Mijn zoontje is 5 weken oud en sinds deze week zijn wij overgestapt op 5 voedingen met de volgende tijden 7 uur, 11 uur, 15 uur, 19 uur en de laatste voeding geven wij om 23 uur. Mijn zoontje wil echter nog wel eens om 5 uur komen en ik wil graag weten hoe ik dit met voeding kan oplossen? Geef ik hem om 5 uur een klein gedeelte flesvoeding en om 7 uur zijn volledige voeding? Ik kom anders niet uit met de tijden.
Als je met 5 weken oude baby je wilt houden aan een bepaald schema dan zou ik idd om 5 uur een beetje melk geven en om 7:00 uur volledige maaltijd. Hopelijk werkt het dan. Alleen een baby van 5 weken vind ik te jong om aan een vast schema te houden. Hij heeft dus blijkbaar nog een nachtvoeding nodig en dan is aan het schema houden wel erg lastig. Normaal gesproken regelt een baby vanzelf wel een eigen schema. Gemiddeld gebeurt dat met een maand of 2. Succes!
Met 5 weken op 5 voedingen zitten is heel vroeg. Geen wonder dat je kindje om 5 uur komt, dat is ook heel normaal op deze leeftijd. Als je echt graag wilt sturen op die nachtvoeding, dan zou ik ook de voeding van 5 uur klein houden (in het donker geven, geen contact maken) en dan om 7:00 de rest.
Bedankt voor jullie snelle reactie. Mijn zoontje sliep eigenlijk al vanaf het begin ( met 7 voedingen) door na de laatste voeding die wij om 23 uur ongeveer gaven. Alleen bleek dat hij aan die "beetjes" die hij tijdens de 7 voedingen kreeg niet genoeg had en hij wil gewoon meer. Het consultatiebureau adviseerde daarom om naar 5 voedingen te gaan en dan de hoeveelheid per voeding te verhogen. Dit zou voor hem wellicht beter werken. Ik moet je zeggen dat wij pas een paar dagen hiermee bezig zijn. Bedankt voor jullie advies, dat kan ik wel gebruiken!
toevallig schreef ik net bij een ander topic hoe het bij ons ging: Rond vijf/zes weken ging onze krummel over van zeven flessen van 90/3 naar vijf flessen van 120/4. Ons schema werd toen: 07.00 uur 11.00 uur 15.00 uur 19.00 uur 23.00 uur We zaten op een schema van om de drie uur, hadden uit het ziekenhuis het advies meegekregen om haar om de drie uur wakker te maken, maar toen ze zo'n vijfenhalve week was, werkte dat niet meer. Er moest meer in de fles, want anders had ze nog niet genoeg, maar dan had ze drie uur later nog niet voldoende honger, dus dat werd een enorm geklooi. Na een dagje voeden op verzoek zaten we op een schema van om de vier uur, met alle flessen opgehoogd en toen sliep ze ineens 's nachts door... Dus ging ze van zeven naar vijf flesjes. Maar het hangt heel erg van je kindje af. Kijk wat je kindje nodig heeft en wanneer hij/zij het nodig heeft. Sommige kindjes kunnen niet zo snel over naar een schema van om de vier uur en andere krijgen een grotere fles niet leeg. Let er verder op of je kindje binnen de richtlijnen blijft: min. 150 ml per kilo lichaamsgewicht, max. 180 ml per kilo. Als je standaard daaronder of -boven komt, moet je volgens mij even overleggen met het CB. Dus...... misschien eens kijken wat hij nou echt nodig heeft en op welke tijden? Succes ermee!