Dag allen, Ik heb een vraag, hoop dat jullie me wat kunnen adviseren: Onze dochter is morgen 7 maanden, ze krijgt nu 4 * 180/6 per dag qua flesvoeding. (Nu met dit warme weer 200/6). Daarnaast is ze ook in staat om voldoende(doet ze niet elke dag) fruit en avondeten te eten. We laten haar ook kennismaken met broodkorstjes, maar dat gaat nog niet zo lekker. (Geen probleem verder). We zijn geen voorstander van pap, hebben de korstjes even 2 weken achterwege gelaten en willen het daarna wedr proberen Voor mijn gevoel wordt het nu allemaal zo dicht op elkaar 'gepropt', om de flessen maar te kunnen geven. Ze slaapt de laatste weken van 20:00 tot 8:00 en ze zweeft eenbeetje tussen 2 en 3 slaapjes. Is dit een moment om naar 3 flessen 210/7 te gaan en de fles van 16:00 uur te laten vallen?
Het is nog steeds bijvoeding. Pas als ze genoeg brood of avondeten eet vervangt dat een fles. Ik zou persoonlijk geen flessen van 210/7 geven, die zijn te groot. Sommige kinderen zitten nu eenmaal langer aan de flessen, weer anderen eten heel snel genoeg om een fles te vergangen. Heb geen haast, bekijk het anders gewoon per dag.
'k heb nooit zulke grote flessen gegeven. op het moment dat ze naar drie flessen ging haalde ik die van eind middag eraf, dan krijgt ze nu water of diksapje. Vrij snel daarna gingen andere twee omlaag. Na broodje fles 120 en voor slapen gaan 120. alleen in ochtend grote fles, een papfles als ontbijt.
Aaagh ok.... dacht dat het gebruikelijk was / de bedoeling was dat je van 4* 180/6 naar 3*210/7 gaat... niet dus... weer wat geleerd! Thanx!
Mijn zoontje is ook 7 maanden en ik geef nu sinds pas nog maar 2 flessen 's morgens 1 en 's avonds 1..dit omdat hij voldoende andere voeding eet en omdat ik merkte dat het teveel was een 3e fles..hij spuugte heel veel en nu niet meer. hij eet ook een toetje na zijn warme eten en smeerkaas op brood dus voldoende zuivel lijkt mij? zijn flessen zijn trouwens 1 van 210 ml en 1 van 240 ml
Ik had de lunchfles er vanaf gehaald en dat vervangen voor fruit. Je kan makkelijk een banaantje met een halve avocado prakken bijvoorbeeld en vocht krijgt ze door over de hele dag slokjes water te drinken uit een tuitflesje. Na 6 maanden hebben ze niet genoeg aan alleen melk, dus het eten van fruit en groente is zeker geen 'bijvoeding' maar cruciaal.
Onze dochter kreeg vanaf 6 maandag 3 flessen. Ze at toen ook grote porties groente en fruit ongeveer 150-200 gram (vers vult meer heb ik het idee). Ook al ze brood goed. Heb de fles van 16.00 uur laten vervallen. Ze ligt nu wel ipv 20.30 om 19.30 uur in bed, omdat ze iets eerder om de laatste fles vraagt.
Mijn dochter is 10 maanden en krijgt nog altijd 4 flessen . Ze heeft er schijnbaar echt nog behoefte aan want als ik ze niet geef eet ze niet meer maar moppert wel en heeft trek (heb het echt een poos volgehouden) Ik zie wel wanneer ze minder wilt, ik ben er van overtuigd dat kinderen dit zelf prima aan kunnen geven.
Mijn dochter is bijna 7 maanden en krijgt drie flessen van 180/6 sinds een week of twee. Ze eet goed groente en fruit en sinds afgelopen week ook broodkorstjes dus vandaag boterham proberen...
Thanx voor jullie reacties!! Voorlopig zitten we nog 'gewoon' op 4 keer 180/6. Ze lijkt hier behoefte aan te hebben, dus we laten het nog maar even zo!
Wij zitten op 3 flessen (2x 180 en 1x 210) vanaf dat ons zoontje 6 maanden was. Hij kreeg toen ook direct opvolg melk (vult meer en dus geen 210 meer in de fles). Hij at wel al grote porties groente en fruit (meestal vers) en elke dag wat stukjes brood. We hebben de fles van 15.30 uur weg gelaten.
Mag ik vragen wat je tegen pap hebt? Gewoon benieuwd! Mijn dochter is 7 maanden en krijgt ook nog 4 flessen (3*150 ml + papfles van 180 ml)
We willen eerst rustig brood introduceren en haar de tijd geven om daar aan te wennen. Als dat niet lukt, dan gaan we pap proberen... schreef het niet helemaal goed ... bedoel dat we eerst brood willen proberen!