sprongetje en te vroeg of te laat geboren

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Moesje78, 26 feb 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    hallo meiden,

vraagje: Britt zit nu (volgens mij) in haar sprongetje van 8 weken ( ze is 11 dagen te vroeg geboren)

Klopt het (zoals in het boek "oei ik groei") bij jullie ook dat het sprongetje eerder (bij een baby die is gekomen na de uitgerekende datum) of later (bij een baby die eerder is geboren) komt? En hoe lang duurt de sprong en hoe is je kindje dan?

Britt was vrijdag 8 weken en 11 dagen en vanaf gisteren is ze ontzettend huilerig (is ze nooit) drinkt haar fles niet leeg en wil alleen maar bij mij zijn. :cry: .......ik denk zelf Sprongetje, en jullie?

2. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Het staat geloof ik ook in het boek, dat wanneer je kindje vroeger is geboren, het sprongetje later komt.
    Dus bij Britt zou het sprongetje 11 dagen later komen zeg maar. Voor de sprongetjes 'moet' je rekenen vanuit de uitgerekende bevallingsdatum...

3. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    ja dat weet ik.......maar ik ben oa benieuwd of dit bij jullie kindjes ook klopt....

4. shelde

shelde Fanatiek lid

1 mei 2006
    2.816
    0
    0
    Daar kan ik nog niet over meepraten ;)

5. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    nog heel even geduld Shelde :)

6. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Lynn is 4 dagen te laat geboren en bij 1e sprongetjes merkte ik wel dat ze eerder begonnen dan het boek aangaf.

Nu heb ik het idee dat ze bijna continu in een sprongetje zit. :(

7. Setteke

Setteke Niet meer actief

Tymen is 4 weken te vroeg geboren en heeft zijn sprongetjes ongeveer 3,5 week later. Hier klopt het dus!

8. Senna

Senna Fanatiek lid

8 dec 2005
    2.560
    0
    0
    Luca is 6 weken te vroeg.. en de sprongetjes kloppen hier ook (dus met 5 weken sprong had ie met 11 weken etc)

9. Moesje78

Moesje78 Fanatiek lid

26 apr 2006
    2.177
    1
    0
    oke dan zit Britt dus ook duidelijk in haar sprongetje :(

hoe lang houdt ie aan? :cry:

10. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    Jiri is 2 weken te vroeg geboren, maar de sprongetjes komen toch geteld vanuit zijn geboorte datum en niet vanuit de uitgerekende datum. Er zit geloof ik ook een marge in, dus het kan toch zijn dat het ene kind vroeger in het sprongetje zit dan de ander.

11. jessicad

jessicad Actief lid

2 nov 2006
    344
    0
    0
    Inge is met 37 weken en 5 dagen geboren, maar haar sprongetjes heeft ze tot nu toe eerder gehad, 8 weken sprongetje met bijna 7 weken (ongerveer 6,5 week) en 12 weken sprongetje met 11 weken. Hier klopt het dus niet. Als je uitgaat van de geboorte datum dan klopt het weer wel redelijk met de marge die erin zit meegenomen dan.

12. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Britt is een week telaat geboren en ze krijgt haar spongetjes ongeveer een week eerder dan in de boeken staat.

Deel Deze Pagina