Wanneer van 5 naar 4 flessen?

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door vruchtje24, 29 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Hoi allemaal,

Met hoeveel maanden gaat een baby ongeveer van 5 naar 4 flessen? Begrijp dat het per kind verschilt maar wil graag een beetje een indicatie. Is dat bijvoorbeeld pas als je start met bijvoeding en hoe is dat gegaan? Regelde je kindje dat zelf? Die van ons krijgt nu 5 flessen op de volgende tijden:

7.00
    10.30
    13.30
    16.30
    20.00

Ik denk dat hij nog niet toe is aan 4 flessen. Maar gaat het CB op een gegeven zeuren als je nog op 5 flessen zit? (niet dat zij het uitmaken natuurlijk)

gr vruchtje

2. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

je kan naar 4 flessen bij 4 maand EN als je kindje 6 kilo of meer weegt.
    meestal komt dat inderdaad vanzelf als je gaat bijvoeden.

3. shenoby

shenoby Niet meer actief

nou ik ben aan het bijvoeden.een half potje groente
    en een half potje fruit p/dag.
    en dametje weegt al ruim boven de 7 kg.(al bijna 8)
    maar krijg de laatste fles er met geen mogelijkheid af.
    want dan word ze alsnog midden in de nacht wakker.
    heb al pap geprobeerd maar dat vind ze zooo vies dat ze alles aan elkaar krijst als ik dat geef/
    wil nog eens pap met vanille smaak gaan proberen,

4. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Met de bijvoeding konden wij nog een beetje rekken tussen de flessen toen ze eerder dan om de 4 uur voor de fles kwam.
    Werd toen
    07.00
    10.00 fruit
    11.00
    15.00
    17.00 groente
    19.00

in de laatste fles deden we wat meer 210/7
    De rest 180/6
    Cb hier heeft er trouwens niks over gezegd, heb het hier uitgevogeld haha!

5. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wij gingen met 14 weken naar 4 flessen. We moesten het mannetje echt wakker maken voor de fles van 23:00 en hij werd er steeds knorriger van. Nog lang niet aan de bijvoeding maar toch naar 4 flessen. Wel zijn we na een paar weken 4 flessen in de laatste fles (19:30) rijstebloem gaan toevoegen (ongeveer met 4,5 maanden)

6. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Wij gingen met 16 weken naar 4 flessen. Ik moest mijn zoontje er ook altijd voor wakker maken voor die laatste van 23 uur.
    Gewoon een keer geprobeerd en het ging meteen goed.
    Als je met bijvoeding start zijn ze misschien ook wat meer verzadigd en kun je misschien de flessen wat meer over de dag spreiden, zodat je met de laatste fles wat later uitkomt, 20 of 21 uur bijv. Hier maakt het overigens niks uit hoor, of hij nou om 19 uur of 21 uur de laatste fles krijgt...
    In de laatste krijgt hij wel rijstebloem.

7. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik heb dat met om 23 uur wakker maken nooit gehad. Hier is het meer het probleem dat hij er op de dag geen 4 uur kan tussen houden, maar om de 3 uur komt. Hij slaapt van 20.30 tot 7 uur. Ik weet niet hoe wat dat moeten doen dat hij wel 4 uur tussen flessen laat. Flessen zijn nu 200cc en hij drinkt meestal alles op laat hooguit af en toe 10 of 20cc staan.

Of komt dat er 4 uur tussen laten straks wel als we bijvoeding gaan geven?

8. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

als je kindje er nog geen 4 uur tussen kan houden dan zou ik nog niet naar 4 flessen gaan, je mag al bijvoeden of niet? gezien de leeftijd? anders probeer je het voorzichtig eens en kijk je hoeveel later hij voor de fles komt bijvoorbeeld om 18.00 fruit en dan proberen om 21.00 uur laatste fles?

maar goed ik blijf ook even meelezen, wij kunnen ook binnenkort gaan bijvoeden, ze weegt meer dan 6 kilo en is over 2 weken 4 maand :) moet er wel bijzeggen dat ze met gemak 4 uur tussen de flessen laat nu.

9. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Mijn zoontje ging met 5.5 maand naar 4 flessen, toen hij 200 gram groente en fruit at. toen dronk hij ineens nog minder, toen waren het er nog 3.

10. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Dinsdag moeten wij naar CB en horen we wel of we met groente of fruit mogen beginnen. Hij is dan wel 4 mnd en meer dan 6kg. Maar ik dacht dat ze juist zolang mogelijk willen wachten met bijvoeden omdat ze in principe tot 6 mnd genoeg hebben aan melk? Of heb ik dat verkeerd begrepen?

Deel Deze Pagina