Mijn kleintje drinkt zo slecht momenteel, hij doet bijna een half uur over een fles en dan is hij nog niet leeg! Nu warm ik het flesje 1 of 2 x tussentijds op, zo drinkt hij dan toch weer verder anders hoeft hij niet meer... Is dit heel erg?
Volgens mij niet, ik doe dat ook wel 's, want koud lust ze het niet meer. Maar als je het maar niet te heet maakt dat het weer af moet koelen volgens mij. Volgens mij gaan de voedingsstoffen kapot of zoiets als die te heet worden....
ik doe het niet, als ze eenmaal begint met kauwen ipv drinken dan hoef ik niet te proberen om het nog eens aan te bieden, mijn eigenwijsje wil dan spelen! dan heeft ze in ieder geval genoeg honger voor de volgende fles.
Tussentijds opwarmen van FV is niet erg. Maar het moet wel binnen een uur op zijn. Daarna moet je nieuwe aanmaken.
Er is mij geleerd dat je flesvoeding nooit nog een keer mag opwarmen ivm bacterien. Je mag de fles maximaal een uur laten staan (doe ik ook Dean drinkt ook heeeeeel langzaam) Maar opnieuw opwarmen is mij altijd afgeraden
jah het mag wel als het maar niet later dan een half uur gebeurd en maar 1 keer,, het moet wel weer gelijk gebruikt worden,, dit deden ze in het ziekenhuis oowk bij Liam toen hij slecht dronk,, dit mag niet gebeuren als de voeding in de koelkast zet en voor de volgende voeding gebruikt Liefsfz
Mij is geleerd om een flesje binnen een uur op te maken en eventueel nog 1x tussendoor te verwarmen. Daarna restjes weggooien.
hihi had net in een ander topic op je gereageerd dat ik het ook niet preces wist en of iemand het antwoord had op deze vraag. maar je hebt al een topic geopend. oke de meeste zeggen dus dat het mag. ik begreep ook dat het niet mocht ivm bacterien en dat je de voedingsstoffen dood zeg maar. Ik ga eens kijken wat ons consultatiebureau zegt.
Hier zei de kraamverzorgster dat we het binnen een uur nog wel mochten aanbieden maar niet meer voor de 2e x opwarmen i.v.m bacteriën.
vandaag bij het cb gevraagd en hij raad het echt af. Eiwiten moeten geen 2x opgewarmd worden zei hij. Dus ik doe het dan toch maar niet.