flesje tussentijds opwarmen

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door mensis1978, 27 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mensis1978

31 okt 2008
    47
    0
    0
    verpleegkundige
    amsterdam
    Mijn kleintje drinkt zo slecht momenteel, hij doet bijna een half uur over een fles en dan is hij nog niet leeg!
    Nu warm ik het flesje 1 of 2 x tussentijds op, zo drinkt hij dan toch weer verder anders hoeft hij niet meer...

Is dit heel erg?

2. Jetje75

Jetje75 Lid

18 aug 2006
    86
    0
    0
    Volgens mij niet, ik doe dat ook wel 's, want koud lust ze het niet meer. Maar als je het maar niet te heet maakt dat het weer af moet koelen volgens mij. Volgens mij gaan de voedingsstoffen kapot of zoiets als die te heet worden....

3. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Nee hoor, als je 'm maar niet laat staan en dan een paar uur later weer opwarmd

4. mymiracle

mymiracle Niet meer actief

ik doe het niet, als ze eenmaal begint met kauwen ipv drinken dan hoef ik niet te proberen om het nog eens aan te bieden, mijn eigenwijsje wil dan spelen!
    dan heeft ze in ieder geval genoeg honger voor de volgende fles.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Tussentijds opwarmen van FV is niet erg. Maar het moet wel binnen een uur op zijn. Daarna moet je nieuwe aanmaken.

6. meertje

meertje Bekend lid

12 sep 2008
    870
    0
    0
    Noord-Holland
    Er is mij geleerd dat je flesvoeding nooit nog een keer mag opwarmen ivm bacterien.
    Je mag de fles maximaal een uur laten staan (doe ik ook Dean drinkt ook heeeeeel langzaam)

Maar opnieuw opwarmen is mij altijd afgeraden

7. Humbly89

Humbly89 VIP lid

15 apr 2008
    9.714
    3.151
    113
    Vrouw
    jah het mag wel als het maar niet later dan een half uur gebeurd en maar 1 keer,, het moet wel weer gelijk gebruikt worden,, dit deden ze in het ziekenhuis oowk bij Liam toen hij slecht dronk,,
    dit mag niet gebeuren als de voeding in de koelkast zet en voor de volgende voeding gebruikt

Liefsfz

8. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ik deed dat ook wel, gewoon onder de warme kraan. Die van mij hield ook niet van koude melk.

9. Streepje

Streepje Lid

28 jul 2009
    39
    1
    8
    NULL
    NULL
    Mij is geleerd om een flesje binnen een uur op te maken en eventueel nog 1x tussendoor te verwarmen. Daarna restjes weggooien.

10. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hihi had net in een ander topic op je gereageerd dat ik het ook niet preces wist en of iemand het antwoord had op deze vraag. maar je hebt al een topic geopend. oke de meeste zeggen dus dat het mag. ik begreep ook dat het niet mocht ivm bacterien en dat je de voedingsstoffen dood zeg maar. Ik ga eens kijken wat ons consultatiebureau zegt.

11. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.186
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik heb het ook wel eens een enkele keer gedaan. Inderdaad wel binnen het uur opmaken!

12. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

24 mrt 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Hier zei de kraamverzorgster dat we het binnen een uur nog wel mochten aanbieden maar niet meer voor de 2e x opwarmen i.v.m bacteriën.

13. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

vandaag bij het cb gevraagd en hij raad het echt af. Eiwiten moeten geen 2x opgewarmd worden zei hij. Dus ik doe het dan toch maar niet.

Deel Deze Pagina