Mijn dochter drinkt ineens haar flessen veel sneller leeg dan normaal. Ze krijgt flessen van 180/6 + 3 schepjes nutriton (i.v.m. (verborgen) reflux). We geven dit met een difrax-fles met een 123-speen. Dit ging altijd prima. We begonnen altijd op stand 2. Als ze er lang over deed, of in slaap dreigde te vallen en niet meer doordronk, dan gingen we naar standje 3. Ze deed altijd minstens 20 minuten over haar fles, maar vaak wel 25-30 minuten. (Inclusief halverwege een boertje laten, wat bij haar wel even kan duren.) De laatste dagen gaat het ineens veel sneller. Nu geef ik de hele fles dus op stand 1 en dan doet ze er soms nóg niet eens 10 minuten over! Ik heb al een nieuwe speen en ventiel in de fles gedaan, maar ze blijft zo snel drinken. Ik heb het idee dat ze er wel een beetje last van heeft. Boeren lukt minder lekker, maar ze ligt wel te wurmen. Tijdens de tweede helft van de fles kan ze soms huilen alsof ze pijn heeft en zelfs de fles weigeren. Bovendien heb ik het idee dat haar reflux weer erger is en spuugt ze ineens weer meer. - Heeft iemand dit ook wel eens gehad? - Wat kan het zijn? Zou het een fase zijn? - Wat kan ik er aan doen?
Oja, wat misschien ook een rol kan spelen, is dat ze de laatste week af en toe op vier flessen, i.p.v. vijf. Niet omdat ik haar schema verander, maar omdat ze overdag meer slaapt en dus langer tussen haar flessen laat. Ze verandert haar schema dus zelf. Daardoor komen we zo uit dat vijf flessen niet meer gaat, terwijl vier flessen perfect uit komt. Ik heb op die dagen één keer een grotere fles gegeven, waar ze prompt buikpijn van kreeg, vreselijk van spuugde en ze heeft na die fles niet geslapen. Ik durf dus niet zo goed flessen van 210 te gaan geven, maar nu krijgt ze dus ineens 6 schepjes en 180 ml minder. (Niet elke dag hoor, de ene dag zit ze op 4 flessen en de andere weer op 5. Ze heeft nu incl. vandaag denk ik vier keer 4 flessen gehad.) Ook op dagen dat ze 5 flessen krijgt, drinkt ze zo snel.
Hoi, Zou het kunnen dat ze sterker wordt qua zuigkracht? Ik weet het niet hoor, maar ik merk het bij mijn dochter ook... Zij heeft er overigens geen last van dus laat ik het vooralsnog maar zo. Ook mijn dochter zit door meer slapen ineens op 4 flessen van 180/6 ipv 5, het lijkt wel of de behoefte minder is. 210/7 drinkt ze ook niet op. Nu krijgt mijn dochter ook paar hapjes groente, maar dat zet ook niet echt zoden aan de dijk natuurlijk. Ik denk altijd maar zo, als ze honger heeft zou ze er wel om vragen, toch? Succes!
Bedankt voor je antwoord. Tja, het zou inderdaad met de zuigkracht te maken kunnen hebben, dat ze gewoon sterker wordt. En ik heb niet het gevoel dat ze honger heeft. Sterker nog, ze laat dus zelf meer tijd tussen haar flessen zitten. Het is op zich dus niet een groot probleem, behalve dat ik het idee heb dat ze er soms buikpijn van heeft aan het eind van de fles en erna, en dat ze wat meer last heeft van d'r reflux.
Kan je hem niet weer gewoon met de s speen geven? Als ze zo sterk is dan kan ze misschien de voeding er wel doorheen krijgen, maar wat minder snel dan met de 123 speen. Hier gaat zelfs op stand 1 de 123 speen alsnog als een trein (voeg ook nutriton toe). Terwijl het met de s prima gaat.
Goh, daar had ik nog niet aan gedacht. Vooral omdat ze in het zh zeiden dat we een speen met een groter gat moesten halen, toen we met nutriton begonnen. Maar toen was ze natuurlijk nog stukken kleiner. We gaan het eens proberen. Als ze er niks doorheen krijgt, laat ze dat vanzelf wel merken, dus kunnen we meteen de 123-speen weer pakken.
Hier laat ze dat dan inderdaad ook heel goed merken, gaat dan heel boos kijken en boos geluid maken. Ik geef dan meestal het restje met de m speen. Hoop dat het lukt zo!