Weinig groente, wel fruit...

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door QMerelQ, 18 feb 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Hoi,

Twijfel beetje of ik hier ook een vraag mag stellen die niet over melk of babyvoeding gaat....
    Mijn dochter van 1,5 jaar eet de laatste maand eigenlijk niks meer van groente. Ze lijkt steeds kieskeuriger te worden.
    Fruit lust ze wel, maar mag je dit als vervanger zien...?
    Ik doe wel veel roerbakgroente in de macaronie e.d. maar vaak vist ze daar nog een stukje kleingesneden ui uit...
    Koude groente eet ze niet, warme heel af en toe bijv erwtjes, maar bonen schuift ze ook al weg...
    Champignonsoep lust ze wel, en daar pureer ik een hand vol champignons doorheen. Andere soepen ben ik nog niet gaan proberen omdat we dat zelf nooit eten bij het avondeten.
    Moet ik me zorgen maken?

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    BesteQMerelQ,

Je hoeft je geen zorgen te maken. Dit is een fase die veel moeders doormaken. Van de een op de andere dag kunnen dreumesjes lastige eters worden. Blijf haar groente aanbieden en laat haar met de pot mee eten. Maak er geen strijd van. Hopelijk gaat deze fase snel over.

Groet,
    Anne

Groet,
    Anne

3. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Dank je, gelukkig maar, even geduld hebben dus....zal ook wel weer komen, is bij mijn zoontje ook goed gekomen.
    Groetjes

Deel Deze Pagina