Spruw met flesvoeding?

Discussie in 'Voeding' gestart door Duveldraakje22, 8 jul 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik weet niet of dit wel kan, maar volgens mij heeft Anouk weer spruw. Ik geef nu al 1,5 week flesvoeding. Kan het zijn dat het de vorige keer niet helemaal is weggeweest of kan je met flesvoeding ook spruw krijgen?
    Ze is al dagen niet te genieten, slaapt amper alleen in de wandelwagen en huilt best veel. Als ze eenmaal slaapt wordt ze na een kwartier wakker en begint ze weer te huilen.
    Wij schreven het eerst af op krampjes, het CB had gezegd dat die deze 2 weken op hun piek zouden zijn, maar dit kunnen niet alleen krampjes zijn. Ik bedoel 2 uur na de voeding krijst ze nog. :cry: :confused: .
    Zit een beetje met mn handen in het haar, vooral omdat ik morgen weer alleen thuis ben. Heeft iemand raad?

    Liefs,
    Duveldraakje
     
  2. jingels

    jingels VIP lid

    8 jul 2006
    7.742
    1
    0
    Heeft ze witte puntjes in de wang, of vooraan op de tong?
    Zo ja dan is het spruw.
    Ook al heb je de kuur afgemaakt , dan kan de spruw nog aanwezig zijn en weer terugkomen.
    Je kan eventueel een warme pakking op haar buikje doen. Als je haar in bad doet, wordt het schreeuwen dan minder? Zo ja, dan zijn het vaak toch krampen. Cinababy, ABC Dos. van Solgar zijn dan veelal goede middelen.
     
  3. Duveldraakje22

    Duveldraakje22 Fanatiek lid

    22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    In bad wordt het inderdaad minder, maar dat hadden we al gemerkt. Ik gebruik al cinababy. De witte puntjes zitten inderdaad op haar tong en wangen, ik ben alweer begonnen met dactarin gelei te smeren na de voeding. ik hoop dat het snel weer over is. Dan hebben we alleen nog de krampjes en die kan ik volgens mij al redelijk opvangen door te troosten en te masseren. Het echte huilen en hangerig zijn is vrijdag eigenlijk begonnen, ik denk dat dit ook zeker met de spruw te maken heeft. Krampjes heeft ze nu al een tijdje en daarmee is ze toch minder huilerig en gaat ze ook gewoon slapen.
    Nu is ze eigenlijk vanaf vrijdag al de hele tijd wakker overdag (zonder de 15 min. die ze dan net wel slaapt), ze slaapt 's nachts gelukkig wel.

    Dank je wel voor je antwoord, nu weet ik tenminste dat het zeer zeker wel kan.

    Liefs,
    Duveldraakje
     
  4. aafje87

    aafje87 Actief lid

    11 jan 2007
    223
    0
    0
    ICT Medewerkster
    Voorburg
    Duveldraakje, ook ik heb hetzelfde op het moment met Sanne. Sanne is iets ouder als Anouk maar het scheelt bijna niets.
    Ik weet niet of je bekent bent met het boek Oei, ik groei en de sprongentjes die een baby maakt in zijn ontwikkeling?
    Maar het is "sprongetjes tijd".
    De baby is meer aanhankelijk/ hangerig en huilerig.(terug naar mama)
    Dat kan nog een keer extra versterkt worden op het moment dat ze krampjes hebben.
    Dat het in bad minder wordt kan ook aardig kloppen aangezien je dan met ze bezig bent.

    Er is geen echte tip op het sprongentje te "overleven" alleen dat het dadelijk weer minder wordt.(het enige dat kan helpen om haar gewoon toch bij je te houden, draagzak/doek is dan een uitvinding)

    Wat spruw betreft dat kan bij zowel flessenkinderen als borstvoedings kinderen voorkomen(Sanne is er net vanaf, heb een week lang 4x p.d. gesmeert toen het weg was, spruw is erg hardnekkig)
     
  5. Niet meer actief

    Hoi Hoi,

    Joaquin heeft ook spruw door de FV. Heb gel geprobeerd maar het is nog niet weg. Heb nu wat anders gekregen, maar of dat helpt.... de arts twijfelt zelfs of het wel spruw is hmzzz wat ik daarvan moet denken weet ik niet... maar toch.

    hij heeft ook de symptonen niet, dus tot vrijdag/zaterdag afwachten als het dan nog niet weg is, dan moet ik terugkomen..

    en ik denk dat de kleine van jou idd in een sprongetje zit ook ivm dat hangerige etc

    Succes
     

Deel Deze Pagina