Hoi! Julian heeft vannacht doorgeslapen van 19:30 tot 7:00! Heerlijk natuurlijk, maar nu zit ik even met zijn voeding. Hij kreeg tot nu toe 5 keer 180/6 (7:30, 11:30, 15:30, 19:30, ergens 's nachts). Het CB zei vorige week dat als hij 4 maanden is, hij 4 keer 210/7 mag hebben. Dan vervalt dus de nachtvoeding. Nu heeft Julian de nachtvoeding zelf al laten vervallen, maar 210 kan hij niet op. Hij laat zelfs van de 180 meestal een beetje staan. Moet ik nu de 5 flessen die hij normaal kreeg over de dag verdelen? Dat lijkt me dan weer niet handig omdat hij er dan aan went om om de 3 uur melk te krijgen. Of gewoon verder gaan zoals we deden? Dan krijgt hij dus een hele fles minder! Wat is wijsheid? Dit doorslapen bevalt me wel, dus als we dat zo kunnen houden... Liefs Nala
Hier net zo'n probleem. Mijn dochter heeft ook doorgeslapen voor haar doen en ik zit nu ook even me het schema in mijn maag. Normaal krijgt ze 7 flessen van 90cc. De tijden: 8u - 11u - 14 - 17u - 20u - 23u - 5u Nu dus doorgeslapen tot 6.30u. Wat moet ik nu met de flessen doen? Ik dacht nog maar beetje schema aanhouden want het is niet gezegd dat ze nu altijd doorslaapt natuurlijk. Lastig hoor.
hoi vond hem nog wel erg jong om door te slapen zeker als hij per fles ook niet meer op krijgt. Kun je hem niet rond 23 uur nog even een flesje geven? Ik denk dat ie dat nog wel nodig heeft hoor. Dat ze doorslapen zegt niet altijd alles. overleg anders even met het CB. je kunt er bv 7-11-15-19-23 van maken. er mag ook best 3,5 of 3 uur tussen zitten s avonds dus 22 uur half 22:30 zou misschien ook nog kunnen dan.
@ poema... iun jouw geval zou ik proberen overdag dan om de 4 uur te geven en dan iets meer in de fles.Meldt ze zich eerder dan geeef je gewoon iets eerder. Dus 6:30-10:30-14:30-18:30-23:30 en dan laat je haar s nachts gewoon zelf komen.Slaapt ze door dan heb je mazzel doet ze dat niet dan geeft je flesje. dan kom je uit op 6 voedingen. gewoon een beetje mee spelen.
Ik zou het gewoon zo proberen... En als hij de flessen van 200 cc leegdrinkt, idd wat meer aanbieden. Het is vrij vroeg voor 4 flessen, maar als het te weinig is, geeft hij dat ook zelf wel aan denk ik. En als je twijfelt of hij hier wel genoeg aan heeft om te groeien, dan zou ik -als dit werkt- na een weekje even gaan wegen en meten. Fae heeft een periode gehad, dat ze halverwege haar fles, gewoon niet meer wilde. (bij 2 flessen van de 4) toen kreeg ze dus ook ineens een stuk minder. Maar daar merkte je dus niets van qua groei!
Hij is inderdaad vrij jong om de hele nacht door te slapen. Ik ga er ook vanuit dat dit eenmalig was. Hij is sowieso behoorlijk van slag de laatste dagen. Misschien moet ik hem inderdaad vandaag maar om 22:00/23:00 nog een flesje geven. Die geef ik normaal niet, omdat ik zelf eerder naar bed wil. Anders hou ik het gewoon niet vol. En als hij om 2:00/3:00 komt, is dat ook geen probleem, maar nu is het dus even lastig. Het CB zei dat ik hem er niet voor wakker hoefde te maken.
@beagle Ik heb er nu nog een flesje tussen gedaan om 8.30 Ben bang dat het anders te snel voor haar gaat. Ze is nog vrij klein (3,5kg). Mijn idee is nu: 6.30 - 8.30 - 11.30-14.30-17.30-20.30-23.30 En dan maar hopen dat ze weer doorslaapt. Als ze dat weer doet en het lijkt een patroon te worden dan ga ik inderdaad over na minder flessen met meer melk denk ik. Poeh ik vind het maar lastig hoor. Heb je net een schema ...
Ik denk dat 22:00 ook wel zou kunnen en waarschijnlijk komt hij dan s nachts ook wat later. Zo ging dat hier in ieder geval wel. ik passte dan de hoeveelheid v/d nachtvoeding aan op het tijdstip omdat ik om 7 uur wel wou starten met het schema...kwam hij b.v pas om 5 uur dan kreeg geen volledige fles. kan eventueel je man of vriend niet het late flesje geven? Als je dit schema nl een beetje op de rit hebt is het heerlijk
Ik zou het toch gewoon proberen hoor...die eerste 2 flessen zitten wel erg dicht op elkaar nu. Kijk gewoon eens wanneer ze zich meldt. Quiten was ook klein...2175 bij z'n geboorte maar zelfs hij kon na een week of 6 over naar 6 voedingen. 5 overdag 1 s nachts.
Julian heeft het ook zelf al geregeld. Hij gaf zonet alweer aan dat hij honger had. Dus dat extra flesje heeft hij nu al gehad. Dan kan ik straks weer ongeveer verder gaan met het ritme. Tsja, als je net een ritme hebt, gooien ze het weer om. Zo zal het nog wel een aantal keer gaan haha. Thanx voor jullie adviezen!
Ja ik blijf het lastig vinden die schema's... heb je er net eentje, gooit ze het weer om Als ze nu door blijft slapen is dit mijn idee om te doen: 6.30-10.00-13.30-17.00-20.30-23.00 en dan dus wat meer melk (ze krijgt nu 7 x 90 cc dat zou met het nieuwe schema dan dus 6 x 100 worden). Is dit wat, of zouden jullie die laatste fles dan later geven in de hoop dat ze echt doorslaapt? Lastig hoor Wij vinden zelf 23 uur een fijne tijd, maar ja, moet je je aanpassen aan je kind of je kind aan jou?
@ Nala: Ik gaf mijn zoontje inderdaad zo rond 22.30-23.00 (als ik zelf naar bed ging) nog een fles. Hij dronk die dan al slapende op. Vanaf 5-5.5 maanden ging die 5e fles er hier af. Ik heb overigens nooit flessen van 210/7 gegeven, mijn zoontje dronk dit ook niet op, hier gewoon 180/6. Toen hij over ging op 4 flessen deed ik rijstebloem door de laatste fles.
Ons zoontje van 9 weken is van de week van 7 naar 5 flessen gegaan. Hij drinkt nu 5 maal 180+6. tijden; 07.00u,11.00u,15.00u,18.30u en 23.00u, in de fles van 23.00u doen we Friso extra en in de andere flessen Friso normaal. Dit gaat super. Wel is ie er nog een voor speentje 's nachts. maar das even geven en dan slaapt ie weer verder tot 07.00u.
Het is echt gevaarlijk om zo jong al zo lang achter elkaar te slapen! Een baby's suikerspiegel daalt onwijs snel en daarom adviseren ze om je kind niet langer als 8 a 9 uur door te laten slapen onder de 4 Maanden. Wij doen het zo: 08.00 flesje 200cc 11.00 flesje 200cc 15.00 flesje 200cc 19.00 flesje 200cc 23.00 flesje 200cc (voor deze fles maken wij haar wakker ze slaapt daarna direct weer door)
Het is echt gevaarlijk om zo jong al zo lang achter elkaar te slapen! Een baby's suikerspiegel daalt onwijs snel en daarom adviseren ze om je kind niet langer als 8 a 9 uur door te laten slapen onder de 4 Maanden. Wij doen het zo: 08.00 flesje 200cc 11.00 flesje 200cc 15.00 flesje 200cc 19.00 flesje 200cc 23.00 flesje 200cc (voor deze fles maken wij haar wakker ze slaapt daarna direct weer door)
23 uur is voor ons echt de max. Als we de fles later zouden geven, zou ik het geen doorslapen meer noemen. Of hij nou slaapt van 12 tot half 8 of van 11 tot half 7, het is net zo lang. En half 12 slapen vind ik een mooie tijd. Dus het is maar net wat je zelf prettig vindt. Waarschijnlijk gaat ie toch wel op den duur iets langer doorslapen... Tobe heeft nu ook een half 7 ritme, maar vanochtend werd ie om 7 uur wakker Wij doen nu trouwens dit: 6.30 - 10.30 - 14.30 - 18.30 - 22.45 En zoals vandaag schuiven we dit een half uur op. En soms slaapt ie overdags wat langer zodat ik de avondvoeding om 23.00 kan geven.
@ Debby: ik heb begrepen dat het afhangt van het gewicht van je kleintje. En sommige kindjes zou nou eenmaal wat groter en die kunnen dus ook eerder langer doorslapen.