Is het volgende iemand hier wel eens opgevallen? Allereerst gebruikte ik de Avent flessen (kleine en wat grotere) en als ik 90cc water in de kleine fles deed, en dan overgoot naar de grotere fles, zat er al wat verschil in het aantal cc. Het kwam niet overeen. Nu heb ik laatst ook een Difrax fles gekocht en nu zit er tussen de grote Avent-fles en de Difrax gewoon een verschil van 10 cc! In de Difrax-fles deed ik nu elke keer 120cc voeding, en dat blijkt 130cc in de Avent te zijn. Nu vraag ik me af.. wat heb ik nu elke keer mijn zoontje gegeven?? Lekker duidelijk.. :-S
Gek! nooit opgevallen eigelijk, maar moet zeggen dat ik het ook nog nooit van de een naaar de andere fles heb overgegoten.
nooit opgevallen, maar lijkt me ook niet zo heel boeiend, 10cc verschil eerlijk gezegd... op mijn fles is de cc aanduiding niet meer goed te lezen en ik doe het nu op het oog... ik kan er misschien 5 cc naast zitten maar meestal zit ik goed. En om die paar cc maak ik me niet druk.
Nou ja.. voor een kleine van 6 weken vind ik 10 cc verschil veel, vooral als je 6 a 7 flessen op een dag geeft.
ok ja 6 weken is inderdaad nog jong... misschien de fabrikant mailen en anders even een eigen maatbekertje gebruiken?
Ik had het met de Medela flesjes van de kolf en de flessen van difrax.. zat ook steeds verschil in, ook zo'n 10cc. Nu zie ik het met de Tommee Tippee flessen en de Difraxflessen.. als ik 50cc van de Difrax in de TT-fles giet.. dan zit er in de TT-fles maar 30cc.. Apart toch? Vind niet dat het moet kunnen.. maar goed.. wij hebben nu alle andere flessen weggedaan en gebruiken nu alleen die van de Difrax nog.. anders wordt ik gek van al die maten..
Zo he! 20cc verschil! Dat moet inderdaad echt niet kunnen! Zal morgen ofzo eens kijken of ik een fabrikant er inderdaad een mailtje over kan sturen. Erg raar hoor! En dan kun je wel een eigen maatbekertje hanteren, maar welke beker geeft nu de hele correcte maatvoering aan? Ik ga ook maar voor het gemak nu van de Difrax uit hoor..
ja tussen de Avent en de Dr Brown zit ook een verschil! Ik doe altijd ( vooral snachts ) eerst water in de avent fles en dan overgieten naar de dr Brown. Want de getallen van de dr Brown fles zijn zo moeilijk te zien. Heb het overdag 'n keer gedaan en toen zag ik het verschil. Ook zeker wel 10 cc. Dus nu doe ik snachts wat meer water in de Aventfles, dan kom ik precies uit bij de dr brownfles Maar idd wel erg raar dat het zo is. Want in welke fles zit nu het juiste aantal cc?
ook mij is het wel opgevallen, wij gebruiken dan alleen maar de avent flessen maar heb voor het kolven van die maatbakjes, en als ik wel eens ging kolven en daarna overgoot van bakje naar fles zat er ook altijd een verschil in. Nu ben ik door omstandigheden overgestapt naar flesvoeding en gebruiken wij gewoon de grote aventflessen..
het is niet zo heel erg hoor, dwz als je kindje moeilijk kan poepen dan kan het wel een oorzaak zijn dat er te weinig water in zat, maar normaal mag je best wat meer water erin doen, met wrm weer juist beter en ik deed het altijd standaard omdat de jongste moeite had met poepen.Dus kijk even hoe de ontlasting van je kleintje is is die gewoon goed dan is er niks aan de hand
Ja, mij was het ook opgevallen. Wij hebben ook soms de hoeveelheid water even gewogen in het begin op onze elektrische keukenweegschaal (1cc=1 gram). Ik vind het wel echt een slechte zaak, je moet voorzichtig zijn met de verhoudingen water/poeder en zeker met die kleintjes en dan zit er een aanzienlijk verschil tussen de flessen. 10cc op 100cc is al 10% afwijking....
Ik merkte ook verschil. Dit omdat ik in het begin altijd Avent flessen gebruikte en daarna Difrax. Omdat mijn zoontje krampjes kreeg van kraanwater, geven wij bronwater. Dit deed ik dan als we weggingen weleens in de avent fles en als ik het dan in de Difrax fles deed zat er ineens 10cc minder in. Dus als ik bv 190cc in de Avent fles deed, had ik 180cc in de Difrax fles... Vroeg me ook al af wat nou het juiste is! En dat terwijl je het altijd zo precies zou moeten meten. Maar ik ben vanaf dat moment altijd maar uit gegaan van de Difrax fles omdat ik die ook altijd gebruikte.
Het maakt ook nog eens verschil of je (schuin) van bovenaf in de fles kijkt of dat je op ooghoogte kijkt. Om echt precies de cc's te meten moet je de fles op een vlak oppervlakte zetten en precies op ooghoogte kijken. Het wateroppervlak PRECIES op het midden van het streepje (dus niet erboven of eronder) is het aantal cc. Vaak zie je op flessen dat de streepjes vrij dik zijn, en als je dan de bovenkant of de onderkant van een streepje pakt dan ben je al snel 3 tot 5 cc verder. Als je het echt precies wilt afmeten, dan is afwegen op een electronische keukenweegschaal het nauwkeurigste.
Precies, dirksmama, en dan worden de bevindingen van de ogentest bevestigd! (mijn man is beta: meten is weten!)