Dringend raad nodig!

Discussie in 'Flesvoeding' gestart door kellyskeezer, 20 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kellyskeezer

kellyskeezer Actief lid

25 okt 2010
    388
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs
    Sittard
    Hallo dames,

Ik heb echt even raad nodig. Het gaat super goed met onze kleine enzo alleen ik heb een vraagje over het voeden. Zelf geef ik flesvoeding. De kleine is al heel snel over gegaan op 5 x 170 voeding. De laatste 2 / 3 dagen vraagt hij echter vaker voeding. Soms al na een uur. En dan dronk hij gewoon in 4 uurtjes 300 voeding weg. Terwijl mijn vriend dan zei hij kan gewoon niet weer honger hebben. Heel gek, want de dagen ervoor kreeg hij de 175 amper op dus het is niet zo dat de voeding niet genoeg is voor hem.

Nu had ik vernomen dat het kon zijn dat hij een groeispurtje heeft en daarom wat meer drinkt. Prima! Echter sinds deze dagen slaapt hij van 21.00 uur als ik hem in bed leg tot 06.30 uur. Veel langer dan eerst, want toen kreeg hij om 00.00 uur nog een fles. Deze slaat hij nu over, omdat hij doorslaapt. Dus ik hem nu heel weinig uren om hem z'n voeding overdag te kunnen geven. En nu heb ik dus totaal geen regelmaat meer hierin overdag. Dus wat moet ik nu doen? Hoe krijg ik hier regelmaat in? Slaapt hij nu te veel of heeft hij het gewoon nodig?
    Ik geef hem nu gewoon voeding als ik 'denk' dat hij honger heeft al heb ik het niet altijd bij het goede eind. Want soms drinkt hij dan maar 50 en valt in slaap en na een half uur wordt hij wakker en probeer ik het weer een keer.

erg lastig dus....wie o wie kan me helpen!
    Alvast super bedankt.

o, trouwens ik tel wel alle voedingen op het eind van de dag bij elkaar op en kijk dan wat hij heeft gedronken en hij zat gister op 805. En hij is 5 kilo. Dus dat is wel prima.

Groetjes!Kelly

2. tammetje81

tammetje81 Bekend lid

6 dec 2009
    599
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als hij al een aantal dagen 's avonds doorslaapt, zal ik in ieder geval de late fles laten vallen. En dan overdag voeding geven op verzoek. Dus geven als hij vraagt. En dan zorgen dat hij overdag wel dezelfde hoeveelheid krijgt als eerder. Je zult zien dat er vanzelf weer een regelmaat inkomt. Duurt meestal 1 à 2 weken. Hebben we hier ook een aantal keren gehad! Het is gewoon even weer opnieuw zoeken. Maar hij slaapt zeker nuet te lang hoor! Heerlijk toch, lekker zo laten en zelf je rust pakken!

3. piemie

piemie Fanatiek lid

28 mrt 2009
    1.769
    0
    0
    kapster
    het Gooi
    Hij krijgt nu waarschijnlijk meer voeding overdag aangezien hij eerder komt voor een fles en heeft dus 's nachts geen honger meer. Dat is prima natuurlijk!
    En idd er komt vanzelf wat meer regelmaat in, ik zou hem lekker laten slapen hoor als hij zich niet meld.

4. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    verplaatst naar 'flesvoeding'

5. misa

misa Niet meer actief

Ik zou hem niet nu al nog meer geven denk ik. Misschien kun je denken aan voeding voor hongerige baby's.
    Op verzoek voeden met flesvoeding vind ik niet super (mijn mening en gevoel). Als je om de 3/4 uur geeft, kun je een beetje ritme krijgen. Natuurlijk kan het wel eens een half uurtje/uurtje eerder of later, maar ik zou niet na 1 uur alweer gaan voeden.

Deel Deze Pagina