Grovere stukjes aanbieden

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Kaat1984, 20 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaat1984

Kaat1984 Actief lid

9 mrt 2012
    255
    0
    16
    Noord-Limburg
    Hallo,

Ons dochterje is 6 maanden en krijgt vanaf 4 maanden bijvoeding. Eerst een paar hapjes en nu een half potje per keer. Ze lust het allemaal, je kunt het zo naar binnen scheppen haha, dus het hele potje zou ze ook opeten. Nu is ze 6 maanden en mag ze al weer zoveel meer. Ik heb her en der wat voedingsschema's bekeken maar vind het toch last hoe alles te introduceren en in te passen.

Ik wil haar nu ook wat grovere stukjes gaan geven. Ze krijgt vaker een potje dan vers gemaakt, maar ik vind de potjes voor 6 maanden ook nog erg fijn gemalen. Als wij eten heeft zij al gegeten (eten pas na 18.00 uur en ze gaat rond 19.00-19.30 uur naar bed). Geeft haar dan wel eens een boontje of iets, maar hier stikt ze meteen in.
    Moet ze hier gewoon nog aan wennen of kan ze dit nog niet kauwen? Vind het best eng als ze half stik vandaar.
    Verder mag ze nu ook een broodkorstje, maar mag ik ook al kleine stukjes brood geven met beetje boter?

Nog even ter info: ze krijgt BV om 07.00-11.00-15.00-19.00-23.00 als ik thuis ben. Als ik ben werken krijgt ze om 15.00 een FV 180/6. Tussendoor krijgt ze dan fruit en warm eten, soms een soepstengel.
    Haar gewicht en lengte nu weet ik niet, ze moet volgende week naar CB, maar ze ziet er goed uit en is tevreden met wat ze binnen krijgt.

Zou graag van u weten hoe ik grovere stukjes aanbied, zonder dat ze bijna stikt.

2. Nestle

Nestle Fanatiek lid

30 dec 2012
    1.094
    1
    0
    Beste Kaat1984,

Met 6 maanden is je dochtertje nog te klein om echt een boontje te kunnen eten. Met 7 maanden kun je gaan beginnen met het geven van een broodkorst, zodat ze er lekker op kan sabbelen. Met 8 maanden kun proberen het eten te prakken i.v.m. te pureren.

groet,
    Anne

3. Kaat1984

Kaat1984 Actief lid

9 mrt 2012
    255
    0
    16
    Noord-Limburg
    Beste Anne,

Bedankt voor je reactie. Ik ga een beetje te snel zie ik. Er worden ook zoveel verschillende dingen gezegd. Wel brood, geen brood. Wel stukjes, geen stukjes. Ach het gepureerde gaat er goed in, dus stukjes komt vanzelf wel. Brood zal ik even mee wachten nog.

Ze heeft trouwens wel eens een soepstengel gehad, daar sabbelt ze een tijd op en krijgt en wel wat van binnen, maar echt eten doet ze het nog niet. Komt allemaal goed.

Deel Deze Pagina