Hallo, Mijn zoontje is 25 januari geboren met een zwangerschaps duur van 35 weken momenteel is hij 1 week en 4 dagen oud. Hij is afgelopen maandag thuis gekomen met 8 voedingen van 65 ml. Nu drinkt hij echter 80 ml en dat x 8. Ik geef wel borstvoeding maar is dit niet teveel?
Mijn dochter dronk dit ook toen zij uit het ziekenhuis kwam. (wel geboren met 40+2 maar een erg zware start en dysmatuur). Toen zij ontslagen werd kreeg ze in het ziekenhuis zelfs maar 55 cc 8x per dag, al vrij snel dronk zij thuis 8 voedingen van 80 cc. De verpleegkundige van het ziekenhuis was het hier niet mee eens maar ik heb haar gezegd dat ik haar geen honger laat lijden. Later besproken met de verpleegkundige van het CB en die gaf aan dat het prima was. Mijn dochter is gewoon bezig geweest met een inhaalslag, grote kans dat jouw zoon dat ook aan het doen is. Mijn ervaring tot nu toe is dat mijn dochter het laat merken als ze vol zit en wat ze dan gedronken heeft is ook prima. Laat jouw zoon het ook merken als hij vol zit?
Oja, om even terug te komen op je vraag, ook wel handig Hier ging het vanzelf over naar 7 voedingen toen ze klaar was met haar inhaalslag.
bij bv maakt het niet uit hoeveel ze drinken. Dan regelen ze zelf wat genoeg is. Toevallig zie jij dat in een flesje. Maar gaf je de borst had je niet geweten hoeveel je kindje dronk.
@bai. Mijne laat niet elke voeding zien dat hij honger heeft soms sabbelt hij op z'n vingers als je hem wakker maakt. En vol wel dan maakt hij kots bewegingen. Maar hij huilt ook niet voor een voeding omdat ik hem elk 3 uur voed. Vanochtend per ongeluk wekker van 5 uur uitgezet en hij werd een beetje jammerd wakker om half 7 dus njet eens huilen. Dus we wekken hem nog elk 3 uur. Hij valt wel veel in slaap Tijdens de voeding. Zolief@ ja klopt maar normaal laat je ze zelf komen voor een voeding op verzoek dus nu wek ik hem nog..
Moet je hem nog wekken of hoeft dat niet per se? Want dan zou je ook kunnen kijken hoe het gaat als je dat niet doet. Ging hier heel soepel moet ik zeggen. Toen ik dat deed zat er eerst 4 uur tussen en nu vaak 5 uur. Mijn dochter jammerde eerst ook als ze honger had, maar dat heeft een week geduurd (vanaf dat ze thuis was), daarna werd het echt huilen.
Ja moest hem wekken. Maar omdat hij nu 8x80 krijgt vraag k me af of dat nog nodig is net even consultatie bureau gebeld. Wordt nog teruggebeld
Goed dat je gebeld hebt! Ik ben benieuwd of jou CB een beetje dezelfde dingen hanteert als die van mij aangezien het hier dus geen probleem was.
Ze gingen in het ziekenhuis voor het minimale voor zowel met borst- als flesvoeding uit van 150 ml per kilo per 24 uur. Hoe zwaar is hij nu? Als hij echt 640 ml binnenkrijgt zit hij ruim voldoende en zou ik hem niet steeds wakker maken. Probeer langzaam naar om de 4 uur te gaan. Misschien ga je dan al snel naar 6 en 6 hou je wel een lange tijd. Wij moesten ons meisje ook steeds wakker maken en dat vond ze heel vervelend en het is heel onnatuurlijk. De kinderarts bij ons zei toen dat we haar mochten laten liggen tot ze zelf kwam.
Ik mag over op 7 voedingen ipv 11 uur wordt 12 uur en mag hem Dan zelf laten komen.. Normaal 2 uur moest ik hem wekken. En bied hem nu 90 aan