'Ze' zeggen dat je babytje vaak een tegengesteld slaap-/wakkerritme heeft dan jijzelf, omdat het in slaap gewiegd wordt door je bewegingen en juist wakker wordt als jij gaat zitten. 'Iedereen' vraagt ook of ik nog wel kan slapen, of dat ik wakker gehouden wordt door het kindje. Maar volgens mij heeft mijn kindje gewoon hetzelfde ritme als ik. Ik lig veel wakker 's nachts, maar ik voel het nooit. Overdag wordt ik juist enthausiast geschopt. Het begint als ik een tijdje wakker ben, om een uur of negen en er is 's middags en vroeg in de avond een opleving van activiteit. Tegen de tijd dat we gaan slapen is het juist weer stil. Hopen dat het zo blijft... Zijn er meer met hele stille kindjes juist 's nachts? Groetjes!
Die van ons is ook niet bijzonder schopperig 's nachts. Soms wel es een uurtje of wat meer, maar toch niet zo erg dat ik er last van heb. Vind het altijd wel gezellig, dat die kleine me een beetje vermaakt als ik weer es een paar uur wakker lig... Best gezellig zo samen. En als ze straks geboren zijn, komen ze vanzelf in het dag- en nachtritme. Bij onze eerste twee was dat al na een paar weken. Dus hopelijk gaat het deze keer ook weer zo. Hoewel: je hoort soms ook wel andere verhalen..........
Mijn meisje was ook gewoon stil hoor als ik sliep. Ze had toen ze geboren was precies mijn ritme. Ik werk om 4 uur snachts en zij was de eerst maand ook elke x om 4 uur wakker.
Standaard om 4 uur (toevallig he moon ) als papa naar zn werk toegaat, nu al een papa's kindje. Altijd wakker en het eerste half uur schoppen..
Ik merk eigenlijk het meest van mijn kindje in het weekend, want dan kom ik weer tot rust...., soms voel ik het in de ochtend en soms in de avond. Heel raar, want de echo's die ik gehad heb was het een drukte van belang in de buik..., dat brengt zoveel onzekerheid met zich mee... Heeft er iemand tips?
Nee hoor, hier niet meer. Hier is ie erg rustig, voel 'm dan niet eens. Pas als ik wakker ben, is de kleine ook wakker, want dan begint ie
ons meisje is meestal tegelijk met mij wakker en is eventjes aan het schoppen wanneer ik net in bed lig.. maar verder gaat het haast gelijk op.. best grappig eigenlijk he..!