Wie combineert de borstvoeding ook met flesvoeding en hoe doen jullie dit? Hebben jullie een schema of doe je dit op gevoel? Ik deed eerst om en om (als ik flesvoeding gaf dan kolfde ik en deze gaf ik evt na de borstvoeding of verving 1 keer flesvoeding voor gekolfde melk). Nu laat ik hem elke keer aan de borst drinken (6x) en geef ik flesvoeding na (alleen borstvoeding is niet toereikend). Dit doe ik nu 2 dagen en lijkt goed te gaan. Onze baby is vandaag precies 7 weken en groeit nu eindelijk goed. Met alleen borstvoeding viel hij af. En met flink kolven heb ik de borstvoeding toch op kunnen schroeven maar alleen dat is toch nog net te weinig. Maar ik ben tevreden zo en geeft hem gewoon een beetje van mezelf en een beetje van nutrilon
Fijn dat het zo gaat! Misschien zou je, nu het goed loopt, kunnen proberen om steeds iets minder flesvoeding te geven, zodat je productie wat oploopt en je straks gewoon volledig borstvoeding kunt geven! Wie weet lukt dat wel. Die eerste weken zijn ook pittig, en nu zijn je borsten het een beetje gewend. In ieder geval fijn dat je nu toch borstvoeding kunt geven, en knap dat je niet bent gestopt!
idd heel goed dat je doorzet!! ik heb denk ik ong va een maand of 4 s,avonds voor het slapen kv heb bij gegegeven,rest van de dag borstvoeding. tot een maand of 8,en toen afgebouwd...
Thanks meiden!! Het is een hele weg geweest maar wilde gewoon toch echt borstvoeding geven. Vind het toch echt bijzonder dat je kindje bij jou drinkt en heb ook alle zeilen bijgezet om toch borstvoeding te kunnen geven al is het met flesvoeding gecombineerd. Hij krijgt nu 60ml flesvoeding na maar drinkt wat hij nog wil en vaak laat hij nog staan. In de nacht heb ik veel meer borstvoeding en is bijvoeden vaak niet nodig. Misschien is het idd goed om als dit zo loopt de flesvoeding te minderen en kijken hoe hij het doet. Nu is hij nog erg op zoek na de voeding en heeft hij nog honger. Met kolven kolf ik vaak rond de 100ml (soms 90 en soms 120). Weet niet wat hij binnen krijgt maar dan zou de 60ml extra wel nodig zijn.
Knap dat je door hebt gezet! Ik zou het nu blijven doen zoals je het doet, dan kan hij ook lekker 'live' bij je drinken en hoef je niet alleen maar te kolven. Daarnaast zou ik eventueel proberen om nog extra te kolven of om hem vaker aan te leggen want het zou helemaal mooi zijn als je echt genoeg hebt om volledig zelf te kunnen voeden. De natuur regelt dat normaal gesproken vanzelf, heb je te weinig melk, dan melden kindjes zich vaker totdat de productie weer op peil is. (maar misschien is dit in jou situatie wel anders, dus heb je dit al geprobeerd vergeet dan mijn tip ) Hou er ook rekening mee dat ze veel makkelijker melk uit de fles kunnen drinken dan uit je borst. Uit de fles hebben ze vaak meer melk nodig om verzadigd te raken, omdat het gewoon makkelijker eruit stroomt. Dit kun je voorkomen door bijvoorbeeld met een breastflowfles te voeden. Dat is het meest vergelijkbaar met het drinken uit de borst omdat het een dubbele speen is moeten ze wat meer moeite doen.
Vaker aanleggen of tussendoor kolven heb ik idd geprobeerd maar word het niet echt beter van. Als ik tussendoor kolf dan heeft hij 2 uur later niet genoeg om te drinken en ook na een paar dagen niet. Het gaf veel stress en een schreeuwend kind. De nachtrust ging eraan en doordat ik niet genoeg rust had ging de productie ook achteruit. We hebben nu evengoed balans gevonden en ik heb nu gezegd dat ik het op zijn beloop laat. Word het beter dan mooi en heel fijn maar word het minder dan heeft hij er tot nu toe toch van genoten en is het ook goed zo. Maar wil niet zeggen dat ik opgeef en blijf proberen alleen niet meer tot het uiterste. Ik gebruik de fles van medela die bij de kolf zit. Daar moeten ze harder mee werken om de voeding te krijgen. Zo gaf ik ook de gekolfde melk. Alleen door het kolven ben je zo gebonden aan huis en probeer nu dus live te voeden en elke voeding dan even bijvoeden. Ik gaf dus 3 keer live en 3 keer kolfde ik en gaf ik flesvoeding. De hoeveelheid flesvoeding die hij nu krijgt met elke keer live en beetje navoeden is alweer minder dus even kijken hoe hij het erop doet. Ben ook wel benieuwd naar of er anderen zijn die zo combineren en hoe dat gaat en wat zij doen. Maar bedankt voor meedenken!
Ik heb dat gedaan met de oudste En dat is niet goed gegaan. borstvoeding liep terug ( ook omdat ze niet goed at) Dus kon daardoor niet lang zelf geven ( tot 4,5 a 5 maanden kunnen rekken) Ik heb dat bij de jongste dus niet gedaan.