Ons zoontje heeft tot 4 maanden een speentje gehad. Toen ging hij naar het KDV en vond hij ineens zn duim, die hij veel interessanter vond. Duimen heeft hij nog een maandje gedaan (om in slaap te komen) en nu doet hij dat dus ook al heel lang niet meer
Mijn zoontje heeft tot 3 jaar de speen alleen 's nachts gehad. Wel blij dat beide kinderen de speen willen, makkelijker af te leren dan de duim. Spreekt een ervaringsdeskundige, mama duimt nog steeds . Aan mijn gebit overigens niet af te zien, de tandarts ziet en weet het niet en nooit een beugel gehad. Staat alleen helemaal recht. Enige is dat ik een mooie eeltplek op mijn duim heb. Overigens duim ik alleen 's avonds en in bed, maar het is nog steeds een verslaving helaas...
ratatosk ik ken wel meer volwassenen die duimen hoor... zelf kauw ik altijd op mijn pink. Is gewoon een gewoonte...
ik heb trouwens vandaag met mijn dochter afgesproken dat we op haar verjaardag haar speen gaan weg gooien. Ze ging het helemaal trots aan papa vertellen... ben benieuwd hoe dat gaat dan...
Haha ja, nou, ik heb het dus net even zelf geprobeerd maar ik voelde me echt belachelijk . Mijn man keek me ook aan van wat doe jij nou hahaha! Ik probeer me even in te leven, niet verkeerd oppakken hoor duimerijntje.
Een speen geen gezicht...vind ik zo een stomme opmerking ...in bed heb ik ook niet altijd een mooie pyjama aan...geen gezicht, mag het dan niet Vind het beter dan duimen
Nee, ik weet niet beter eigenlijk. Kijk ook nooit in de spiegel ernaar hoor.. Ik heb het de hele basisschooltijd ook op school gedaan. Middelbare ook mee begonnen, maar werd meteen belachelijk gemaakt door notabene de leerkracht . Dus acuut mee gestopt. Maar goed, het maakt dus niet zoveel uit hoe het eruit ziet, verslaving is groter. Vind roken er ook niet uitzien. Dat begint om jezelf een houding te geven en om mee te doen en eindigt als een verslaving. Hoe het eruit ziet doet er dan niet meer toe. Ik kan dus wel iedereen aanraden om een speen te gebruiken ipv duim, tenzij je kind natuurlijk aan beiden geen behoefte heeft. Een duim is zo lastig af te pakken of te leren. Ik heb er ook logopedie voor gehad, vieze smeersels erop, pleisters. Niets helpt, duim er gewoon overheen..
Met 2 jaar de deur uitgegooid ... gewoon van de één op de andere dag. Nu hadden ze hem ook alleen maar 's nachts.. maar toch! Weg ermee! De jongste is niet geïnteresseerd in een speen.
Ah gelukkig je bent niet beledigd . Ik was echt benieuwd namelijk. Enne, wat een kwal van een leerkracht zeg. Je kunt het ook normaal brengen natuurlijk.
onze oudste heeft nooit een speen gehad, maar omdat de 2e erg slecht sliep hebben we hem wel gegeven. Spenen horen in bed is mijn mening. Ik doe de speen weg denk volgend jaar sinterklaas, dan geven we het denk ik maar aan het paard of aan een ander kindje.
Ian was eraf met 2jr..en me dochter heeft hem nog steeds maar wel alleen voor het slapen gaan. Ik haal hem er wel uit als ze diep genoeg slaapt! Me dochter is 2jr en 3 maanden nu.. vind wel uiterlijk tot 3 jaar. Ben al aan het afbouwen.
n was echt verslaafd aan zijn speen, maar door een flinke verkoudheid had hij geen keuze en is nu helemaal van de speen af kan hem wel geven maar hij gooit er gelijk mee. hij was toen 13 maand
hallo collega verslaafde.. hier ook een duimende mama en ken nog iemand die ook duimt.. ook hier puur een verslaving en ookal zal het er misschien niet uitzien. het kost niets en mijn man maakt het niets uit en aangezien hij het het meeste ziet (verder niet zoveel mensen) vind ik het ook niet nodig niet te doen. ennehh doordat duimende mama al heel lang duimen hebben ze de spieren goed ontwikkeld hebben en sommige papa's daar ook profijt van hebben ..
M stopte zelf zo rond 8maanden, kreeg m alleen met slapen T wilde geen speen S heeft wel een speen, alleen met slapen