hoi hoi,, mijn vraag aan jullie was wanneer jullie kids in een "groot"bed gingen en waarom... zit met de vraag niet omdat er een 2e komt(nog niet ) maar omdat onze zoon al om 5 klaar wakker is en wil spelen in zijn kamertje/bedje.. en aangezien ik het niet zie zitten om zo vroeg mijn dag te beginnen(ach slechte moeder hé ) wil ik graag kijken of een juniorbed iets is zodat hij zelf uit zijn bedje kan klimmen. of andere tips zouden ook erg welkom zijn.. want hij kan zich uren vermaken met speelgoed of een boekje in zijn bedje.. alvast bedankt
Onze oudste 'moest' eruit toen hij net twee was, omdat z'n broertje eraan kwam. Het is wel goed gegaan, maar de tweede heeft er toch iets langer in gelegen. Met Jesse zien we het nog wel. Alstie er aantoe is.
Mijn dochter is nu bijna 2,5 en gaat nu over naar een peuterbedje, maar niet omdat de 2de eraan komt want daar hebben we een wieg voor , maar omdat ze te groot wordt. Ik persoonlijk zou een kindje niet overleggen omdat hij al om 5 uur klaar wakker is, ik zou proberen zijn ritme aan te passen en te zorgen dat hij tot min 7 uur ligt te slapen, want nu is het 5 uur volgende week 4 uur ....
Volgende week 4 uur? Dus je bedoelt dat de klok dan teruggaat of wat bedoel je ermee? Want de klok gaat pas eind oktober een uur achteruit @ Lidia -> ik denk pas met een jaar of 2 dat ik het zou gaan proberen...
Ik denk als Sverre eruit begint te klimmen. Hij is nogal van het klimmerige soort, en blijkbaar deed ik het als kind ook, uit 't ledikantje klimmen. Dus zodra hij dat begint te doen/kunnen wordt het tijd denk ik. Of.. tja, weet niet eigenlijk. Als hij niet meer goed kan bewegen? Gewoon te groot wordt?
hoi allemaal,, bedankt voor jullie reacties mila24,, we hebben van alles geprobeerd om heb 'snachts beter te laten slapen maar zelfs als hij om bijv. 22.00 naar zijn bed gaat is hij nog om 5.00 wakker.. maar ik zou willen dat hij tot 7.00 zou slapen.. heb je tips en ik weet het is misschien geen oplossing maar nu wel een moeilijk probleem... maar (nog meer) tips en reactie's zijn welkom
Er wordt juist altijd afgeraden speeltjes in bed te leggen omdat ze dan meer prikkels hebben zodat ze minder slapen. Hier hebben we zodra ze er zelf uit gingen klimmen de spijltjes uit het babybedje gehaald zodat ze zelf in en uit bed konden kruipen. Toen ze niet meer (fatsoenlijk) pasten gingen ze over naar een groot bed. Wij hebben geen peuterbed, want dan moeten ze 2x wennen aan een groter bed. Bovendien kost het gewoon geld. Groetjes, Didier
onze dochter slaapt sinds een week in een klein peuterbedje met een zijsteun.....vanwege de komst van nummer 2. Vond haar nog wel klein, maar we wouden ook geen tweede ledikantje halen. Maar het gaat heel goed. Ze heeft in de gaten dat ze er wel uit kan, maar als ze slaapt heeft ze toch een steunrand zodat ze er niet uit kan vallen. Ik vind het dus een aanrader.
Ik bedoelde bij wijze van nu is hij wakker om 5 uur maar het kan over een tijdje ineens 4 uur worden en ga zo maar door.
Wij hebben ook lange tijd gehad dat ze zo vroeg al wakker werd, maar zeven uur gaan we er pas uit. Dus als ze echt wakker is voor zevenen dan laten we haar liggen, meestal valt ze wel weer in slaap. Als ze echt niet meer wil slapen gaan we er weleens heen, maar halen haar er niet uit. We zeggen dat ze nog even op bed moet blijven en gaan zelf ook weer liggen. Het heeft heel wat slapeloze ochtenden gekost maar inmiddels heeft ze het wel door: de dag begint niet eerder dan zeven uur.
Naomy met 15 maanden,Vanwegen ze bonkte tegen het bedje met de rug en hooft tegen hooft en voeten einden en als ze stond de muur en zei haar ledikant uitelkaar sprong zowat.ze slaapt er goed in geen gebonk niks meer op bed leggen en ze slaapt
Mijn oudste is met twee jaar overgegaan naar een peuterbed en dat ging meten goed. Ze voelde zich een hele grote meid, ze vond het wel stoer. Waarom weet ik niet en misschien is het toeval, maar na een paar dagen bleef ze 's morgens langer in bed liggen (ipv korter). Ze wist dat ze eruit kon maar nu moest het niet zo nodig meer (als je krijgt wat je wil is de lol eraf ).