Konden jullie kleintjes dat ook?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Tweenie87, 10 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tweenie87

Tweenie87 Actief lid

26 apr 2007
    176
    0
    16
    Somewhere :)
    Hoi Hoi,

Misschien een beetje een stomme vraag hoor..Maar wat doen jullie kleintjes als je die op dr beentjes zet? (staan dus)
    Mandy is nu net 4 maanden maar al sinds ze 3 maanden was vind ze staan echt geweldig..Zodra ze staat giert ze het uit..Ze kan zelfs al zo goed staan dat we dr handjes alleen nog maar hoeven vasthouden (Natuurlijk niet lang..Maar ze kan soms wel een minuut lang blijven staan!)We doen dit niet heel vaak hoor ivm dr ruggetje enzo..Maar hebben jullie kleintjes dat ook (gehad)? Sta af en toe echt versteld van mijn meisje!

Groetjes,
    Wen

2. Mama van naomy

Mama van naomy Actief lid

24 mei 2008
    137
    0
    0
    naomy kon dat ook heel vroeg an en deed het afen toe ook maar idd niet te vaak ivm rug en heupen die het gewicht ineens krijgen.

3. zomaar

zomaar Fanatiek lid

29 sep 2006
    2.769
    0
    0
    Brabant
    Noah deed het ook al vanaf hij een kleine tata baby was :)

4. Roze78

Roze78 Actief lid

5 jul 2006
    352
    0
    0
    Mijn meisje doet dit nog niet. Ik probeer het wel eens, maar ze zakt dan door haar knieen.

5. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Wat grappig, Nova is net drie maanden en ze wil niet anders. Ze kijkt me echt vragend aan (zo lijkt het) of ik het weer wil doen.

Ik heb vandaag het CB gebeld of dat wel mag, het leek me zo belastend voor haar. Het mag, maar heel af en toe en niet te lang. Ik vond het ook al zo knap :oops: , maar ja, dan denk ik dat vind iedere moeder van haar kleine.

6. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Kim vind staan ook geweldig, levert iedere keer een grijns van oor tot oor op :D
    Mijn oudste had dat ook en liep al met 10 a 11 maanden. Wie weet dat het met elkaar te maken heeft?

7. tearke

tearke Fanatiek lid

7 apr 2007
    3.448
    0
    0
    hulpverpleegkundige
    eeklo
    jurre is ook zo eentje,hij is de laatste dagen nogal humeurig(sprongetje?)en wanneer ik hem op zijn voetjes laat staan is hij meteen goedgezind :) alleen jammer dat hij het nog niet te lang mag doen haha

8. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Demi staat ook erg graag

9. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Hi...

Mijn zoontje ging al staan direkt na de bevalling (dit is echt waar!).
    Tuurlijk niet uit zichzelf... :)

Maar toen de vk het loopreflex wilde controleren, ging mijnheer gewoon op twee beentjes staan...
    ze had dit nog nooit gezien.......

Heb mijn zoontje trouwens pas laten staan, toen hij zichzelf ging optrekken... anders heb je ook kans op O-beentjes etc....

xxmona

10. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

20 aug 2006
    9.082
    1
    0
    Overijssel
    Vigo was vanaf een maandjeof 3 groot fan van het staan! Hij gierde het dan ook uit van het lachen, en het liefst moest er ook nog bij worden 'gesprongen' :)

11. valhalla

valhalla Niet meer actief

Deed Lena ook al met een paar weken. Strekte zich dan zo uit dat ze echt gewoon tegen je aan stond, raar gezicht. Daarna had ze er een hele tijd geen zin meer in maar nu vindt ze het echt weer heel tof, als ze een beetje tegen me aan ligt en een gekke bui krijgt 'staat' ze gewoon.

Heb het bij het cb gevraagd (dacht... straks heeft ze van die ongelofelijke o-beentjes :D) maar zo lang ze het zelf doen kan het geen kwaad!

12. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Ik vertelde het gister tegen de manueel therapeute waar Nova komt voor haar nek. Zij verbood het me echt om dit nog te doen. Heel streng was ze :oops: . Ze zei dat het heel slecht was voor de ontwikkeling van haar heupen en dat juist de kikkerstand van haar heupen/benen nog gestimuleerd moet worden. Ik ben er echt van geschrokken.

Nu is het opvoeden begonnen, dacht ik, ze wil iets maar ze mag het nog niet...

13. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Ik word soms gek van al die tegenstrijdige adviezen... De éne deskundige (neem ik aan) zegt dit, de ander zegt wat anders.

14. arve

arve Actief lid

5 jul 2007
    327
    0
    0
    zuid-holland
    Hoi

Mijn meisje deed het ook al snel en nu wil ze eigenlijk niet anders...ze staat dan echt te lachen en zo van kijk mij nou...

Ik doe het ook niet vaak maar ze gooit zichzelf naar voren zo van hé ik wil staan....

Wat zijn die kleintjes toch pienter...

gr veer

15. MamaMirella

MamaMirella Fanatiek lid

6 jul 2006
    2.564
    0
    0
    Den haag
    Hier nog zo een.. Damani deed het ook al heel snel !
    Maar op afraden van het cb...
    Ik laat hem nu wel af en toe staan !
    En dan ook alleen met handjes vast, want hij trekt zich op ! Vind hij helemaal stoer, dat zie je aan z'n ondeugende blik (L)

-X-

16. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Hier deed Joris dat ook al heel vroeg, en wilde eigenlijk ook niks anders... Heel frustrerend was dat voor hem...

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hm... vanaf wanneer mag het dan wel? Eva staat nu ook heel vaak, maar ze staat nu wel heel stevig (met 3 maanden vaak een beetje wiebelig) en begint al stapjes te zetten. Ze blijft ook gewoon staan als je haar in de box neerzet met haar handen op de rand (maar laat dan ook net zo hard weer los als ze het zat is ;)).

18. Soraya

Soraya Bekend lid

30 dec 2006
    836
    0
    16
    Randstad
    Ik weet niet vanaf wanneer het wel mag, bij Nova is het een soort overstrekken, en dat moeten we proberen haar juist niet te laten doen. Maar Snoopy, Eva is toch al ruim 6 maanden? Dan lijkt het me een ander verhaal, maar ik zou het even navragen.

Minimuisje, lastig hè? Je wilt ze graag 'geven' wat ze willen, maar ja, in dit geval is het niet goed voor ze. Wat ik zei, voor mijn gevoel is het opvoeden nu al begonnen...

19. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Ik bedoel eigenlijk meer, waar ligt de grens dat het niet mag en dat het wel mag? Eva is inderdaad ruim 6 maanden en mag het dus zeker wel, ze staat ook echt heel stevig. Maar vanaf wanneer staan ze dan stevig genoeg dat het wel mag.... Eva 'mocht' het van ons toen ze aan onze handen kon staan.

20. fioon

fioon Fanatiek lid

9 dec 2006
    1.361
    1
    0
    Flevoland
    Jamie doet dit ook al vanaf een maand of 2,5 a 3! Hij wilde nooit liggen op schoot, altijd zitten of staan (nog steeds trouwens)

Mijn huisarts zei: Als hij wil staan mag hij staan.. Hoe kan je dat nou verbieden, lekker laten gaan.

Er zijn veel tegenstrijdige berichten. Ik denk persoonlijk, dat als je je kindje niet de hele dag laat staan, dat het weinig kwaad kan (of het kindje moet zo slap zijn in zijn/haar nekje......)

Maar dat geld ook voor dingen als een loopstoeltje.

Zolang een kind daar niet 5 uur achter elkaar in zit, is er denk ik weinig aan de hand.. maar iedereen moet dit voor zich weten..

Deel Deze Pagina