Sinds deze week zit er eindelijk regelmaat in de dag van onze dochter (dat is wel eens anders geweest, huilen, reflux, noem maar op) Na de voeding valt ons meisje meestal makkelijk in slaap. Even knuffelen, gapen en als ik dr dan weg leg is ze zo in dromenland.... ...dacht ik!.... Nu ging ik na het douchen even wat was op de babykamer leggen, zie ik dat ze gewoon klaarwakker is! Ligt een beetje om zich heen te kijken, gaapt af en toe en lijkt het zelf helemaal niet erg te vinden. Dus heb dr maar even laten liggen. Maar is dit nou niet zielig? Of is het normaal? Weet niet zo goed wat ik er mee aan moet. Voor hetzelfde geld gaat het elke keer zo! Bedoel, als ze slaapt dan ga ik niet elke keer kijken of ze wel echt slaapt! Ik voel me zo'n slechte moeder nu Maar ben bang dat als ik haar eruit haal dat ze dan weer zo druk wordt dat ze zichzelf overstuur gaat maken. Wat zouden jullie doen?
ik zou zeggen gewoon laten liggen, wij vallen zelf ook niet gelijk in slaap he. en zolang ze niet huilt zal ze het niet erg vinden he. ons meisje heeft dat altijd gehad ze ligt gemakkelijk een half uur te kletsen in bed. je bent zeker geen slechte moeder hoor!!!
Als ze niet huilt betekent het dat ze het ook niet erg vind. Ik zou der lekker laten liggen, ze geeft vanzelf wel aan als ze er weer uit wilt
Ik zou haar nog lekker even laten liggen als ze lekker rustig is. Waarschijnlijk vindt ze het wel prima, anders zou ze zich wel melden (tenminste dat was hier zo ). En zo rust ze toch ook een beetje uit. Bovendien is de kans groot dat ze alsnog lekker in slaap valt! Je bent echt geen slechte moeder omdat je je kindje even wakker (zonder huilen) in bed laat liggen hoor!
Dank voor jullie reacties... Het leek zo zielig, zo'n klein wakker mensje helemaal alleen in bed. Maar inderdaad, ze lijkt er zelf totaal geen moeite mee te hebben dus dan zal het wel goed zijn zo.
mijn zoontje nu 6,5 maand ligt heel vaak wakker in zijn bedje. Ligt hij lekker te tutten met zijn aap. Soms haal ik hem er uit en is hij echt beledigd want hij lag zo lekker dus nee ik laat hem vaak lekker liggen rust hij daar uit. (nu ligt hij trouwens ook wakker in bed hoor hem kletsen haha)
Gewoon lekker laten liggen! Zolang ze niet huilt, vindt ze het zelf waarschijnlijk allemaal wel prima dus is er niks aan de hand. Ze geeft zelf wel aan wanneer ze het beu is .
Als ze huilt is het niet erg! Rust is ook slapen. En soms duurt het een poos voor ze in slaap vallen. Hier hebben we dat ook regelmatig gehad! En nu nog wel eens. Voor of na het slaapje. Je bent absoluut geen slechte moeder!
hoezo is dat zielig? ze krijgen steeds meer wakkere uurtjes lekker laten liggen gaan ze erg huilen haal je t natuurlijk eruit