Mijn dochter slaapt in een slaapzak zonder dekentje er bij. Ik heb nu een dikke slaapzak van de Hema voor haar, maar ik vraag me af of die warm genoeg is voor de winter. Welke winterslaapzak hebben jullie en vinden jullie fijn? Ik had de puckabag en combisleeper gezien, maar die zijn behoorlijk prijzig. Het leek me verstandig om het eerst even na te vragen voordat ik gelijk weer zo'n grote uitgave doe.
Puckabag. Maar ik vind zelf de overstap tussen zomer/lente slaapzak ( = thirt stof zeg maar, heel dun ) naar herfst slaapzak heel groot. Herfst slaapzak is namelijk al heel dik met teddyberenstof. Dus ligt ze nu nog in een tussen slaapzakje, met dekbedje ( = vloeken in de kerk hier )
Ik heb ook de winterslaapzak van de hema gebruikt (met armen), dat ging prima bij mijn zoontje..ga ik bij mijn dochter ook weer doen.
ik ga toevallig vanmiddag naar de Hema toe om er 1 met mouwen te kopen. Ik hoor van iedereen goede ervaringen, wellicht bij Prenatal een soortgelijke slaapzak te koop.
ik haal hem denk ik bij de v&d (vond die met mouwen van de hema niet zo mooi...) en 1 bij de prenatal. zijn een stuk goedkoper dan die van puckabag en combisleeper. En goede ervaringen hier in de omgeving. @ suusjuh: vind ik nou ook. Vond vanochtend dat dochter wel een beetje fris aanvoelde (dekens trapt ze af), maar als ik dan bedenk dat die winterslaapzak nu al moet en dan de hele koude periode ook nog... Zal er hier wel aan moeten geloven.
ik deed altijd eerst iets luchtigs aan onder de slaapzak voor de minder koude periode, dus alleen een romper met lange mouwen of alleen pyama truitje..of de mouwen er eerst nog af..in de winter de hele pyama eronder en mouwen er aan vast..
Nou ik heb een 4 seizoenen slaapzak, nu dus een herfstdeel met alleen een romper eronder. Straks kan daar een pyama onder. Dan kan ik er nog een winter slaapzak van maken ( Met de teddykant binnen ipv buiten ) en dan een dikke pyama eronder, dat loopt wel los! Maar ik heb ook al een sprei op mn bed liggen hoor, het koelt 's nachts hard af vind ik.
Net van de week twee slaapzakjes bij TerStal gekocht, een met en een zonder mouwen (voor op kdv). In de puckababy mini lag ze nu al te koud. Maar ja, wat wil je als je in no time onder de dekens vandaan kruipt. Afgelopen nacht sliep ze lekker door en schoof ook veel minder door haar bed heen met die slaapzak. Voorlopig eerst maar eens in een romper of dun shirtje in de slaapzak, als het echt koud wordt komen de pyamaatjes weer uit de kast.
Ik heb er laatst een met mouwen van de Hema gekocht. Ze ligt er nu in met een lakentje+dekentje over, maar de mouwen zijn er nog af en ze gaat er nu nog zonder broekje in (soms wel met sokjes). Als het dan straks wel kouder wordt, kunnen we nog extra aankleden, broekje aan, sokjes aan, mouwen er weer aan vast ritsen. Voor nu voelt ze nog altijd heerlijk warm aan, ik hoop dat we er voor deze winter genoeg aan zullen hebben!
Toevallig heb ik gisteren de winterslaapzak (met afritsbare mouwen) van Prenatal gekocht, die nu in de aanbieding is, aangezien ze een "wilde" slaper is. Ze heeft hem vannacht al aangehad, omdat ik het erg fris vond. Maar dan wel alleen een dun rompertje zonder mouwen eronder. En dan kan ik van de winter nog een pyjama'tje over haar romper doen. Ik vond de slaapzak wel fijn in ieder geval. Maar ik had maat 110 gekocht, maar dat is toch wel érg groot..