wanneer van mc naar autostoel??

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door JsMama, 23 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. melle

melle Bekend lid

31 mei 2006
    921
    1
    0
    Volgens mij bij ons met 8 maanden. We hebben een flinke beer en hij zat toen met zijn hoofd al tegen het randje...

2. Huismus

Huismus Fanatiek lid

5 jan 2009
    1.710
    0
    0
    Ped. Med.
    Zuid-Holland
    Volgens mij met 13 maanden, zij en wij waren de MC meer dan zat.

3. FairyLaughs

FairyLaughs Niet meer actief

mijn dochtertje zat met 6 maanden al in de vervolg stoel.. ze paste niet meer in de mc (een goedkopere en iets kleinere dan de echte mc)... dus toen hebben we de mc tobi gekocht.. hier zat ze toen al perfect in.. was een erg groot babytje

4. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Er lopen blijkbaar 2 gelijkaardige topics...;)

Onze zoon zit dus ook nog in de mc. Hij meet 75cm en weegt 10225gr. Met zijn eerste verjaardag krijgt hij een nieuwe autostoel omdat hij zich nu heel de tijd opricht en om probeert te draaien.

Ik ben de mc ook kotsbeu en zoonlief nog véél meer (en al een hele tijd) maar vond dat geen reden om die al weg te doen.

5. Que

Que Niet meer actief

Hier zijn we met 7,5 maand overgegaan.

1 omdat hij al ruim 9 kilo was
    2 omdat hij met zijn armen gestrekt naar voren zat en zich niet meer kon bewegen
    en 3 omdat mijn MC begon te krakken als ik hem optilde

Kleine man is nu inmiddels ruim 11 kilo nou dat had mijn mc toch eccht niet meer gehaald :D

6. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    onze oudste is over gegaan met 9 maanden, hij paste nog wel in de mc, maar hij was er duidelijk op uit gekeken, elke keer strijd als we in de auto zaten, zodra hij iets kon zien in zn nieuwe stoeltje was het over...
    kasper is nu ruim 10 maanden en zit nog in de mc. ik denk dat we m ergens komende maand over gaan zetten... en dan vooral omdat ik de mc zo verrekte zwaar vind worden...

7. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Onze oudste is over gegaan met 11 maanden. Maar die was ook erg lang. Mijn jongste ging over met 13 maanden en nu zit hij er nog af en toe in. Maar hij is een stuk kleiner en nu 78 cm.

8. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    hier zal het niet lang meer duren,hij weegt nu 10 kilo,en past er nog net in.
    Zijn voetjes steken uit,hoofdje nog niet,hij heeft lange benen.

9. fokje

fokje Fanatiek lid

14 mei 2007
    3.313
    0
    0
    verzorgende
    friesland
    volgens mij met 7 of 8 maand over gegaan meneer was te groot benen staken over en was erg zwaar

10. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.818
    3.344
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik lees bij een aantal dat 'gewicht' ook meetelde: Maar hier werd met 8 maanden de maxicosi niet meer uit de auto gehaald. Véél te zwaar inderdaad, kind + maxicosi.

Maar als vervoermiddel in de auto zelf kon het nog prima :) !

Onze dochter is overgestapt bij een lengte van 78 cm en een gewicht 9,5 kilo . Ze was toen 15/16 maanden. Niet zo'n grote dame dus. Ik moet er wél bij zeggen, dat dat in de zomer was.
    Ik denk dat dat wel scheelt. Kom je precies in de winter uit, dan kan ik me voorstellen dat je het overstappen iets minder lang kan uitstellen vanwege dikke kleding.

11. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier is ze met 4/5 maanden uit de mxi-cosi gegaan. Was een drama met haar!

Heb toen een stoel aangeschaft van 0 tot 18 kilo (was dat geloof ik). Dus een gewone stoel, die achterstevoren kon en in ligstand. We hebben hem toen op de 1 na laagste stand gezet, achterstevoren. Die stand vond ze WEL prettig.

12. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Tygo is met bijna 9 maanden over gegaan. Niet vanwege het gewicht maar vanwege zijn lengte. Zijn kruintje zat tegen de rand, tijd om uit veiligheids overwegingen over te gaan.

@Ts ik zou je kindje er zo lang mogelijk in houden. Het is echt de veiligste manier van vervoeren van je kindje. Bij een aanrijding wordt je kindje in de stoel gedrukt waardoor er zo min mogelijk kracht op de werveltjes en het nekje komt te staan. Wanneer ze andersom komen te zitten dan krijgt een kindje een veel sterkere klap te verwerken.

13. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ja hallo, ik haal die mc écht niet meer uit de auto zenne! Dat is niet meer te doen! Dat zou je met een grotere autostoel toch ook niet doen? Waarom dan wel met de mc?

Deel Deze Pagina