Hoeveel broeken hebben jullie per maat?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Astrid1974, 25 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

26 feb 2010
    555
    187
    43
    Mijn zoontje heeft een groeispurt gehad, ineens komen bijna alle broeken tot boven zijn enkels. Ik heb dus maar een grotere maat ingeslagen (122 nu). Heb er een stuk of 7-8 gekocht, er zijn denk ik nog 2-3 groot uitvallende 116 die ook nog passen.
    Is dat veel? Hoeveel broeken hebben jullie per maat?
    Mijn man vindt het veel, maar kinderen worden zo snel vies en ik heb nog wel eens achterstand met de was ;)....

En wat vinden jullie de fijnste spijkerbroeken voor jongens?

2. tuc

tuc Niet meer actief

De fijnste broeken zijn van next vind ik, die zitten mijn zoontje het best. Niet alleen spijkerbroeken hoor, vooral chino's. De tapered fit van h&m zijn ook netjes.
    Hier heeft zoontje zeker een broek of 15 en nog wat in een volgende maat.

3. sydneys

sydneys Niet meer actief

Op dit moment een 4 of 5tal lange broeken en 2 joggingbroeken. Dus 6 of 7.:)

Ik kom er goed mee toe, misschien dat ik er nog 1 of 2 warme ga bijkopen.

4. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Fijne spijkerbroeken heb ik van WE, name it, mitch (shoeby). Mijn oudste heeft altijd (extra) slim fit, dunne beentjes.
    Die van HM slijten snel. Ook van zara hebben we weleens leuke broekjes.
    Ik heb ongeveer 7-9 broeken voor hem, 4- 5 spijker, 2 jogging en 1-3 chino's etc.

5. Emm27

Emm27 Fanatiek lid

24 mrt 2013
    1.906
    386
    83
    5-6 broeken en een zooi leggings/maillots met jurkjes en rokjes

6. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.126
    405
    83
    Hij had nog 4 broeken en 3 joggingbroeken. Ik heb nog 3 broeken en een joggingbroek erbij gekocht. Bij elkaar dus 11. Maar goed, hij moet toch bijna elke dag wel een schone aan en er ligt nog wat reserve op het kdv dus ik vind het zeker niet teveel.
    Voornamelijk broeken van next trouwens.

7. Hippo89

Hippo89 VIP lid

11 dec 2012
    7.373
    343
    83
    Vrouw
    Mijn zoon heeft 9 broeken maat 122 en 5 broeken 128

Mijn dochter heeft 4 broeken 116 4 broeken 122 dn 2 broeken 128 een paar leggingachtige broeken van h&m maar ze draagt veel liever leggings en maillots met rokjes en jurkjes dus daar heb ik er meer van.

De andere twee hebben ook best wat in de kast aan de zelfde maten.

8. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Ik denk ca. 10 broeken (allemaal spijkerbroeken) die hij nu past. Een grotere maat koop ik pas als hij het nodig heeft.
    Meeste broeken komen van de h&m en Next. Heel af en toe Hema, maar daar zitten soms zulke rare vormen tussen, dat ik ze daar steeds minder haal.

9. riean

riean VIP lid

21 apr 2014
    5.779
    7.367
    113
    Voor mijn oudste had ik er 4 zelf gekocht, en toen kreeg ik er nog 3 van een tante. Dus 7 momenteel.
    Maar als ik spijkerbroeken in de aanbieding zie voor minder dan 10 euro, dan koop ik er zo nog 5 bij, of alvast in een maat groter. Die broeken gaan nog steeds zo snel kapot, dat ik ze graag goedkoop insla.

10. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

29 apr 2012
    1.235
    180
    63
    We hebben rond de 7-10 broeken per kind, sommigen pakken we standaard elke keer, anderen alleen wanneer de was weer nodig gedraaid moet worden :D

Hier broekjes van Name it, Hema en Prenatal die goed bevallen voor mijn zoon.

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Zoontje van 2 heeft hier zeker 10-12 broeken, maar dat vind ik bij een peuter ook wel echt nodig. Wellicht kan je bij een ouder kindje met wat minder toe.
    Maar hier gaat bijna elke dag z'n broek wel in de was en ik was maar 1x per week. Daarnaast vind ik het ook niet leuk als hij elke week dezelfde broeken aan heeft.
    Maar heb ook een paar nette broeken die hij alleen naar een verjaardag of bij een feestje aan krijgt en dan 2 joggingbroeken.

12. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

26 feb 2010
    555
    187
    43
    Hier wordt een paar keer het merk Next genoemd, dat ken ik niet. Is dat alleen online verkrijgbaar? Of welke winkels moet ik dan kijken?
    Ik koop tot nu toe vaak bij C&A, vind ik ook redelijke kwaliteit-prijs verhouding.

13. Feye

Feye VIP lid

26 nov 2013
    6.465
    3.912
    113
    Vrouw
    Dames-, heren- en kinderkleding | Next: Nederland

14. sydneys

sydneys Niet meer actief

Hoe vallen de broeken van next direct? Bij name it moet ik het altijd verstellen om die broek smaller te maken. En bij de hema zijn ze of veel te breed en de lengte goed, of ik heb een 7/8ste broek en de breedte is dan goed ;)

Bij name it draagt hij nu 98. Lengte is goed, breedte moet ik heel veel verstellen wat bij hun gelukkig kan.
    welke maat zou ik dan bij next moeten nemen en kan je die ook verstellen?

Of waar vind ik goede joggjeans? Ivm school, is gemakkelijker.

Sorry voor de inbraak in het topic

15. Astrid1974

Astrid1974 Bekend lid

26 feb 2010
    555
    187
    43

Heb even gekeken, mooie broeken. Hoe valt dat merk qua maat? Mijn zoontje is vrij vrij slank, dus het moet niet te baggy zijn (al houd ik ook niet van heel erg skinny bij een jongen).

16. zigzag

zigzag Fanatiek lid

21 okt 2015
    1.970
    686
    113
    Vrouw
    Ik heb er 5 voor mijn zoontje waarvan 1 echte speelbroek. Ik heb er nog 2 klaarliggen die warm gevoerd zijn voor deze winter als het koud is.

*edit* van Next koop ik geen spijkerbroeken meer. Laatste paar keren toch de gok genomen en ze zaten te wijd bij de billen. (werd nog rekening gehouden met luiers leek het wel). Ik heb er 1 van hen van een paar collecties geleden, op de groei gekocht - is een soort stretch spul en die past wél)

17. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Mijn oudste van 9 heeft er een stuk of 6 en mijn jongste zoon een stuk of 10 maar die wordt veel sneller vies..

18. bianca1374

bianca1374 Fanatiek lid

5 mrt 2012
    1.221
    74
    48
    Hier ook een stuk of 8 broeken. Voornamelijk jeans van next. Meer vind ik niet nodig. Was aantal keer per week.

19. tuc

tuc Niet meer actief

Hier draagt zoontje maat 3-4 van next...hij wordt bijna 4. Tis een spillepootje maar deze zitten heel erg netjes! Je moet dan wel de skinny modellen nemen, die dan dus bij mijn zoontje niet zo skinny vallen;)
    En de 5 zakken chino's zitten ook als gegoten daar. De jogjeans haal ik daar ook vandaan.

20. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Ik denk zo'n 10 voor thuis en 4 voor het kdv.
    Ik was een of twee keer en ze zijn ook niet gelijk droog.

Deel Deze Pagina