Wanneer van middagslaap af

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Loveloes, 21 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Oedy

Oedy Actief lid

22 aug 2013
    326
    17
    18
    NULL
    NULL
    Bij twee jaar....

2. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Hier met een maand of 18/19. Ze heeft sowieso weinig slaap nodig.

3. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier kan hij in principe nu wel zonder middagslaap, maar niet elke dag. Na een paar dagen merken we toch dat hij wel weer wat in moet halen. Gaat hij elke dag slapen, dan is het 's avonds lang feest en 's morgens vroeg wakker.
    Hier spelen we er nu dus maar een beetje mee. Moet ik de volgende dag werken en moet hij er vroeg uit, dan houd ik 'm sowieso op, zodat hij een goede nacht kan maken, hij gaat dan gewoon vroeg naar bed 's avonds. Slaapt dan de volgende dag bij de opvang wel weer, omdat hij dus al om 6.00 op was en dan 's middags echt moe is. Daardoor gaat hij 's avonds weer later naar bed enz.
    Hier is het dus momenteel een beetje rommelig, maar we zijn er allemaal flexibel in en bekijken het maar per dag. :)
    Zoontje is nu trouwens 2jr en 4mnd.

4. Lajla

Lajla Actief lid

28 aug 2016
    101
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bij mijn dochters was het met anderhalf-twee jaar wel echt klaar.
    Mijn zoontje is nu 3 jaar en 4 maanden en slaapt elke middag nog van 12 tot 14 :)

5. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Hier begon dochter met 22 maanden een beetje te rommelen met haar middagslaapjes, ze sloeg ze soms over. Vanaf net na haar 2de verjaardag was het middagslaapje er thuis definitief af, heel soms valt ze in de auto nog wel in slaap, maar thuis eigenlijk bijna nooit meer. Op dinsdag is ze bij mijn schoonouders en moet ik haar in de ochtend rond 6.30 uur wakker maken en daar slaapt ze dan wel nog 1.5 uur in de middag.
    Ze maakt gelukkig wel goede nachten, elke nacht zeker 12 uur, met uitschieters naar 14 uur per nacht.

In het begin vond ik het wel balen dat haar slaapje eraf was, was altijd zo lekker ff 2 uurtjes rust overdag ;) maar dan waren de avonden erg lang, omdat ze dan echt niet vroeg haar slaap kon vatten. Nu zonder middagslaapje gaat ze gewoon op tijd naar bed en slaapt ze vrijwel meteen in, dus nu zijn de avonden lekker rustig :D

6. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    In bed wil ze niet meer want slapen is stom 😂
    Maar ze valt in de auto heel vaak in slaap zeler als we na 12u in de auto zitten en ze valt ook op de bank in slaap.
    Maar dat is alleen als ze er gelegenheid voor heeft.

7. VBJ82

VBJ82 Niet meer actief

Hier met 3,5 jaar slaapt de oudste drie a vier middagen nog.
    De jongste van net 2 jaar slaapt elke middag 1 a 2,5 uur nog, dus dat zal voorlopig nog wel blijven. Heerlijk :)

8. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hier met ruim 4 jaar (sliep de eerste 4 schoolweken woe, vrijdagmiddag en in het weekend nog). Jongste was er met 2,5 echt klaar mee. Dat was even schrikken 😂.

9. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Hier was ie toen ook aan het rommelen met z'n middagslaapje maar toen kwam er een periode dat ie wel weer ging slapen, uiteindelijk was ie er met 3 jaar echt wel klaar mee. Tot 4 jaar viel ie nog wel eens aan het eind van de middag op de bank in slaap of in de auto...

10. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

Nou ik vind het echt niet leuk meer. Deze week maar 1x geslapen. En ze is echt vreselijk moe. Ze is s nachts ook aan het spoken. 4/5x huilen, klaar wakker, ze wil er dan uit. Daar geef ik niet aan toe en dan gaat ze na een tijdje wel weer slapen. Vanmorgen was ze nog maar een uur wakker. Ze was hard aan het huilen, wilde echt naar bed. Man legt haar op bed, loopt weg v en gelijk begint ze overstuur te huilen 'UIT UIT'. Ik weet echt ff niet goed wat ik er mee moet.

11. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Nou, gisteren maar eens de proef op de som genomen: niet naar bed tussen de middag. Hadden we dus om half vier al spijt van.:( We zijn maar naar buiten gegaan en dat ging goed, lekker gespeeld. Maar vervolgens van vermoeidheid niks gegeten. Vlak voor het slapen nog naar een bakje yoghurt met banaan gegeven.
    Vandaag gewoon weer lekker tukken hoor tussen de middag. En slaapt ie niet, dan heeft ie toch even rust gehad.

12. koffieboon

koffieboon Actief lid

29 mei 2016
    490
    1
    16
    Nederland
    Nou idd want van de week wilde meneer hier ook niet slapen maar hij wilde wel lekker we filmpje kijken in bed op de DVD ;):)
    Dan maar dat toch gerust zo was hij ook ruim 1,5 uur zoet :)

13. Kache

Kache VIP lid

11 jan 2012
    6.257
    1.165
    113
    Oudste noodgedwongen bij 3,5 jaar niet meer iedere dag (kon/mocht niet slapen op dagbehandeling), heeft daarna nog zeker tot ruim 4 jaar regelmatig in middag geslapen zodra hij de kans kreeg.

Middelste vanaf 2 jaar niet meer iedere dag, met 2jr3mnd helemaal niet meer.

Jongste vanaf 21 mnd niet meer iedere dag, tot 2jr4mnd zo af en toe (kort, bijvoorbeeld op bank, auto. Legde haar vanaf 2 jaar absoluut niet meer in bed), daarna helemaal niet meer.

Vrienden van ons hebben een dochtertje dat met 5 jaar (!) nog regelmatig een tukje doet op woensdagmiddag of in weekend, als ze de kans krijgt :p... Veel variatie mogelijk :D...

14. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

13 dec 2011
    2.439
    372
    83
    in een huis
    Net twee was ze....

15. Lauwra

Lauwra Fanatiek lid

5 nov 2009
    1.220
    0
    36
    Hier vanaf 22 maanden van een drie uur durende middagslaap naar meestal niet meer, van een op andere dag:D
    Eerst was het toen nog een of twee keer in de week, nu vrijwel nooit meer. Hij ligt overigens nog wel dagelijks een uurtje op bed, dat rustmoment heeft hij nog wel nodig, breekt de dag een beetje ook.
    Slaapt hij maak ik hem na anderhalf uur wakker.

16. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dochter: 3 jaar en 9 maanden en zelfs toen nog wel op het KDV.
    Zoon slaapt nog wel (2 jaar en 11 maanden nu).

17. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Aiden rond zijn 3e verjaardag.
    Finley kort na zijn 2e verjaardag.

18. MoedervanSafia

MoedervanSafia Fanatiek lid

10 mrt 2013
    2.803
    4
    38
    Het is echt verschillend.

Als ze vroeg op is gestaan en een drukke dag heeft gehad, valt ze vanzelf in de middag in slaap (dit geeft ze ook vaak aan).

Als ze goed uitgerust is, dan slaapt ze pas wanneer het bedtijd is.

19. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    De oudste met 1,5 zonder slaapje, de tweede sliep op zijn 4e verjaardag nog in de middag. Nu hij 2mnd op school zit niet meer.

20. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Rond haar 2e verjaardag, ze wilde het zelf niet meer. Lag dan vaker op de bank te tutten.

Deel Deze Pagina