Bij onze oudste was dat vanaf 2 jaar en 8 maanden zo'n beetje om de dag (ook omdat hij vanaf die tijd 1 middag naar de psz ging) en dat hebben we langzaam afgebouwd. Wanneer hij helemaal niet meer ging, weet ik eigenlijk niet meer. En onze jongste (net 2 jaar) die gaat nog heerlijk elke middag slapen, zo'n 2,5 á 3 uur. Die kan echt nog niet zonder!
2,5 Hij had zijn middagdutje wel nog nodig. Maar ging s avonds gewoon niet meer slapen. In de zomervakantie willde hij s middags niet slapen in de tent, was eind van de dag wel heel moe. Maar konden hem dan om 7 uur erin leggen. Dat beviel zo goed! Eindelijk weer een avond voor onszelf. Dus sindsdien slaapt hij niet meer overdag. Wel na de lunch een rustmomentje. Beetje hangen, boekje of rustig spelletje. En als we met de auto weg zijn valt hij ook steevast in slaap.
Dochter wilde al niet meer naar bed net na haar tweede verjaardag. Vond ik erg vroeg maar ze lag alleen maar wakker in bed dus maar aan toegegeven. De oudste dochter sliep tot ver na haar derde verjaardag dus echt een verschil.
Meneer sliep gister ook niet dus om 1900 was hij kapot de batterij was op. Resultaat vanochtend om 0600 wakker
Hier verschilt het per dag. Vaker niet meer als wel. Ze heeft het ook niet echt nodig meer maar soms na een hele druk dag/dagen wel. Ze word in december 3
Ik vraag me wel af, de kindjes die nog lang tussen de middag sliepen, waren die ook pas laat over naar 1 slaapje? Dafne met 1 pas naar 2 slaapjes, en met 1,5 naar 1. Vraag me af of ze dan ook langer dat ene slaapje nodig heeft.
Dl (ruim 3) slaapt op dit moment nog even (1,5 uur mag ze). Meestal wil ze niet meer slapen smiddags, maar vanwege lawaaiige buren 's avond's is het toch soms nog nodig (en dansles gehad vandaag in een hele drukke groep, is ze ook vaak moe van). Er is hier geen verband met snelheid van afbouwen van slaapjes; ze wilde liefst vanaf de geboorte al niet meer slapen (en hield dat ook aardig vol, maar nu ze ouder is, valt wel eerder op dat ze soms slaperig is op school of bij zwemles ofzo).
Mijn jongste wordt in januari 4. Sinds dit voorjaar is zijn middagslaapje er wel zo'n beetje af, toen hij bijna 3,5 was of zo. Wel slaapt hij nu nog ongeveer 1x per week 's middags een uurtje of zo. Even bijtanken, vooral na het peuterzwemmen op woensdag is hij gewoon echt moe. Mijn oudste twee sliepen tot ze naar school gingen. De oudste zelfs daarna nog wel op zijn vrije middagen.