Ik denk dat we hier nog een cm of 5 hebben en dan ook in wandelwagen moeten Hij is nu 66 cm... Dus ik hoop over een maandje of anderhalf...
Zo das even eng nieuws van de Darwintheorie Ja misschien wel. Of misschien zijn de bakken juist kleiner geworden EN de kinderen groter. Die ouderwetse kinderwagens zien er veel robuuster uit. De allerhipste zoals de bugaboo zien er ook wel erg klein uit.....op de 1 of andere manier.
Ik werk zelf bij een kinderwagen fabrikant en het advies is bij de meeste wagens rond de 6 maanden maar dat is natuurlijk een richtlijn. Zijn zelf over gegaan bij 4,5 maand en dan zo veel mogelijk in de ligstand. De 6 maanden die aangegeven worden zijn meestal gebaseerd op de 'minst' ontwikkelde ruggetjes zeg maar. En het ligt er natuurlijk ook aan of je uuuuuuren op pad gaat of gewoon een paar uurtjes Daarnaast ligt het er ook aan hoe sterk de bekleding van het stoeltje is, een echte 'paraplu buggy' zeg maar zou ik niet veel eerder dan 6 maanden doen.
hoi hoi ik moet er eerdaags ook aan geloven hij past er zowat niet meer in maar vind het nog zo koud buiten hoe doen jullie dat hij krijgt zo gauw kou op de oogjes liefs mij
Mijn zoontje was gister 5 maanden en denk dat ik de kinderwagen binnenkort ga overzetten want meneertje vindt het niet meer zo leuk in de bak en ik probeer het al met speeltjes maar hij wil alleen maar kijken. Nu heb ik de Bugaboo en die kan gewoon in ligstand dus misschien moeten we dit weekend maar eens gaan kijken. Hij past nog wel in de bak maar wordt langzaam wel krapjes!
Jenna vind de wagenbak echt niets aan, ik doe haar nu dus in de MC op de wagen. en vanaf een maand of 6 wil ik de kinderwagen omtoveren tot wandelwagen
Ik ben vandaag overgegaan, maar dat was omdat ze vandaag een spreidbroekje heeft gekregen. Anders had ik gewacht tot 6 maanden ofzo.
Ik heb ook het idee dat onze dochter het een beetje saai vind in de bak. Mijn oplossing is dat ik wat vaker met haar in de draagzak ga wandelen. Skipak aan en lopen maar. Ze kijkt heel geinteresseerd rond naar alles wat ze ziet, erg leuk! Zolang ze er nog in past en niet huilt in de bak laat ik haar er mooi inliggen. Ik heb een kinderwagen die al vijf jaar oud is, en de wandelwagen plaats je met het gezicht van het kindje van je af. Vind ik een beetje saai, vandaar....
hi, bedankt voor de reacties. Tyrell past er ook bijna niet meer in. nog een cm of 5 denk ik als hij wakker is, huilt hij echt. hij wilt nu al de hele tijd zitten. hij snapt niet dat hij dat niet kan. vind hij prachtig. we hebben de quinny dus kunnen we hem in ligstand zetten. vind het nu nog wel te koud voor hem dus denk er aan om een voetenzak te kopen. jennefer
Onze kleine meid vindt het ook net zo leuk in de wagenbak maar om haar nu al in de buggy te leggen....Wij hebben een bugaboo cameleon en die wieg is echt een stuk groter dan die van de quinny. Nu kan de buggy van de bugaboo in ligstand maar probleem is dan wel dat de beentjes omhoog liggen dus ja, echt goed voor de kleine is het niet. Richtlijn is toch wel 6 maanden maar soms past het al eerder niet meer. Heb wel het idee dat er veel mama's hun kindje uit de wagenbak kijken. Ik en blij dat ze er nog eventjes inpast.
hoi meiden, ik probeer toch nog even iets langer te wachten. ik ga niet echt uren op pad met hem. alleen als we gaan winkelen dan is het wel uren. ik neem wel zijn favo knuffel mee ( kan hij dan lekker op sabbelen/happen) kijk als het dan lukt. en ook een kussen of zo zodat hij in de bak kan zitten en rondkijken. ben benieuwd. iemand zei ook dat ik hem anders in de maxi cosi voortaan moet zetten. maar daar mogen ze toch niet lang in? en boja ik heb net gevoeld aan de bekleding. voelt aan als schuim of zo. je kan er lekker in drukken. jennefer
Maar wel stevig toch de bekleding? En inderdaad als je eventjes op pad gaat dan kun je ook wel de maxi cosi gebruiken hoor, kunnen ze ook wat meer zien
Misschien een tip: leg je baby eens op de buik met het gezichtje naar je toe. dan zien ze allicht meer als dat ze onder de kap liggen....
bij ons hebben we haar ongeveer een maand geleden in de wandelwagen gedaan in de ligstand met voetenzak, puur omdat ze er ook niet meer inpaste heb de kinderwagen van mutsearts, die is best aan de kleine kant alleen het nadeel is dat onze kleine meid nu niet meer slaapt dus van mij had ze best nog langer er in mogen zitten maar ze paste helaas niet meer
Ja de bekleding is stevig. ben net met hem op pad geweest in de maxicosi en meneertje vond hett zo leuk dat hij niet heeft geslapen maar alleen maar aan het "praten" was. en ik zal je tip zeker in gedachten nemen ninien jennefer
Wij hebben een Quinny Buzz en de reiswieg is echt heel klein. Zeker met een winterjasje en deken over haar benen ligt ze helemaal klem. Haar hoofd en voeten raken de randen! Met 3,5 maand is ze in de wandelwagen gegaan. Warme voetenzak gekocht en de zitting bijna helemaal plat. Ik heb hem zo gezet, dat ze naar mij kijkt, dat scheelt ook met de koude wind enzo. Ze is ook veel te nieuwsgierig voor de reiswieg, ze werd boos dat ze niet mee kon kijken, op een gegeven moment!
Vriendin van mij heeft ook de quinny buzz en haar zoon is nu 6,5 maand en past er nog in. Hij is qua grootte gewoon op het gemiddelde maar misschien een nieuwer type (met grotere bak) misschien? Ze gaat hem nu wel overlegen omdat hij nu ook wel meer wil zien en het nu wel iets krapper gaat worden.
Mijn zoon is nu 8 weken oud en ligt sinds gisteren in de buggy-inzet. Gewoon in de ligstand. Gaat prima. In de maxi cosi ligt ie beroerder...... Hij ligt wel in de voetenzak tegen de kou.