Misschien een domme vraag, maar hoe merk je als je baby niet meer in de reiswieg wil, maar liever in de wandelwagen inzet? Wij hebben een Maxi Cosi Mura dus Noa past nog best in de reiswieg, maar ze begint steeds vaker te huilen als ik haar erin leg. Als ik dan de kap naar beneden doe zodat ze wat meer kan zien vindt ze t prima. Wanneer mag een kindje eigenlijk in de wandelwagen inzet? Die van de Mura kan wel helemaal plat, maar hij lijkt me nog zo groot voor haar. Ik ben nog niet van plan om haar daarin te leggen, maar vroeg t me gewoon af. Mag t echt pas vanaf 6 maanden of mag t ook best eerder als je m gewoon plat legt?
Hier net hetzelfde, ik laat de kap dus gewoon naar beneden. Als hij lui is of in slaap aan het vallen is, doe ik ze omhoog. Is echt beter voor het ruggetje als je nog wacht tot ze een maand of 6 is en deftig kan zitten. Dan heeft haar ruggetje het niet meer zo hard nodig om echt plat te liggen.
Hey herkenbaar. Mijn zoontje wil ook het liefst alles zien. Heb ook MaxiCosi Mura en voorlopig laat ik hem nog in de reiswieg. Hij begint al wel een beetje te zitten, maar wacht tot hij zichzelf recht kan houden. Nu glijd hij steeds alle kanten op. Maar ik denk wel dat het voor de 6 maanden is, omdat hij zich zo snel ontwikkeld.
Liefst inderdaad die 6 maanden afwachten. In een reiswieg zit ook iets meer vering dan bij een platte wandelwagen inzet (oa matrasje). Dat scheelt toch wel voor zo'n klein lijfje. Ik hoor weleens dat je dan voor korte boodschappen nog beter de maxicosi kan gebruiken dan de wandelwageninzet.. En de inzet moet echt helemaal plat kunnen (onze quinny heeft altijd een kleine hoek in de laagste stand0
Mijn kleine man mocht met 3 maanden van de arts van het consultatiebureau al in de wandelwageninzet. Hij vind het prachtig. Nu moet ik wel zeggen dat hij een flinke jongen is , hij is nu 4 maanden en zo groot als een gemiddelde baby van 7 maanden... Ik zou zeggen, gewoon eens informeren als je weer op het CB komt.
Onze oudste ging ook met 4 maanden over.. maar die paste ook amper nog in de reiswieg en was veel te nieuwsgierig (heeft ie vast van z'n mama ) Maar hield er wel rekening mee dat hij dan niet te lang in de wandelwagen zat.. en als ik echt heel lang ging, dan toch in de reiswieg (alleen krijsde hij vaak de hele boel bij elkaar, dus dan werd het toch weer niet lang..)
Hier wil hij ook niet meer in de reiswieg liggen, veelste nieuwsgierig en bang om ook maar iets te missen nu doe ik hem wanneer ik eventjes met hem ga wandelen of snel boodschappen doe in de maxi-cosi, voor de wandelwagen is hij nog iets te jong en kronkelt hij veelste veel heen en weer lijkt me ook niet goed voor het rugje voor zo'n kleine, dus daar wacht ik mee totdat hij goed vanzelf kan zitten. En voor de afwisseling met wandelen gaat die mee in de mini monkey draagdoek, dat vind hij hélemáál te gek en brabbelt naar alles en iedereen die hij tegenkomt (hoezo ben ik zo trots!! hihi)
Ik zou als het kan wachten tot ze echt kan zitten. Als het echt niet meer past denk ik idd beter het autostoeltje erop als dat kan dan al ombouwen.
Wij hebben de wagen omgebouwd toen mijn zoontje 4,5 maand was. Deels omdat hij niet meer paste in de bak (quinny = kleine reiswieg), maar ook zeker omdat hij het gewoon echt heel vervelend vond. Hij wilde meer kunnen zien. Dus toch maar de wandelwageninzet erin, ook al kan die niet helemaal plat (scheelt niet veel, vond ik), en vanaf dat moment was hij helemaal happy! Ik moet er wel bij zeggen dat mijn zoon al heel vroeg begon met oefenen met zitten (als hij bijv. op schoot zat bij mij of mijn man, trok hij zichzelf met 3 maanden al overeind), dus echt plat liggen gebeurde al weinig meer. Alleen nog met slapen
Met ruim 3 maanden ging onze dochter uit de wagenbak. Ze vond het niet meer leuk en schreeuwde het uit. Toen de wandelwageninzet gewoon iets schuiner gezet, zodat ze niet te rechtop zat en het bijbehorende gordeltje goed. Sommige kindjes zijn het gewoon snel zat, en zijn er sneller aan toe om te 'zitten'. Nu moet ik wel zeggen dat onze dame vrij vlot is met alles; ze loopt vrij veel voor op de ontwikkeling van 'het gemiddelde kind'. Doe gewoon wat goed voor zowel jou als je kindje voelt, dan zit je altijd goed.
probleem hebben we hier ook, fenne is veel te groot voor het nestje van de x adventure, en daarnaast is dat ding ook nog eens gruwelijk warm, dus zelfs met alleen romper komt ze er helemaal bezweet uit (zelfs als ik m opengeritst laat). ga t volgende x op t cb idd even navragen
Vroeg het me inderdaad ook af. Zoë is nu ruim 4 maanden en ze kan nog niet zitten (soms doet ze wel buikspier oefeningen -> lees hoofd omhoog en moeilijk kijken haha, echt grappig is dat ). Anyways, zal het ook de volgende keer op het CB even vragen, ze is niet flink dus niet al te snel in de inzet natuurlijk. We waren vandaag een dagje weg en Edgeman of ik tilde haar af en toe eruit omdat het best warm was en toen wilde ze bijna niet meer in de bak liggen haha. Ook heel nieuwsgierig zoals de meeste babies! Ach ja, nog ffies.
Mijn mannetje is bijna 8 maanden en vindt het prima in de reiswieg. Die gebruiken we dus nog steeds. Hij is ook niet zo heel groot. Gewoon precies goed en ruime reiswieg.
Levi is met 5 maanden over gegaan. Hij werd steeds onrustig, probeerde zich op te duwen, had het idee dat hij alles wilde zien. Nu was hij ook vrij groot voor zijn leeftijd en de bak vrij klein dus had ook weinig keus verder.
Haha, Ilias is 7,5 maand en past nog in de reiswieg (van de Mura). Ik zal binnenkort eens dat andere ding van boven halen
Wij hebben ook de mura en mijn zoontje paste met 5 maanden nog wel in de wandelwagenbak. Maar hij begon zich om te draaien om op zijn buik liggend over de rand te kunnen kijken en al heel snel ging hij zitten. Toen zijn we het zitgedeelte gaan gebruiken.
Dat doet Ilias nu ook! Midden in de supermarkt en dan vooruit kijken. Zo cute! Hij is trouwens 7 kg en 65 cm en past er nog goed in!
Nou, vandaag het wandelwagenzitje gebruikt, maar daar is ie nog veel te klein voor! Hij kan helemaal niet vastgezet worden in die riempjes.