ze heeft een spreidbroekje

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door danif, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Hallo ladies

Mijn dochter heeft sinds vandaag een spreidbroekje. Deze moet ze de komende 3 maanden 20 uur per dag om hebben. Das toch even schrikken. Vooral voor mama want de kleine meid heeft nog geen kik gegeven. :$

Maar ja en nu.
    Zijn er ook ervaren mama's met tips en trucs.
    Ze past bv niet meer in de maxi cosi en volgens mij gaat een slaapzakje ook niet lukken.
    Alle tips zijn welkom.

2. Sisa

Sisa VIP lid

13 jun 2008
    5.552
    1
    0
    Geen tips helaas, vind het wel sneu dus sterkte gewenst!

3. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

het is NIET sneu, voor de ouders is het ff slikken maar de meeste kindjes hebben nergens last van

de knie holtes goed imseren met sudocreme, geen olie de huid mag niet te zacht worden.

kwa kleertjes mailots zijn het beste, zitten strak om het lichaampjes, dus hoef je niet bang te zijn dat het gaat knellen..
    lekker elke avond in bad doen, kunnen ze lekker spartelen met hun beentjes (luierwisselen gaat nu ook lastiger doordat de beentjes blijven spartelen)

en maxicosi past nog wel hoor, even een handoekje opbouwen en die onder de billen leggen.
    in bed (alleen als ze nog draaid en zweeft in bed) een kussen onder de knie holtes, in de kinderwagen of box opgerolde handdoek.

4. schaapie123

sommige slaapzakjes passen wel, anders ze heeft immers een mailot aan en het is warm genoeg, eventueel als ze wel stil ligt kan je er een lakentje of dekentje over doen

5. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    Thanx!!!!
    EN is het wel veilig, die handoekjes in de maxi??

6. 2009lisanne

2009lisanne Fanatiek lid

19 feb 2010
    1.437
    1.465
    113
    Vrouw
    twente
    hoi

mijn dochter heeft vanaf 4 maand een spreidbroek, 23 uur per dag.
    wij hadden ook handdoeken opgerold in de maxi cosi, dit ging prima.
    in de slaapzak paste ze gelukkig nog wel in.ze is alleen wel snel over gegaan of de buggyinzet en dan helemaal plat, ze paste niet meer in de bak, lag echt helemaal klem.
    en kleertjes is het makkelijkst maillot of legging en dan wel een wijdere jurk of rokje over heen of gewoon een leuk truitje er op.
    onze dochter is nu 8 maand en moet hem tot begin augustus nog 23 uur per dag en dan mag ze hem alleen snachts om gedurende 3 maand, dus in november als het goed gaat mag ze hem eindelijk helemaal af.welke spreidbroek heeft je dochter die van mij de pavlik.
    en net wat de andere zeggen goed op de knieholtes letten, en ook op de kuiten die kunnen vol raken met vocht.
    ik zou in het begin in bed een opgerolde handdoek onder de knietjes leggen, aangezien ze dan een holle ruimte onder de knietjes heeft,dit kan spierpijn of krampen veroorzaken.
    het is als moeder zijnde ff door bijten, maar zoals iedereen tegen mij heeft gezegt, JE WEET WAAR JE HET VOOR DOET.ik heb er ook veel moeite mee gehad en ben het nu na 4 maanden 23 uur per dag erg beu.

succes er mee en als je wat wilt weten mag je me ook wel pb-en.

liefs mama van lisanne

7. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

6 nov 2008
    1.922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    Als het heel warm buiten was dan deed ik ook nog wel eens de bovenkant van sportsokken afknippen en dan deze onder de spreidbroek. was iets frisser dan een legging.

weet niet of iem. het al opgeschreven maar bij rode plekken in de knieholtes lekker wat sudocreme erop dan was het hier zo weer weg.

8. danif

danif Fanatiek lid

10 nov 2008
    1.104
    0
    0
    Kinderdietist
    Friesland
    He mama's

Bedankt voor jullie steun en tips.
    Ik heb de kleine meid net op bed gebracht, maar moest toch even slikken. Als ze normaal niet in slaap wil komen, knuffel ik haar even lekker en heb ik haar op mijn arm. Dan wordt ze helemaal rustig en valt ze zo in slaap. Maar dat wilde nu helemaal niet. Ze werd helemaal over stuur en kon haar niet troosten, het lag niet lekker. snik
    Uiteindelijk heb ik haar in ons bed gelegd en haar zo in slaap laten vallen. Dat wilde gelukkig wel. Nu ligt ze in haar eigen bedje. Moet alleen nog een rolletje onder haar beentjes doen, dat was ik vergeten. Dus over een uurtje nog maar even doen, dan slaapt ze goed!

En vraagje over de maxicosi. Hoe moet ik dit doen. Moet ze ook op de handdoek zitten, zodat ze omhoog komt???? Heeft iemand misschien een foto???

en mama van lisanne (leuke naam trouwens) je had het over vocht in de beentje? Hoe komt dat dan, ziet ie dan te strak?
    Weet niet wat voor merk ik heb. Heb toen ik thuis kwam gelijk het labeltje eraf gehaald en wegggooid, nooit naar het merk gekeken (oeps)

9. kikker2

kikker2 Bekend lid

8 jun 2009
    760
    0
    0
    somewhere
    Hier ook een ervaren mamma, (mijn dochter heeft de pavlik, gipsbroek en een spreider gehad.
    Ik haalde veel informatie van www.heupafwijkingen.nl

* ben je handig met de naaimachine? dan kun je zelf een stuk aan de slaapzak zetten, wat je ook kunt proberen is een maat groter slaapzak kopen.dan heeft ze meer ruimte, je kunt eventueel het armgat iets aanpassen, zodat het wat kleiner wordt.
    *legging is ook erg handig onder een spreider, (4 jaar geleden waren die er dus nog niet)
    *heb je een vlek in de spreider, door diaree oid dan kun je die heel goed schoonmaken met unicurapompzeep en water en een fohn.
    * sportsokken kun je ook goed met de warmte gebruiken, de top van de sok eraf knippen, dan in de lengte doorknippen en om de spreider heen vouwen en vast plakken, je hebt ook speciale inleggers, voor de spreider.
    * wij hebben de "maxicosi" van mutsy, de traveler gehad, die is aan de onderkant lager en je kunt hem plat leggen, misschien is dat wat?

wil je nog meet tips, kom maar op, heb ervaring genoeg;)

10. schaapie123

mijn dochter had dr visserspreidbroekje.

handoek die vouw je gewoon op en leg je waar hun normaal met de billen zitten, zodat ze wat omhoog komt en er meer ruimte is voor de benen (tip van intrumentmaker)

oja en idd de zomer komt eraan, ik had gewoon een paar mailots die niet te duur waren en die kort geknipt, uiteinde kon weer terug geslagen over de beugels heen.

die van ons lag niet meer in de bak,die paste er niet meer in, dus die zat al in de buggy dan plat, ook daar even een opgerolde handoek onder de knie holtes

11. mexicang

mexicang Fanatiek lid

1 okt 2008
    4.345
    85
    48
    Onze dochter heeft sinds woensdag de dr visser spreidbroek, maar ondanks dat er wordt gezegd dat kinderen er geen last van hebben.... ze schreeuwt alles bij elkaar! Slaapt slecht, wordt voortdurend wakker, is niet te genieten.

Haar beentjes staan ook niet gelijk in spreidstand, de ene kant ligt al veel lager dan de andere kant, de kant van de dysplasie. Met de goede kant doet ze ook van alles, de aangedane kant niets. Als ze ligt zie je het echt, het verschil. Klopt dit? Of horen ze allebei in dezelfde stand te staan?

Ik ga maandag wel de instrumentmaker bellen, want ikzelf denk dat ie niet goed zit, maar ja, ben een leek, dus kan er beter naar laten kijken nietwaar?

Groetjes, Mexican

12. schaapie123

ik zou gewoon nu al bellen, volgens mij horen ze beide gewoon in dezeflde stand te staan. bij ons werd wel gezegd dat ze de 1ste dagen er last van kunnen hebben huilen en slecht slapen, maar de meeste babys doen dat gelukkig niet.
    ik zou anders gewoon even de huisartsenpost bellen

13. xxcaatxx

xxcaatxx Actief lid

6 mei 2009
    176
    0
    0
    Inderdaad bellen en langs gaan bij de instrumentenmaker! Mijn dochter had dit ook, één heup 'gooide' ze hoger dan de andere. Ik heb dit meerdere keren aangegeven, maar 'er kon niks fout aan, het gaf niks...'
    Tot de foto's na 3 maanden, madam had een klein kommetje gevormd op de plaats waar dat niet moest.
    Laat je dus niet afschepen, maar laat er bijvoorbeeld een extra stangetje tussen plaatsen.

Deel Deze Pagina