Wanneer van wagenbak naar "stoel"?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Siertje2981, 9 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fritsie

Fritsie Actief lid

11 dec 2012
    352
    8
    18
    NULL
    NULL
    Hier ligt ze ook nog in de bak. Ze is nu 72 cm, maar wij hebben de mercedes onder de wandelwagens :D , zo'n ouderwetse, een grote bak hebben die.
    Verder zou ik het proberen om zo lang mogelijk de bak te gebruiken, lijkt mij toch beter voor het ruggetje.

2. Goldsword

Goldsword Fanatiek lid

14 dec 2013
    1.422
    0
    36
    NULL
    Rotterdam
    Je weet dat maxi cosi geen goede houding is hoop ik he?

3. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Ze huilt toch niet in de bak omdat ze honger heeft? Nee die bak zint haar niet. Maar daar moet ze dan misschien maar aan wennen?
    Als je toch niet hele dagen rondloopt met de wagen en ze lichamelijk niets op kan lopen (Ik heb niet gezegd dat je dr lichamelijk letsel laat oplopen) dan kan je dr best ook wat laten jammeren. Vaak zijn het fases dat ze dingen niet leuk vinden. Vijf x krijst ze de boel bij elkaar in de bak maar opeens is dat vaak weer over. Maar dat kun je niet meer checken omdat veel mensen de bak voorgoed op zolder zetten. Ik heb drie x een krijsend kind gehad in de bak. Ik kon echt niet uren met dr op mn arm rondlopen. Paar dagen later vond ze het geen probleem meer. Je kunt ze idd Nog niet verwennen maarwel gewennen ;)

4. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Er zijn nog best wat leden hier die überhaupt geen wagenbak hebben en kindje altijd in de cosi doen omdat het zo lekker makkelijk is en zo schattig is:(:(:(:(:(

5. Joycey

Joycey Niet meer actief

En omdat het bij jou zo werkt, werkt het bij iedereen zo :cool:

@TS; probeer wat uit... Misschien een draagzak/draagdoek of heel eventjes rechtop zetten in de bak en de rest van de wandeling maar plat leggen? Ik weet als geen ander hoe het is om een kind te hebben dat gewoon iets niet wil - hier vind hij de maxi cosi verschrikkelijk (en wij onderhand ook) maar we houden het nog wel eventjes vol. Ik zal in ieder geval blij zijn wanneer hij eruit groeit en hij over mag naar een groep 1 stoel!

Sommige kinderen willen gewoon lekker de hele wereld zien.
    Dat kun je ze moeilijk kwalijk nemen of doelbewust dwars zitten :)

6. anne24

anne24 Actief lid

3 dec 2012
    207
    20
    18
    NULL
    NULL
    Hij ligt de hele dag plat op kleed box in bed etc.. ik denk voor dat half uurtje dat we max achter elkaar wandelen het niet kwaad kan.. maargoed.. we gaan toch ook echt wel is in de auto langer dan n uur bv vakantie. En dan ligt ie ook in de maxi cosi.. zie er niks slechts in eigenlijk... mits we hem de rest van de dag lekker op zn rug leggen in de box etc

7. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Misschien kan je een draagdoek gebruiken?

En inderdaad ik zou nog even geduld hebben..

8. JMay

JMay VIP lid

22 feb 2014
    6.685
    0
    36
    NH
    hier ging ze rond de 5 maanden uit de bak, ze werd te groot en ze vond het daarnaast niet leuk meer.
    de maxi cosi werd daarna ook snel vervangen omdat hij te klein werd.

nou moet ik wel zeggen dat ons meisje een best beertje is zeg maar haha

9. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Hoop inderdaad dat dit niet serieus is?

10. Bianca88

Bianca88 Fanatiek lid

17 feb 2011
    2.665
    8
    38
    Onze dochter groeide ook snel uit de bak, pakte voor kleine stukjes de maxicosi (max1uur). Met 4,5 mnd zijn we over naar de wandelwagen gegaan. Ze kon al zelfstandig recht zitten, maar deden de stand niet helemaal recht van de k.w

11. anne24

anne24 Actief lid

3 dec 2012
    207
    20
    18
    NULL
    NULL
    Mensen ontspan.. jullie gaan me echt vertellen dat hij niet max 30 min in de maxi cosi mag liggen?? Vanaf 4 mnd? Als hij de rest vd dag gewoon plat ligt? Ok nou dan zal t wel aan mij liggen vrees k.... persoonlijk denk ik niet dat hij er iets van krijgt maargoed. .ik snap zelf ook wel dat je een kind niet uren in de maxi cosi of wippertjes of wat dan ook moet leggen.. maar 1 keer per dag voor max 30 min in de cosi? ;)

12. anne24

anne24 Actief lid

3 dec 2012
    207
    20
    18
    NULL
    NULL
    Edit: maar er wordt hier wel vaak draagdoek geadviseerd want ddt is zo makkelijk heb je zelf je handen vrij, is zo goed voor de baby, lekker dicht bij mama etc etc.. dan maakt die houding dus niet uit? Of zie k t niet goed nu?

13. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Dat stond er niet bij he ;)

14. anne24

anne24 Actief lid

3 dec 2012
    207
    20
    18
    NULL
    NULL

Nee klopt heb ik later na toegevoegd. .ik ging er niet vanuit dat dat nodig zou zijn omdat ik dacht dat dit topic ging over een "wandeling" en dit dus begrepen zou worden dat ik het hier ook over heb dan dus.... ik wandel namelijk max 30 min en niet 3 uur achter elkaar;)

15. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Hmmmm.... Was niet mijn bedoeling om een iet wat verhit topic te starten :D. Ik was gewoon erg benieuwd wanneer mensen over gaan.

Heb nou eenmaal een zeer (eigen)wijs en pienter meisje die heel graag de wereld om haar heen wilt zien. MAAR als het voorlopig nog beter is voor haar lijfje zal ik er alles aan doen om het nog even uit te stellen ;). Kijk, is het over een maandje nog steeds drama en gaat het zitten goed, dan zal ik zeker de overstap gaan maken. Doe namelijk alles met de wagen dus wil niet dat ik constant met een jankend kind rond loop. Is voor haar en voor mij niet leuk. (Loop vaak wel meer dan 1,5 uur achter elkaar)

Doek of zak is zeker een optie, zeker nu het wat minder koud is. Ik ga volgend weekend een bondolino van een kennis proberen.

Iedereen bedankt voor de reacties, we gaan het gewoon nog even volhouden in de bak.

16. Ikdus

Ikdus VIP lid

1 aug 2008
    10.695
    15
    38
    En als je de kap naar beneden doet was hier vaak voldoende

17. maggie100

maggie100 Fanatiek lid

12 mei 2011
    1.318
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze oudste ging ook met 5 maand over. Gewoon lekker plat. Ze vond het prachtig! Ze liggen ook gewoon maar kunnen net meer zien.
    Dus wanneer over, want dat was je vraag :D, ik zou nog even wachten. Voor het ruggetje is toch het beste maar Vindt ze het echt niet meer leuk dan lekker plat in de 'stoel'.

Bedenk ik me net maar zou het ook niets iets schelen als je iets onder uiteinde matrasje doet? Ze ligt dan wat schuiner en kan misschien net wat meer zien... Hier heb ik 2 handdoeken eronder ivm spugen.

18. Siertje2981

Siertje2981 Fanatiek lid

8 apr 2013
    3.456
    3
    0
    Werkzaam in een kledingwinkel als assistentbedrijf
    Leidschendam
    Slim maggie!!! Heb het vanmiddag met m'n jas gedaan ;) maar iets onder het matrasje is een super idee :D

19. Josie88

Josie88 Niet meer actief

Wij hebben de bak vandaag naar zolder gebracht. Ze ligt nog vrij plat, maar kan kijken en vindt het geweldig!

Het was ook telkens brullen in de bak, mc er nog een week op gehad (ja, serieus :cool:), maar toch maar over gegaan.

20. Missprincesa

Missprincesa Bekend lid

12 feb 2013
    848
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ze adviseren pas over te gaan op een stoeltje als kind kan zitten. Zelfs als het stoeltje plat kan. Een stoeltje is namelijk harder dan het matrasje in de wieg, waardoor het ruggetje meer klappen/trillingen moet opvangen.

@ anne24, wandelen met de maxi cosi wordt echt afgeraden (ook door maxi cosi zelf). Van en naar de auto en evt. een supermarkt kan nog, maar echt een wandeling maken is niet goed door de combi van schokken en de positie waarin hij zit. De krachten op de rug zijn dan te groot.

Deel Deze Pagina