Mijn dochter van 3 maanden heeft een koortslip! Je leest overal dat het gevaarlijk is voor baby's en wat je moet doen om het te voorkomen. Maar nergens kan ik iets vinden wat je moet doen als je kindje het heeft! Iemand ervaring hiermee??
Ben je zeker dat het een koortslip is? Dit komt heel weinig voor bij baby's en meestal hebben ze het dan ook in hun mondje. Als het zo is, zou ik zo snel mogelijk de huisarts contacteren voor info!
Ja, zeker de huisarts bellen. Weet je hoe je kindje hieraan komt? Heb je zelf een koortslip? Maar goed, stel dat het idd een koortslip is dan kan ze daar heel erg ziek van worden. Het levensbedreigende is dacht ik wel voorbij (tot 8 weken meende ik), maar oei, dit is niet best hoor!
Ik weet het bijna zeker. Mijn vriend en zoon ( die is 2 jaar) hebben ze regelmatig en het ziet er hetzelfde uit. Mijn neefje (2,5 jaar) heeft nu een hele grote koortslip en ze hebben ze laatste dagen veel tijd bij elkaar doorgebracht, maar ik heb er wel op gelet dat hij haar niet kuste. Maar ja hij had natuurlijk wel andere mensen gekust, waar zij ook later weer bij aan het knuffelen was (zoals de Opa's en Oma's). Dus zo zal ze het wel gekregen hebben. Maar het was nog maar een klein plekje. Ik zal morgenochtend nog eens goed kijken en dan maar even de huisarts bellen.
Ik dacht ooit ook dat mijn dochter een koortslip had en ben meteen met haar naar de HA gegaan. Die vertelde dat de koortslip bij een kleine baby heel heftig eruit ziet. De baby krijgt dan hoge koorts en grote blaasjes, meestal meerdere. Bij ons was er sprake van een pukkeltje op de mond. Hopelijk is dat bij jullie ook iets onschuldigs als ze nog niet erg ziek is geworden?
Mijn middelste heeft het rond zijn eerste verjaardag gehad. Idd een flinke uitbraak in en om zijn mond. Ha heeft ons doorgestuurd naar de dermatoloog. Kregen een antivirus middel (zovirax, maar dan vloeibaar) en gentiaan violet, dat zorgde ervoor dat de blaasjes indroogden. Behandeling was dus bij ons wel iets anders dan bij volwassenen. overigens ook omdat hij niet meer wou drinken en dit ter voorkoming van een zkh opname met infuus zou zijn. Heeft prima geholpen!
Ik zou vandaag nog de ha bellen trouwens. Maar kan het geen krentenbaard zijn? Lijkt er best wel op en is heel besmettelijk, maar gelukkig ongevaarlijk.
Hey, Nou het was loos alarm....Vandaag was het al goed ingedroogd en bijna weggetrokken. Dus ik denk dat het toch een gewoon blaasje was. Mijn zoon heeft het voor het eerst rond 10 maanden gekregen en toen zag hij er verschrikkelijk uit. En dat duurde toen best lang. En als het bij haar al bijna weg is, moet het wel iets anders zijn geweest. Maar bedankt voor jullie reacties!
Gelukkig maar! Maar ik zou haar voor de voorzichtigheid echt even niet in de buurt laten bij een ander klein kind met een koortslip. Kinderen zijn daar toch minder voorzichtig mee, en ze is nog zo klein en kwestbaar.