De laatste dagen is het heerlijk weer een lopen mijn dochters in shirtjes met korte mouwen. Van de week wordt het weer wat minder qua temperatuur. Vanaf wanneer ruinen jullie de winterkleding op een hangen jullie de voorjaars/zomer (voornamelijk korte mouwen) kleding in de kast?
Hier blijft alles gewoon in de kast. Ik kijk straks wel even qua echte winterkleding wat in het najaar nog gaat passen en wat niet, dat doe ik dan weg. Verder worden er voorlopig nog veel lange broeken en vestjes gedragen dus die ga ik niet opruimen. Ook longsleeves gebruik ik het hele jaar door. Straks wel de stapeltjes korte broeken en shirtjes naar voren op de plank en de truien op de 'achterste rij'.
Hier gaat er ook niks de kasten uit. En ik bekijk gewoon 's morgens hoe warm het die dag wordt, en daar pas ik hun kleding op aan. Van een andere moeder hoorde ik eens dat zij vroeger die wisseling van de kast had op koninginnedag. Dus eind april.
Ik wissel wel altijd. We hebben op de slaapkamer van de jongens een diepe kast, maar omdat daar kleding ligt van 3 kinderen kan ik niet zomer en winterkleding g in de kast laten. Ik heb vorige week de zomerkleding uitgezocht. Elk kind heeft een eigen plank. Op die plank ligt nu achterin de zomerkleding en voorin de winterkleding De dikke truien heb ik al weggelegd. Dus het is een stapel longsleeves en de lange broeken. Zodra het echt veranderd haal ik de longsleeves er (bijna allemaal) uit en trek ik de stapels zomergoed naar voren.
Enkele winterspullen heb ik in de opslagkast gedaan: winterjas, warme boots en mutsjes. En de korte broeken, zomerjasjes en hoedjes heb ik tevoorschijn gehaald. Verder verandert er niks in de kast.
Ik heb het nog niet omgewisseld. Vind het ook lastig om te bepalen wanneer het juiste moment is. Ik denk dat ik de warme truien binnenkort weghaal en dat daar in de plaats korte mouwen shirtjes voor komen. Maar vestjes, jasjes en shirtjes/jurkjes met lange mouwen blijven voorlopig nog wel even liggen.
Ik gebruik (op een paar gevoerde broeken na die dl nooit aanwilde) ook alles het hele jaar door. Heb afgelopen week de te kleine kleding etc weggegooid , en nieuwe besteld. Deze week droeg ze gewoon nog longsleeves; in de ochtend is het echt niet warm hier. Vestjes wel thuisgelaten uiteraard.
Hier vorige week de zomerkleding naar beneden gehaald. De echt dikke winterkleding en te kleine kleding naar boven. Dus het hangt nu gedeeltelijk door elkaar. Langzaam zal steeds meer winterkleding verdwijnen uit de kast.
wij hebben bewust grote diepe kast per kind gekocht. Hier hangen alle kleren in die qua maat passen of bijna passen. behalve winterjassen, laarzen, mutsen, sjaals enz.. hebben wij ook geen typische winter en zomer kleding. In de zomer worden ook lange broeken en lange mouwen te dragen, en in de winter kan ook een t-shirt met een vestje erop. Hetzelfde met jurkjes.
Hier niet genoeg ruimte om alles in de kast te bewaren, ik denk dat ik binnenkort het om ga ruilen. Vestjes etc laat ik hangen, maar ik heb wel echt aparte zomer en winterkleren, zeker voor mijn dochtertje.
Hier dus precies hetzelfde...hier dus elk jaar 2x een echte "kastenwissel". Beetje afhankelijk van het weer natuurlijk doe ik dit rond 1-4 en 1-10. Nu ga ik 8 april winkelen voor nieuwe dingen dus doe ik het dat weekend. Longsleeves en t shirts liggen het hele jaar door in de kast, maar dat zijn in de zomer wel grotendeels andere dan in de winter.
Het wordt komende week weer een stuk kouder, dus ik wacht nog even met echt omwisselen. Komt half april ofzo wel.
Hier wel de winterdingen al opgevouwen en op de bovenste plank gelegd. Ik vind de winterkleding dan ook ineens niet meer passen bij het voorjaar. Vandaag hele bestelling nieuw voorjaarsspul binnen gekregen dus dat ligt nu klaar. Doe nu vaak een t-shirtje met een vestje erover, nog wel een lange broek natuurlijk.
We zullen eerst nog maar eens een pasronde moeten doen, uk schiet de lucht in en we zullen toch echt nog veel tshirts en korte broeken moeten halen.