Even een upje...wie heeft er al flink uitgezocht of is al aan het omwisselen geweest? Voor degenen die dat doen dan.
De zomerkleren van vorig jaar, waarvan ik dacht dat ze ze nog zou passen (niet zoveel trouwens) uitgezocht en in de was gedaan. Dus na de strijk gaan ze de kast in. Ik wissel ook niet om, maar dit zijn wel momenten om de kleding uit te zoeken. Te klein, bijna niet gedragen of echt overbodig is er nu uit.
Ik wissel niet om (behalve korte broeken en truien op een en dezelfde plank), maar voor de mensen die dat wel doen, zou ik nog even het weerbericht checken en nog een paar weken wachten .
Nou ik stuur mijn kinderen ook niet in een korte broek naar school, maar dochter heeft echt winterjurken en rokken in bepaalde kleuren en maillots daarbij. Dat ga ik morgen allemaal weghalen en pastelkleurige rokken met leggings enz neerhangen. Zoontje heeft het hele jaar door longsleeves in de kast, maar in de zomer toch andere als in de winter.
Dit heb ik ook de afgelopen weken gedaan, om te kunnen zien wat ik nog moet kopen voor het echt warm gaat worden. Dl draagt het hele jaar door graag lichtroze, dus daar hoef ik geen rekening mee te houden (maar zwart dragen we ook gewoon in de zomer hier)
Hier zijn de kousenbroeken en dikke kleedjes toch echt al een paar weken uit de kast verdwenen. Shorts liggen er ook al in. De echt dunne zomerkleedjes zijn de enige kleren die nog opgevouwen liggen.
Hier afgelopen week nog een maillot aangehad omdat ze haar lievelings winterjurk nog een keer aan wilde, maar ik vind het ook niet meer nodig nu. Dus morgen gaat alles eruit en nieuw spul erin. Alleen de hoogzomer laat ik nog even opgevouwen liggen.
Alles blijft liggen. Ik haal er tussendoor wel veel uit. Broeken en truien die te klein zijn geworden en leg er dan weer andere voor in de plaats. Longsleeves draagt mijn zoontje het hele jaar. Alleen als het echt weer warm begint te worden gaan de t-shirts en korte broeken weer de kast in.
Hier vorige week de boel een beetje omgegooid. Dikke truien zijn uit de kast, de t-shirts met prints voor de zomer zijn op de plank bij de longsleeves komen te liggen en de korte broeken liggen voor het pakken achter z'n spijkerbroeken. Maar het meeste blijft hier toch het hele jaar door wel in de kast liggen. T-shirts draagt hij met dit weer met een effen longsleeve eronder eventueel. De vesten houd ik ook in de buurt om soms als jas te gebruiken en in de zomer vind ik het fijn om soms een longsleeve te kunnen pakken op de frissere dagen. Denk dat het bij meiden inderdaad wat meer werk vraagt.
Bij de oudste hangt de voorjaarskleding in de kast, maar op dit moment nog tussen de winterkleding, heb maar een aantal dingen er al uitgehaald. De echte zomerkleding heb ik nog even op de plank erboven gelegd, dat komt tzt wel. Ze heeft wel vorige week alle kleding van vorig jaar gepast en wat ik vorig jaar al in de uitverkoop had gekocht voor deze zomer. Conclusie is dat alle leggings en alle korte broeken te klein zijn. Binnenkort dus even de stad in om een paar korte broekjes en vooral een lading leggings aan te schaffen (ze draagt zelden broeken, wel jurkjes en rokjes, leggings zijn dus noodzakelijk ). Bij de jongste ligt de zomerkleding naast de kast, want het past er niet in. Zij past vrijwel alles van vorig jaar nog en veel van het jaar daarvoor, maar ik had ook al wat nieuwe dingen gekocht. Drie dubbele hoeveelheid dus... Moet even bedenken hoe we dat gaan doen. Maar goed, straks in april/mei oid de winterkleding eruit en misschien een extra plank in de kast en dan komt het vast goed.
De echte wintertruien of truien met winterse kleuren/printjes zijn al naar achter geschoven. Die doet hij nu in april echt niet meer aan. Ik heb toevallig laatst zijn kast weer eens nagekeken, bijna alles in mijn handen gehad en gereorganiseerd. Op dit moment trekt hij nog zijn gewone lange broeken aan in combinatie met longsleeves. Op een echte warme, zonnige dag wissel ik 's middags zijn outfit; in de ochtend is het vaak nog fris maar rond het middaguur kan dan een t-shirt met korte mouwen aan om 's middags in rond te lopen. De échte wissel naar alleen maar zomerkleren verwacht ik laat deze maand of begin volgende maand.
Mijn dochter paste bijna niks meer van vorige zomer, dus alles nieuw gekocht. De echte winterkleding ligt nu in een bak op zolder, maar veel winterkleding kan nog prima op een koude lentedag. Haar kast is dus wel gevuld met nieuwe voorjaarskleding, maar nog lang niet alles van afgelopen winter is haar kast uit.
Ik heb een heerlijk grote kast voor oudste. Zelfs zo groot dat de kratjes met kleding die te klein wordt en voor jongste bewaard moet blijven er bij past. Alles blijft dus liggen tot het stuk of te klein is en dan schuift het door. Korte broeken en shirtjes hebben een plank, lange broeken en truien een andere. Het begint nu wel tijd te worden om de zomerkleding te checken op maat. Veel van vorig jaar kan nog, omdat hij vooral in lengte is opgeschoten. Dus de meeste korte broeken en shorts passen nog wel. En hij krijgt er nog een paar nieuwe bij voor de leuk.
Zo doe ik het ook. Vond dat vroeger altijd zo'n gedoe als mijn moeder de dozen met winterkleren weer van zolder haalde en we alles moesten passen en wassen ed. En omdat wij ook de hele zomer op de camping zitten is het altijd handig om een paar echte truien mee te hebben, dus als je dan eerst altijd weer in dozen oid zoeken moet. En lange broeken kunnen mi het hele jaar door gedragen worden.