Wat doen jullie je kindje aan in de wandelwagen? Ik vind het erg lastig met dit weer. Nu heb ik ze in hun gewone kleertjes met een dik vestje en een laken + dekentje. Sinds kort ook weer die stoffen hoes over de bak (hoe noem je zo'n ding), tegen de wind. Dragen ze bij jullie al een winterjasje? Vanaf wanneer doe je een mutsje op?
Ik lees mee, vind t ook lastig. Bij mijgt hij nog een maandje in de bak, daarna is die te klein. Ik doe hetzelfde als jij, als het koud is ook een mutsje op. Straks zal ik een voetenzak moeten bestellen, maar ik twijfel of die die nodig is als ik ook een skipak voor hem koop. Baby broekjes zijn namelijk niet zo dik..
Mijn dochter van 4 maanden heeft gewone kleertjes aan. Dan een winterjas. Dan nog een dekentje over haar heen en ook nog die stoffen hoes over de kinderwagenbak. In de maxi cosi alleen een deken en soort sloffen/schoentjes voor extra warme voetjes. De 'regel' is, kleden zoals jij + 1 laag extra. Het dekentje is in dit geval het extra laagje. Muts heeft ze vorige week wel 1x op gehad, toen vond ik het 's ochtends vroeg wel errûg koud. Nu niet meer dus is een capuchon nog voldoende.
zoontje hier heeft zijn gewone kleren aan, dun vestje en dan in de lodger,met het dekje van de kinderwagen erop. Straks in de winter zal dat een dik vest worden en de binnenvoering van de lodger erin. Zou ik de lodger niet hebben, dan zouden het gewone kleren zijn, dik vest, fleecedekentje, en het dekje
Vandaag was het 13 graden en had ze een vest en het dekje op de kinderwagen. Vorige week was het 4 graden en had ze haar vest aan, een deken en lakentje en het dekje op de kinderwagen.
Momenteel draagt m'n dochter een fleece buitenpak van Hoppediz in de kinderwagenbak met dekje dicht. Als het kouder wordt nog een muts en wollen dekentje. Ik vind het ook lastig, maar voel het een beetje aan door haar nekje te voelen.
Normale kleertjes, jasje (nog een herfstjasje geen dikke winterjas) en de voetenzak van de wagen zelf. Nu krijgt ze als het waait of guur is buiten al een dun mutsje op (ook om hieraan te wennen zodat ze in de winter haar muts niet aftrekt) In de winter wordt het een winterjas. GEwoon naar je kindje kijken en blijven pijlen hoe warm hij of zij is is toch het beste. Ze zitten stil dus houden het iets moeilijker warm dan wij zelf want wij lopen tenslotte
Onze dochter draagt in de buggy haar kleertjes (lange mouwen) met een vestjasje en een deken over haar heen
Dochter is nu 14 maanden, we gaan 's ochtends al vroeg van huis, dan is 't echt koud. Ze heeft dan aan; gewone kleding, sjaal on, winterjas aan, wantjes aan als het echt koud is, en benen in de voetenzak. Haar jas heeft een capuchon, die doe ik op als het koud voelt. Muts doe ik nog niet op. 's Middags gaat het vaak prima zonder sjaal en wantjes, verder dus wel winterjas + benen in voetenzak.
Hangt vooral van het tijdstip af hier. Vorige week 2 x zijn winterjas aangehad en/of muts op omdat het 's ochtends koud was. En het waaide van de week ook wel fris hier, dus toen ook sjaal om. Maar in het herfstzonnetje 's middags gewoon een tussenjas of vest. Eventueel slofjes. In de maxicosi hebben we een voetenzak en in de kinderwagenbak een dekentje. Dekje heb ik er een tijd niet op gehad, misschien morgen wel, hangt vooral van de wind af. Binnenkort zet ik de zitting op de bugaboo met voetenzak.
Mijn 1e was van april zomer in zeg maar en nu vind ik ook soms lastig en met peuter bij gewoon geen tijd/geduld op krijsende kind nog ingewikkeld in wagen doen etc.. Ik heb joolz en hrmeb baby only voetenzak maxicosi gekocht. Die zit altijd in warm of koud. Ook dekje zit op. Als het koud is en wind doe dus zeg maar vorige week zo deed ik romper kort mouw-longsleeve-vestje gevoerd met muts en in voetenzak die ik tot buik op legde met open zijkanten. Vandaag was onwijs warm dus geen vestje maar extra truitje op en voetenzak heb ik open gelaten enkel met dekje op
Bij mij (buggyzit) gewoon wat ik zelf ook aan zou doen. Op de fiets een wat warmere jas omdat je dan meer wind vangt, in de buggyzit een dunnere jas (tussen zomer en winter in) of bij koud weer een dikke jas. Verder altijd schoentjes/slofjes. De voetenzak hebben we nog niet gebruikt, maar de spijkerbroekjes van maat 74 zijn een stuk dikker dan die van 62. Het ligt ook aan je kindje. Ik moest midden in de winter de muts af doen omdat mijn dochter te warm werd. Je gebruikt de wagenbak nog? Gebruik dan een dun jasje met een dekentje erover. Je kunt het dekentje naar beneden schuiven als het te warm wordt en hoger optrekken als het te koud wordt. Gewoon af en toe in het nekje voelen. Ik gebruik ook vaak een drager, en dan zorg ik voor extra hoge sokjes (of beenwarmers) om de benen warm te houden. Ik heb wel een warmbloedig kind