Wat te doen?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door flixbilly, 4 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Hoi Meiden,

IK hoop dat jullie mij snel kunnen helpen. Alex is nu 2 en een halve week oud en heeft de hele nacht elk uur gehuild. Is veel met zijn benen aan het schoppen en krampt erg met zijn armen. Ik geef borstvoeding en heb vandaag 2 kommen venkelthee op. Maar verder geen koolsoorten of kruidig eten. Vandaag is Alex ook de gehele dag hard aan het huilen en is ontroostbaar. Het lijkt of hij erg veel last heb van darmkrampen. Maar wat kan ik hier aan doen zodat de pijn bij Alex snel over is.

Het is echt hartverscheurend en ik zit hier met tranen in mijn ogen.

Groetjes Sabrina Jansen

2. nelta

nelta VIP lid

28 apr 2009
    18.625
    9.137
    113
    Vrouw
    Rotterdam
    Hier werkte cinababy druppeltjes van vsm erg goed tegen krampjes.

3. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Jeugbeschermer Bureau Jeugdzorg
    Bij ons gaf Infacol veel verlichting! Te halen bij apotheek en drogist.
    Zielig he die kleintjes met zoveel krampjes, ik vond dat ook erg moeilijk om te zien, naast het feit dat het ook heel vermoeiend is.... Aangezien je best wel wat slaap kan gebruiken na zo'n bevalling maar dat is erg moeilijk met zo'n verdrietig kindje.

4. Mamalief

Mamalief Actief lid

14 jun 2010
    490
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook infacol..!!
    Maar weet je zeker dat het de krampjes zijn en niet iets anders?
    Ik ken iemand die precies hetzelfde had, bleek na 5 weken dat ze bijna geen melk had.. het kindje was dus ook bijna ondervoed. (wil je niet bang maken hoor.. maar bekijk even alle mogelijke problemen!)

5. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Hoi Mamalief,

Ik heb voldoende melk. Want het loopt er gewoon uit als ik Alex hoor huilen. Ook moet ik regelmatig op de dag mijn borstcompressen vervangen anders lek ik door. Als Alex drinkt hoor ik hem ook duidelijk slikken. Ook groeit hij erg goed. In 2 weken tijd zie je al duidelijk verschil. Mijn borsten voelen ook regelmatig vol en zwaar aan waardoor ik tussen voedingen in moet kolven.

Ik ga toch morgen eens langs bij de apotheek.

Maar heeft iemand tips hoe ik het voor vannacht kan verlichten. Want het is zeker vermoeiend en hartverscheurend om zo'n klein manneke pijn te zien hebben. Het liefst heb ik hem de hele avond en nacht bij me. Maar dat kan natuurlijk ook niet.

Alvast bedankt voor de reacties die ik nu gekregen heb.

Groetjes Sabrina

6. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    heb je een haarföhn? dat vinden ze vaak prettig, de warmte zorgt voor verlichting en het geluid maakt ze rustig

7. mikos

mikos Bekend lid

7 dec 2010
    944
    0
    0
    ik heb ook ooit een darm massage techniek geleerd om het lucht eruit te masseren. Dat hielp heel goed bij mijn zoontje maar is moeilijk uit te leggen zo online, dat moet k echt voordoen dus ja daar heb je niet veel aan eigenlijk ;)

sterkte, het is ook niet leuk met zon kleintje die hele tijd huilt. troost je, het gaat echt weer over :)

8. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.000
    6.752
    113
    zuid-holland zuid
    ons kindje had ook veel krampjes en heeft het afentoe nog. Het is heel zielig!
    Wat bij ons hielp:
    - goed laten boeren, halverwege en na iedere borst (infacol helpt met boeren, maar zonder kan ook)
    - lekker warm buikje houden (warme deken, warme hand, kersepitkussen oid)
    - lekker warm badje
    - een beetje afleiden door lekker te wiegen en te knuffelen

9. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Oh dat wilde ik ook nog zeggen ja: Haarfohn. Wel je hand op het buikje (boven de kleertjes houden) zodat je kan voelen hoe warm het wordt, anders afwisselen met de koele stand. Viel die van ons vaak snel bij in slaap.
    Naast natuurlijk met de klok mee in rondjes het buikje masseren, of je baby dragen met het buikje op je arm, zeker als je daar ook nog eens bij rondloopt, worden ze daar vaak rustig van. Succes!

10. Lili81

Lili81 Fanatiek lid

26 sep 2009
    1.306
    0
    0
    Hoi Sabrina,

Het kan helpen om hem met z'n buik op je arm rond te dragen, met elk beentje aan een kant van je arm, met zijn beentjes gaan 'fietsen' (dus ze zelf ronddraaien) of over zijn buikje wrijven MET de klok mee.
    Deze tips kreeg ik ook toen onze kleine krampen had. Tis geen garantie tot succes maar het proberen waard.
    En voor morgen meteen naar de drogist voor Infacol :D. Komt goed, meid!

11. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Hoi Meiden,

Bedankt voor de tips. Ik heb het geprobeerd met een warm bad en daarna heb ik hem lekker ingemasseerd met zwitsal goede nacht. En wat blijkt het werkt. Alex is nu lekker rustig in zijn wiegje aan het slapen. Ik hoop dat hij het een paar uurtjes volhoud. Zodat ik ook een paar uurtjes kan bijslapen en eventueel vannacht weer goed wakker kan zijn mocht het nodig zijn.

Echt heel erg bedankt. Het forum is altijd makkelijk om tips uit te wisselen met elkaar.

Groetjes Sabrina

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Heb je teveel melk? Anders kan het zijn dat hij veel voormelk binnen krijgt wat zorgt voor veel krampjes.
    Wat je even kan doen is proberen er met de hand wat uit te krijgen, of hem aanleggen tot je toeschietreflex, hem er dan afhalen zodat het er wat uitspuit en dan weer aanleggen.

13. flixbilly

flixbilly Fanatiek lid

5 sep 2009
    1.019
    0
    36
    Nederland
    Dank je wel. Ik weet niet of het zo is dat ik teveel melk heb want het is niet na elke voeding dat Alex krampjes heeft.

Alex heeft vannacht heerlijk geslapen is alleen wakker geweest voor de voedingen en is daarna weer in slaap gevallen.

Ik ga voor de zekerheid zo wel langs de drogist of apotheek om druppels te halen.

Groetjes Sabrina Jansen

14. Leonizzie

Leonizzie Fanatiek lid

8 okt 2008
    2.448
    0
    0
    Wat fijn dat het vannacht goed is gegaan! Het hoort er bij in deze periode (de 1 heeft het wat meer dan de ander). Je hebt iig nu genoeg tips om uit te proberen wanneer hij er weer last van heeft.

Deel Deze Pagina