Hoihoi, Mijn baby is nu 2 weken oud. Ze is met 37 weken geboren en had een gewicht van 2875gram. Overdag drinkt ze 60 pap maar snachts is ze onverzadigbaar. Dan word ze pas rustig als ze bijv 140 pap heeft gedronken. Soms spuugt ze het eruit, soms niet. Mijn vraag is: Dit kan toch nooit goed zijn voor dr buikje? Mag ik haar uberhaupt wel zoveel geven? Ik weet me geen raad meer. Ik wil er eigenlijk niet zoveel geven, maar ze houd niet op met krijsen. Word helemaal rood, haalt bijna geen adem. Fopspeen wilt ze dan ook niet.
Je bedoelt melk neem ik aan? En verwar je honger niet met zuigbehoefte? Als de fles leeg is, kan ze nog wel willen zuigen. Misschien helpt het als je dan je pink aanbiedt of een fopspeen. 140 cc is met 2 weken inderdaad erg veel. Haar maagje kan dat nog niet aan. Misschien werkt het beter als je haar kleine beetjes aanbiedt, maar wel met minder tijd ertussen? Dus bijv. om de 2,5 a 3 uur? Zowel overdag als 's nachts (als ze dan komt?)
Ik geef haar inderdaad nutrilon. Fopspeen wilt ze dan op dat moment niet. Probeer ik altijd wel eerst. Ik geef haar inderdaad niet in 1x 140 cc. Vaak eerst 60, maar dan komt ze binnen een half uur weer, dan geef ik er 40, maar ook daar heeft ze dan soms niet genoeg aan. Ik besef me erg goed dat dit erg veel is voor dr. Ze drinkt gewoon erg veel. Maarja, dat is natuurlijk niet goed..
Misschien overdag ophogen naar 100 cc (90 water met 3 scheppen) ze bouwen overdag op om snachts door te komen
Wat doe je overdag? Ik zou elke 3-3,5 uur aanbieden en een iets grotere fles dan je nu doet (of met een beetje meer water). De kans dat het 's nachts krampjes zijn is vrij groot en zuigen helpt enorm bij het verzachten van de pijn. Hoe vindt ze jouw pink om op te zuigen? Het is namelijk heel gewoon voor een kind van 2 weken om geen speen te willen. Probeer je pink eens na de voeding.
Ja die van ons kon wel een uur op mn pink zuigen en als ik hem dan met een speen wisselde wilde ze die niet! Ze is nog geen speen liefhebber... De van difrax zijn voor kleintjes het prettigst, lijken veel op de tepel/speen!
Ik denk niet dat het honger is, maar (verborgen) reflux... Google daar eens op, en dan eens kijken of de leefregels voor reflux helpen: half uurtje rechtop houden na de voeding, tijdens de voeding en erna goed laten boeren, bedje ophogen, voeding indikken met johannesbroodpitmeel en eventueel nog buikligging. Succes! Hoe vaak drinkt ze overdag en hoe zwaar is ze nu? Zou het ophogen van de fles naar 90+3 ook helpen om 's nachts minder vaak te komen nog?
@Rozemarijke.. reflux zou dan toch ook overdag moeten hebben? Of ga je er vanuit dat overdag de baby in ieder geval 30 minuten overeind gehouden wordt?
Geeft regelmatig 's nachts meer problemen omdat ze dan lang plat liggen... overdag idd vaak automatisch al wel zo dat ze omhoog gehouden worden, en daardoor dan vaak minder klachten. Ik vind het krijsen na de voeding nogal alarmsignaal, zeker omdat ze overdag 60 drinkt, (daardoor mogelijk ook geen klachten overdag), maar ;s nachts dus wel...
Vind altijd dat er veel te snel geroepen word dat er iets aan de hand is zoals een reflux. Lijkt wel bijna of elk kind dat tegenwoordig heeft. Ik zou niet meteen gaan rommelen met johannesbroodpitmeel en dat soort dingen. Zou voeden op verzoek en tussendoor evt idd pink aanbieden. Dragen in de draagzak geeft ook rust.
Vind ik leuk toets mis ik nu Ben het helemaal met je eens. Ze is nog maar 2 weken zodra je gaat rommelen kan het ook nog vervelender worden Verder heb ik geen tips Suc6
Wat is je dagschema? Idd niet meteen jbm toevoegen. Als je kindje reflux zou hebben zou je baby ook overdag huilen aangezien zij dan ook ligt Onze zoon dronk in het begin te snel waardoor hij niet verzadigd was. Huilen en huilen en meer willen drinken en daarna weer opgeven omdat buikje te vol zat. Je baby hoort 20 minuten over een fles te doen. Drinken ze deze veel sneller leeg dan kan het zijn dat ze een onverzadigd gevoel houden en meer eten willen hebben. Geef je dan meer eten dan komt dat er uiteindelijk weer uit omdat dat niet in het maagje past. Bij ons heeft een nog kleinere speen perfect geholpen. Succes en laat je vooral geen enge dingen aanpraten zoals reflux, kma etc.... Zijn nl dingen die snel ter sprake worden gebracht maar niet van toepassing HOEVEN te zijn. Alle adviezen zijn altijd goed bedoeld maar kunnen ooit alleen maar voor meer zorgen zorgen.
Het is toch beter dat je alert bent op eventuele signalen en tekens van reflux of een allergie, hoe eerder je erbij bent, hoe beter. Ik vind dat helemaal geen bangmakerij, maar gewoon alert zijn. Als TS meer informatie zou geven over het dagschema en hoe haar kindje dan reageert, kan je meer zeggen over hoe en wat.
Helemaal mee eens Nescio! Als het wel verborgen reflux is (wat ook mijn eerste gedachte was), kun je er beter maar snel bij zijn om erger te voorkomen.
Net gereageerd in je andere topic. Hoeveel drinkt ze overdag? Hoevaak bied je overdag een fles aan en hoevaak in totaal? En, niet te vergeten, hoelang doet ze over de fles?
Hoihoi, Overdag drinkt ze niet zoveel. Vaak heeft ze aan 60 genoeg, al proberen we dat nu wel op te hogen naar 90. Soms drinkt ze rustig en neemt dan ook korte pauzes, maar vaak drinkt ze gulzig. Ze heeft nog nooit 20 min over haar flesje gedaan. Haar 60cc flesje is binnen 5 min leeg. Overdag drinkt ze dus minder en komt gemiddeld na 2.5 uur voor een volgende voeding. Ik heb nu een speen van difrax en bibi maar deze wil ze niet. Wel kan ze uren op me pink zuigen maar dit willen we liever niet aanbieden omdat ze dan snachts niet meer slaapt.
Ze heeft zuigbehoefte, geen honger. Ik zou dus eerst zorgen dat ze langer over haar flesjes doet (5 minuten is echt te kort) en biedt dan je pink aan als ze nog wil zuigen. Het is heel normaal dat ze een speentje nog niet pakt. Hier pakte mijn dochter hem met 3 weken na ook lang 'oefenen'.
Hier nam hij die speentjes ook niet (teveel een bolling in de speen) maar wel de speentjes van avent. Die zijn zonder zo'n bolletje en die nam hij wel goed. En idd zoals voorganger al zei moet je echt proberen om de voeding langer te maken. Of een kleinere speen te gebruiken zodat het drinken minimaal een 15 minuten gaat duren. Bij te snel drinken treed er geen verzadiging op en komen ze al snel weer voor voeding.