14m begint te te lopen, hoe buiten? schoentjes, sloofjes of ......?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door marsonny, 16 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marsonny

marsonny Bekend lid

13 aug 2010
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje van bijna 14m is aan het oefenen met lopen nu draagt bij binnen leren sloofjes en ben ik pas van plan om schoentjes te kopen als hij 3 maanden goed loopt, maar heeft iemand nog tips wat te doen met het mooie weer als we naar buiten gaan; sloofjes, crocs, blote voetjes. ....?

2. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.466
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Onze dochter loopt meestal nog gewoon op slofjes buiten, van die lederen. Ze zou in principe wel over kunnen inmiddels, maar ze vindt het zelf geloof ik fijner dan schoenen...

3. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Mijn dochter heeft ook nog leren slofjes aan buiten, die zien er nu niet meer uit want ze kruipt ook erg veel. Dus daarom ook nog geen schoenen hier :)

4. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Hier had ze ook flexibele slofjes aan buiten, pas sinds dit weekend echte schoentjes (ze loopt nu 3 mnd goed los).

5. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Mijn zoontje is ook begonnen met lopen toen hij 14 maand was. We hebben hem veel op blote voeten laten lopen, binnenhuis. Buiten had hij van die soepele zachte slof-schoentjes aan. Toen hij naar 6 weken stevig en goed liep hebben we schoenen met flexzolen gekocht.

6. vruchtje24

vruchtje24 VIP lid

2 jan 2007
    13.191
    431
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Loopt hij echt al meer dan 20 stappen los? Zo ja dan adviseren ze wel schoentjes met flexibele zool. Ik vroeg mij dit toevallig ook al af, maar ons dochtertje loopt nog niet los, maar wel aan de hand en langs de tafel etc. Buiten is het dan ook voornamelijk kruipen.

Ik hou het nog even op lerenslofjes totdat ze echt goed losloopt minimaal 20 stappen achter elkaar. Slofjes zijn ook stuk goedkoper dan de goeie babyschoentjes van bijv. shoesme

7. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Zo heb ik het ook gedaan :)

8. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    20 stapjes is op zich nog niet zoveel, helemaal als ze tussendoor ook nog kruipen bijvoorbeeld, ik zou pas overgaan op schoentjes als een kindje echt goed losloopt en ook het grootste deel van de tijd loopt ipv kruipt. Kruipen met soepele slofjes is comfortabeler dan met stevige schoentjes (en anders zij de neuzen ook zo afgesleten).

9. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Binnen loopt hij altijd op blote voeten
    Hij loopt nu ongeveer anderhalve maand en gelijk stukken
    Dus hebben nog ongeveer sinds 2/3 weken schoenen met een flexibele zool

10. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Binnen op blote voeten of op antislip sokken en voor buiten heb ik toch schoenen voor hem gekocht. Hij loopt wel meer dan 20 passen los terwijl hij pas net een week echt los loopt (daarvoor wel korte stukjes van bank naar kast of van mij naar mijn vriend enzo).

11. marsonny

marsonny Bekend lid

13 aug 2010
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oké bedankt voor jullie ervaringen ik denk dat ik het voor nu nog even bij de sloofjes hou hij kruipt nog best wel veel tussendoor. Voor nu is is het niet meer dan 10 stapjes los en voor de rest oefent hij veel langs de de tafel, bank en aan de hand

12. Biancamv2

Biancamv2 Niet meer actief

Mijn dochter kreeg met 10 mnd flexibele schoentjes.
    Maar zij liep wel al 6 wkn lang heel de dag los en kroop al niet meer.

Nu is ze net 16 mnd en draagt schoenen met harde zool.
    En stevige schoen.
    Maar ze loopt nu dus wel al 7,5 mnd goed los.
    Rent en klimt de hele dag.

Hier bij schoenenwinkels zeggen ze zodra ze echt 6 wkn goed los lopen flexibele zool
    En na 6 mnd stevige schoenen zoals mijn meisje :)

13. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Mijn oudste zette vanaf 11,5 maand losse stapjes en met 13,5 maand liep ze echt volledig los. Dus als ze dan viel, ging ze weer staan en weer verder lopen ipv kruipen.
    6 weken daarna kreeg ze schoentjes met een flexzool.
    Buiten droeg ze leren slofjes.

14. BB88

BB88 Fanatiek lid

17 jan 2013
    1.002
    3
    38
    Ik zou zelf adviseren om naar de betere schoenenwinkel te gaan, daar op te laten meten de te adviseren. Zou zelf de flexzool van Shoesme (bijvoorbeeld; er zijn meer merken met dit soort zooltje) adviseren, maar dat is slechts op afstand.
    Check bijv. ook de website van Shoesme van te voren, staat al een hoop info op ;)

15. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier loopt hij nu vier weken echt los. (dus als hij valt staat hij weer op ipv verder kruipen). Ik heb hem slofjes van appies aan. gaat ook goed voor buiten, zelfs met een beetje natte tegels blijft hij droog en warm.
    op die manier kan hij lang wachten met schoenen. Ik denk dat dat beter is voor zijn voeten.

16. S0fietje

S0fietje Fanatiek lid

4 jul 2011
    2.225
    2
    0
    Vandaag gekocht:

17. marsonny

marsonny Bekend lid

13 aug 2010
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Die zijn stoer

18. marsonny

marsonny Bekend lid

13 aug 2010
    695
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dat was Ik sowieso van plan om me te laten adviseren, maar vroeg me nu af wanneer en hoe anderen het in de tussentijd gedaan hebben

19. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    goed dat ik dit topic lees. Wilde morgen met mijn zoontje naar de schoenenwinkel in ieder geval zijn maat op laten meten en voor advies. MAar hij loopt alleen nog maar aan de hand en langs de tafel/bank/muur en achter zn loopauto. Dus dan nog geen schoentjes aan laten meten?
    Hij loopt nu op leren slofjes van aapies.

20. tazzie

tazzie Fanatiek lid

28 okt 2010
    3.442
    0
    36
    stoere schoentjes sofietje, wat een kleine voetjes heeft je zoontje nog

Deel Deze Pagina