Hallo, meer vrouwen hier last van sinustachycardie tijdens zw. schap?? Ik ben nu 35 weken zwanger en afgelopen zaterdag met spoed in ambu naar z'huis gebracht omdat mijn hart enorm op hol sloeg. (wist ik niet hoor, werd alleen niet goed, enorm zweten echt in straaltjes, pijn tussen schouderbladen, zere armen en onwel gevoel). Later kwamen we er dus achter dat tijdens dat niet goed worden mijn hart op hol slaat, soms wel paar uur lang, op zijn ergst naar 180 pffffffff.....Echt héél akelig! Ben grondig onderzocht, oa op longembolie, hart uitgebreidonderzocht etc. alles is in orde. Nu lijkt het er dus op dat het een spontane tachycardie is. Wie oh wie herkent dit, en was het bij jullie direct over na bevalling???? (oh ja het is echt geen hyperventilatie, want tijdens monitoring van mijn lijf zag je een keurige ademhaling etc. en ook heb ik geen andere klachten die dáárop duiden). Wat een akelige gewaarwording is dit zeg, lang leve de hormonen!! Hoop dat iemand het herkent en vooral de verlossende woorden spreekt dat het zometeen na bevalling spontaan weer over gaat!!!!
Ik heb het gelukkig niet zo erg als jij, maar tijdens deze en de vorige zwangerschap heb ik in rust iedere keer een hartslag van boven de 100 en bij inspanning loopt die ook op tot 200. Je wordt er erg moe en onzeker van. Bij de vorige zwangerschap ben ik helemaal doorgelicht door de cardioloog en het is puur hormonaal. Na de bevalling was het direct weg en daar ga ik nu weer vanuit. Ik heb er trouwens al sinds het begin van de zwangerschap last van. Sterkte en doe echt rustig aan.
ik heb ook enorm last van hartkloppingen.Het is een heel naar gevoel en kan best eng zijn. Mijn hartslag is in rust ook boven de 100. Het komt gewoon doordat mijn lichaam hard moet werken ivm mijn drieling. Ik heb er alle vertrouwen in dat het gewoon weer overgaat.Wat (bij mij) helpt, als je ligt en je hebt er last van, dan moet je op de linkerzij gaan liggen met de bovenkant van je lichaam wat omhoog.