Wanneer verdwijnt kokhalsreflex?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door eve, 1 aug 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eve

    eve Fanatiek lid

    26 apr 2006
    4.525
    0
    0
    Den Haag
    Fynn heeft een ,naar mijn idee, sterk kokhalsreflex. Potjes voor 6 maanden, yoghurt en pap gaan goed. Maar alles wat meer structuur heeft (zoals potjes voor 8 maanden, Liga en rijstewafel) krijg ik er niet in.

    Weet iemand hoe lang dit duurt? En gaat het vanzelf over of moet ik wel blijven oefenen met grotere stukjes?
     
  2. evy261

    evy261 Actief lid

    11 jul 2006
    403
    0
    0
    Mischien is hij er nog niet aan toe? Dan zou ik het bij die andere potjes houden en het over een week / 2 weken nog een keer proberen? Het is mischien ook wel weer iets waar hij aan moet wennen?
     
  3. nian

    nian Lid

    22 apr 2007
    26
    0
    0
    drenthe
    hoi hoi,

    Jahier eigenlijk hetzelfde verhaal , mijn meisje is nu ook 7 en een halve maand en alles watminder glad van stuctuur en stokjes inzitten wil ze niet echt eten, dan werkt ze de stukjes enz dr uit en doet ze net alsof ze zich verlikt zeg maar
    brood eet ze ook niet echt , dat moet ik "wegspoelen "met fruit en dan is het maar een kwart van een boterham wat ze eet dus.....

    wij zitten dus eigenlijkmet t zelfde probleem, ik wacht de andere reacties ook even af

    groetjes anneke
     
  4. wendy1611

    wendy1611 Fanatiek lid

    14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Meestal is het reflex met een maand of 8-9 helemaal verdwenen, dit verschilt echt per kind.

    Je zou de potjes van 6 en 8 maanden met elkaar kunnen mengen, elke keer beetje meer stukjes in terug laten komen. Die eerste stap liga's vind ik ondingen, die worden zo zacht daar zou een volwassenen nog een kokhalsreflex van krijgen!
     
  5. lucie

    lucie Actief lid

    13 mrt 2007
    335
    0
    0
    Onze zoon (inmiddels 6 jaar) had dit ook!
    Wanhopig werd ik ervan omdat elke keer, bij ook maar een enkel klontje of brokje, de hele voeding er weer uit kwam.
    Vooral fijn als je 's morgens (klaar om te gaan werken) het hele bordje pap van zijn kleding en jezelf en de grond en het wipstoeltje kan schrapen. :rolleyes:
    Niemand kon me hier advies over geven, maar uiteindelijk ben ik hem maar gewoon potjes zonder brokjes blijven geven en blijven proberen (niet 's morgens :) ) en op den duur (ik weet niet meer hoe lang het heeft geduurd, maar zo lang was het niet) is het vanzelf overgegaan. Misschien zijn deze kindjes er -zoals evy261 zegt- gewoon nog niet aan toe... Uiteindelijk leren ze het wel, maar niet in het tempo van Olvarit. :)
    Succes ermee.
     

Deel Deze Pagina