na vacuüm-bevalling volgende keer weer ziekenhuis?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door hanna76, 16 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. hanna76

hanna76 Fanatiek lid

15 nov 2007
    3.124
    0
    36
    Hallo,

Als je een 'vacuüm-bevalling' hebt gehad, moet je dan de volgende keer sowieso weer in het ziekenhuis bevallen? Of mag het dan ook gewoon thuis?

Groetjes!

2. Gezond

Gezond Niet meer actief

Mag ook gewoon thuis hoor... Het is niet met zekerheid gezegd dat je weer met een vacuumpomp zou moeten bevallen... Ligt er ook aan waarom je met een vacuumpomp moest bevallen...

Anders voor de zekerheid even bellen met een gynaecoloog van dat ziekenhuis en jouw situatie voorleggen en dan de arts laten bekijken wat hij in jouw situatie het meest verstandige vindt!

Ook moet je kijken wat jij zelf wilt... waar jij je beter bij voelt! Stel dat jij je prettiger voelt bij wel een ziekenhuisbevalling... geef dit dan aan...

3. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Volgens mij hoeft dit niet perse. Het ligt bijvoorbeeld ook aan de ligging van je kind. Dat kan de volgende keer weer helemaal anders zijn.

4. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Eerste keer vaccuum in het ziekenhuis, tweede keer thuisbevallen. Hangt er helemaal vanaf of je "medisch" bent of dat je de vorige keer gewoon "even bent geholpen", maar verder zonder nare bijzonderheden oid..

5. Alita

Alita Niet meer actief

en als je dan zw vergiftiging en vacuümpomp hebt gehad?

6. Tink

Tink Niet meer actief

Voor zover ik weet is alleen een eerdere keizersnee altijd reden om bij een volgende bevalling weer in het ziekenhuis te bevallen. Dit omdat het litteken zou kunnen scheuren en dan heb je een spoedsituatie.

Eerste keer vacuüm wil echt niet zeggen dat het een volgende keer weer met de vacuüm moet.

Ik zou het even met je gyn of VK bespreken, die kent jouw situatie.

7. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik mag de volgende keer ook gewoon thuisbevallen. Die vacuumpomp + totaal ruptuur was het enige medische. En dat laatste is goed geheeld. Dus geen reden om weer in het ziekenhuis te bevallen.

Maar ik vraag bij de 2e wel weer om een groeiecho aan het eind, want als de 2e weer zo'n groot hoofd heeft, ga ik liever voor de zekerheid toch alvast naar het ZKH.

8. Gezond

Gezond Niet meer actief

Het is wel verstandig dus om even te overleggen met de arts voor een tweede keer...
    Het kan zijn dat er een verhoogd risico is op weer een vacuumbevalling...
    En dat kan je dan maar beter even in je achterhoofd houden he..

9. QMerelQ

QMerelQ Fanatiek lid

9 jul 2008
    4.276
    0
    0
    Heb toevallig die vraag gesteld aan mijn gyneacoloog toen ik op controle moest.
    Mijn mannetje heeft zijn sleutelbeentje gebroken tijdens/door de bevalling met vacuüm. Ik vroeg haar of hij klem had gezeten en of ik hem er zelf ooit uit zou hebben gekregen.
    Haar antwoord was dat het net groot genoeg was, i.v.m. zijn breukje....
    Hij had dus geen 8 pond moeten zijn.....
    Dit heeft me ook aan het denken gezet voor een evt 2e kindje.
    Misschien dat ik dan wel poliklinisch zou willen bevallen...stel dat hij/zij zwaarder is?
    De verloskundigen zeggen echter allemaal; de weg is vrij gemaakt, volgende gaat vast sneller/beter.
    Afwachten wat mijn gevoel t.z.t. gaat zeggen!

10. San79

San79 Fanatiek lid

10 apr 2008
    2.212
    0
    0
    Den Haag
    Een volgende bevalling is voor mij hoe dan ook medisch, maar dat komt omdat Luca macrosoom was. Oftewel: hij woog 9.5 pond, was veel te groot en zat shocking klem.

XmeesjeX vraag dan wel om extra controle op het eind.
    Luca heeft ook een gebroken sleutelbeen en een gescheurde nekspier overgehouden aan de bevalling, hij had een schouderdystocie en ik had hem er nooit uitgekregen. Zijn hoofd is met de vacuum geboren en toen wilde de rest niet passen, zijn lijfje is er uitgewrikt door de gyn.
    Dus laat je niet te makkelijk wijsmaken dat het de 2e keer wel weer goedkomt, want jouw 2e kindje kan zomaar wel 8 pond zijn... en dan?

11. Bruidje77

Bruidje77 Fanatiek lid

28 mrt 2007
    4.747
    0
    0
    Ik ben ook met de vacuum bevallen (sub totaal ruptuur en sterrekijker) maar moet wel in het ziekenhuis bevallen. Ben benieuwd waar ze dat dan op baseren..

12. Tink

Tink Niet meer actief

Nou ja, ook hierbij geldt: elke situatie is anders. Overleggen dus!

Mijn oudste kon er ook maar net uit (smal bekken) en is met de vacuüm gehaald uiteindelijk, maar het klopte dat de eerste bevalling de weg vrijmaakt. Mijn andere kinderen hadden zeker geen kleinere koppies maar toen paste het wel. Je bekken is blijkbaar toch soepeler dan.

(Dat heb ik tijdens de laatste zwangerschap behoorlijk gemerkt trouwens, kon de laatste weken bijna niet lopen van de bekkenpijn. Was zo instabiel als wat geworden. Na de bevalling gelukkig wel weer grotendeels goedgekomen.)

13. Alita

Alita Niet meer actief

dit had ik ook sterrekijker zw-vergiftiging en knip met vacuüm, als ik weer zwanger ben bel ik maar eerts naar het ziekenhuis dan..

14. Niet meer actief

Ik ben met vacuum en knip bevallen en een volgende keer moet ik onder controle bij de gyneacoloog, bevallen in het ziekenhuis dus! Maar ik denk dat dit vooral komt omdat mijn dochtertje aan de maat was en er daardoor niet makkelijk uit kon...

15. wonderteam

wonderteam Niet meer actief

Ik heb bijna de gehele zwangerschap bloedingen gehad en ook zw-vergiftiging gehad. Mason was een sterrekijker en ik heb een knip gehad. Er is niks gezegd over een evt 2e bevalling.

16. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Ik ben zelf met de vacuumpomp geboren en ook met de vaccuumpomp bevallen.
    Mijn zusje is wel in het ziekenhuis geboren, maar dit kwam doordat mijn moeder hele hoge bloeddruk had. Had dus niks met de vacuumbevalling te maken die ze bij mij had gehad.

17. pascha

pascha Actief lid

11 aug 2006
    265
    0
    0
    Hoi hier is de eerste ook met vacuum gehaald..hij lag scheef..
    toen zei de vk ook dat de tweede vaste sneller en beter gaat omdat de weg vrij is..
    nou niet dus...de tweede bleef met zijn schouders haken en toen hebben ze dus weer flink aan mij en aan hem moeten sjorren om hem eruit te krijgen...
    het is dus niet altijd waar dat de 2e makkelijker gaat..

gr.

18. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

.....en bij mij waren ze vrij hysterisch vanwege teveel bloedverlies en er een verhoogde kans is dat het weer gebeurt. en ik lees hier dingen van meiden die veel ernstiger op mij overkomen en waar niets over wordt gezegd. vind dat dus wel vreemd en blijkbaar ligt het er maar net aan in welk ziekenhuis je bevalt. maar goed ik zou er voor tekenen hoor, ik mag niet meer thuisbevallen maar zou dat echt heel graag willen.

Deel Deze Pagina