Ha mede mama's, Mijn zoontje is geboren met 32 weken, een echte ukkepuk destijds. Daar is nu allesbehalve iets van te zien. Hij wordt volgende week 8, is 1.44m en heeft schoenmaat 38. Soms vraag ik me af waar het heen gaat.. zijn hier meer zulke lange kids met grote voeten? Wij zijn zelf beide 1.74m, er zijn geen lange mensen in onze familie..
Heeft jouw zoon al grotere voeten dan ik . Hier juist twee kleintjes, ze zijn allebei kleiner dan mijn man en ik waren op dezelfde leeftijd. En qua schoenmaat ook klein, mijn dochter van 5,5 heeft nu maat 26.
ik weet dt alles bij hem bovengemiddeld is.. vraag me alleen af waar het eindigt. Dat hij straks nog wel fatsoenlijk schoenen en kleding kan kopen.. Hoop dus stiekem op wat "succesverhalen" waar alles onder de 2m en schoenmaat 46 is gebleven
Ik heb ook een grote meid. 7,5 jaar en 1,34m. Schoenmaat 35,5. Haar lengte maak ik me geen zorgen over. Met haar lengte nu is de voorspelling dat ze 1,78 wordt maar ik vraag me wel eens bezorgd af waar dat met die schoenmaat naar toe gaat.
In een groeicurve kun je kijken waar hij uitkomt. Je kunt zelfs in de groeicalculator van tno zijn lengte nu invullen en eventueel jullie lengtes om de verwachte eindlengte te zien. Schoenmaat staat daar niet bij... En het is natuurlijk een schatting.
Nou onze oudste wordt bijna 8 is 1.37 m en heeft schoenmaat 34/35.. Maar onze jongste van 5 is 1.20 m en heeft al schoenmaat 31/32. Ik ben wel lang en mijn man gemiddeld. Ik heb wel familie die heel erg lang zijn ( 2 + meter ) en schoenmaten hebben van 45/46/47.
Ik ben daar ook bang voor.. vooral die schoenmaat.. ze is 6 en heeft maat 33. Dus kom maar op met die verhalen over stagnerende groei qua voeten!
Hier ook een lange meid. Ze is nu 1,35. Erg lang voor haar leeftijd, maar dat had ik ook. Altijd de langste op de basisschool en voortgezet en dan op het mbo schoot iedereen mij voorbij qua lengte. Dus dat hoop ik ook bij haar.
Toen ik elf was, was ik 1.45 meter en had ik schoenmaat 41. Nu ben ik 1.76 meter en heb nog steeds schoenmaat 41. Mijn voeten groeiden dus vér voor mijn lichaam uit godzijdank.
Ik ben ook altijd lang geweest en had rond mijn 10de al maat 42. Ik ben geeindigd in maat 44. Voor een vrouw is dat niet leuk Mijn oudste is nu 4 en al 1,15 cm en heeft maat 31. Ik hoop dat zijn voeten niet zo snel groeien als die van mij, maar het zou me niks verbazen. En ook niet dat hij lang wordt. Een vriend van ons is ook altijd lang geweest, hij is nu 1,98 cm en heeft maat 52 De kans is dus wel groot dat zijn voetjes verder gaan groeien en ik denk dat het ook een grote vent zal gaan worden. Waren de opa's in de familie ook niet groot? Want dan zal het misschien wel meevallen. Bij ons in de familie zijn aan beide kanten de mannen lang.
Mijn zoontje is geboren met 37 wk. 44cm en 2740gr Nu is hij net 6 geworden ( juni), 127 en 26/27 kilo. Schoenmaat 34. Ik zelf en partner zijn 1.80 maar mijn vader en opa zijn rond de 2 meter. Geen verassing dus . Na schatting zou hij tegen de 2 meter aankomen. 197 meen ik. Mijn dochter geboren met 38wk. 3160gr en 46cm Nu is ze net 8 ( sept) en is 137 en weeg 32/33kilo( weer groeispeurtje gehad dus misschien wat groter) . Schoenmaat 33. Ze zou op 178 uit komen ong. Ik heb zelf 41/42 van schoen. Partner 45. Mijn vader 46
Mijn tweede is een half jaar jonger, is ook zo lang. Volgens het CB gaat hij de twee meter wel halen. Zit ook al in maat 30 met schoenen. Hier alleen aan mijn kant lange mensen in de familie. Ben benieuwd. Ik was zelf als kind ook lang (schoenmaat weet ik niet), maar heb nu maat 42 en ben 1.77m. Dus valt mee.