Is ergens gedurende de week tussen kerst en oud en nieuw niet mogelijk. Normaal zal niet iedereen kunnen op werkdagen, maar vanwege de schoolvakantie nemen veel mensen toch vrij. Aks je vandaag bij de familie gaat peilen, zou ik die optie ook meenemen. Ik ben 26 december jarig, dus tweede kerstdag. Vind ik altijd wel een leuke en gezellige dag om jarig te zijn. Ik kijk per jaar wat ik doe. Ik sla het regelmatig over, maar heb het ook vaak op de dag zelf gevierd. De meeste mensen hebben die dag niet meer de familiverplichtingen van eerste kerstdag. Als je niet kunt, jammer, maar dat snap ik. Als je wel komt, gezellig, fijn dat je er bent! Ik heb het ook meerdere jaren op 27, 28 of 29 december gevierd. En dan niet te veel hapjes en als avondeten grote pannen zuurkool- en boerenkoolstamppot. Altijd een succes. Na al dat eten van de kerstdagen snakken mensen naar zo'n simpele, normale hap. Mijn dochter is op 9 de ecember jarig en dat vind ik eigenlijk lastiger dan mijn eigen verjaardag, omdat er dan veel meer "moet". De oma van mijn man is 6 december jarig en viert dat standaard de eerste zaterdag erna, waarbij de hele familie echt wel aanwezig dient te zijn. Dan moet er ook nog pakjesavond gevierd worden met de familie en omdat de familie ver weg woont moet dat ook in een weekeind. Dan is er al zo veel weekeind "bezet" en dan moeten we de verjaardag en het kinderfeestje nog plannen! Zal blij zijn als dat allemaal achter de rug is en ik gewoon relaxt aan de kerstdagen kan beginnen!
Dan 2 weken later vieren. De keuze data zijn niet echt prettig voor onze situatie. Onze zoon is van 2jan en wij houden het weekend erna gewoon altijd vrij voor zijn verjaardag. Dit jaar dus wknd van 7jan.
Ik ben 12 januari jarig, net na alle feestdagen. Ik vier het normaal niet, omdat het zoveel gedoe is voor iedereen om dan na al die dagen weer een dag iets te vieren. Dit jaar zijn de geruchten dat er een babyshower komt, maar dat organiseer ik dan ook niet zelf, dus vind het best
Even gepeild bij de mensen die we er erg graag bij willen hebben en die weten niet of de 30e lukt maar de 31e lukt in ieder geval wel. Dus gaat denk ik de 31e worden
2de weekend van januari geen optie? Ik heb ook een december kind, dan van de 18e, exact een week voor kerst. Heb toevallig vandaag de uitnodiging verstuurd, want het is gewoon een gekke drukke maand. Ik zou dus geen voor halverwege januari. (Hier geen optie, want het derde weekend van januari is mijn middelste jarig en ik gun mijn oudste een dag voor haarzelf!)
ik stemde net voor de 30e, maar zie nu je update. In dit geval zou ik de 31e doen en dan desnoods met oud&nieuw erbij in.
Degene die ik het had gevraagd gaan waarschijnlijk wel op tijd weg omdat haar man waarschijnlijk dagdienst heeft en anders alleen thuis Is met oud en nieuw, is natuurlijk niet zo gezellig ;(. Maar anderen kunnen wel blijven als ze willen.
Heb gekozen voor 1 januari. Er zijn altijd mensen voor wie dat ook niet uitkomt maar de 31 hebben mensen toch altijd afspraken. De 30 is beperkt en kan me voorstellen wanneer je al plannen hebt je niet lekker zit.
Mijn dochtertje is 21 december jarig en ik 23 december ik heb dit nog nooit op een andere dag gevierd altijd gewoon op de dag zelf en nog nooit problemen mee gehad. Ik ga ook niet aan mensen vragen wanneer hun uitkomt wanneer ik de verjaardagen vier we zijn dan jarig dus dan vieren we het ook gewoon. Ik heb nog nooit gehad dat mensen dan niet kunnen komen iedereen is er elk jaar dan zijn we jarig en niet in januari. En mijn schoonbroer is 28 december jarig en viert het ook altijd gewoon op de dag zelf. Ik zou 30 december veel makkelijker dag vinden dan 31 december dat zou ik echt niet prettig vinden. 30 december tussen 10 en 15 uur tijd genoeg om ervoor of erna nog boodschappen te kunnen doen of weet ik wat te halen.
Heb je dan nooit dat mensen moeten werken? Of vier je het 's avonds? Dat kan bij ons niet omdat er mensen van ver moeten komen. Aangezien de belangrijkste mensen niet weten hoe ze de 30e zitten, maar de 31e zeker wel kunnen, houd ik het graag op de 31e
Nee nog nooit last van gehad. En mensen die moeten werken komen na het werk maar bijna 90% is al toch al vrij rond deze dagen. Mijn zusje is banketbakker dus super druk en nachten doorwerken maar zelfs zij komt altijd op onze verjaardagen. Ik heb in 32 jaar tijd nog nooit gehoord dat mensen het lastig vinden. Mijn ouders vierde het vroeger ook gewoon op 23 december en dat doe ik dus nog steeds ik ben dan eenmaal jarig en nu met mijn dochter erbij lekker druk nog een verjaardag naar ook zij heeft op 21 december haar eigen dag en iedereen is er elk jaar weer. Er zijn bij ons ook mensen die ruim.uur moeten rijden maar ze zijn er altijd. Ik.vier beide verjaardagen gewoon hele dag vanaf 14 uur meeste komen ook om 14uur tot het afgelopen is.
Als ik zou kunnen, zou ik komen op de dag dat jij kiest. Maar als er iets leukers is of andere verplichtingen of (als ik zou drinken) een kater heb, tha dan zou ik dus niet komen Mijn zwager is 30 dec jarig en dat is nooit een probleem. 31 dec of 1 jan zou ik ook geen probleem vinden, maar begrijp wel dat mensen er dan gewoon geen zin in hebben.
Manlief is 3 januari jarig en alleen ouders en omas komen dan nu smorgens omdat t vakantieperiode is anders viert hij t met dochter die 30 jan jarig is