bijten, krabben, knijpen, slaan

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Rosao, 22 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hoi,

Hoe gaan jullie om met dit soort gedrag? Thijmen lijkt het ontzettend grappig te vinden om dit soort dingen te doen en lacht ook heel ondeugend als we nee zeggen of au oid. We proberen nu wel om hem op de grond te zetten als ie door gaat, maar dat geeft nog niet echt resultaat. Is het nou normaal gedrag om te bijten, te krabben, te knijpen en te slaan en dat grappig te vinden en hoe kom je er weer vanaf? Ben erg benieuwd :).

Groet Rosa

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.815
    4.194
    113
    Ik heb er (nog) geen ervaring mee maar ik zou wel consequent blijven met het straffen hiervan. En duidelijk maken dat dit onacceptabel gedrag is. Of gewoon op de ouderwetse manier zoals mijn moeder zoui doen.......... terug bijten om te laten voelen dat dat echt pijn doet en niet fijn is.

3. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    Ik zet mijn zoontje altijd op de grond en ga wat anders doen. Hier helpt het door er zo min mogelijk op te reageren en het is nu nagenoeg over.

4. cira

cira Fanatiek lid

7 mrt 2007
    2.884
    0
    0
    Property service coordinator
    Gorinchem
    Hier knijp ik zachtjes terug. dan merk hij dat het niet fijn is, maar doet het niet echt pijn. dit lijkt te werken. het krabben doen we ook zachtjes terug (wel op kleding dan) dit vind hij ook onprettig.

Het is al een heel stuk minder geworden en soms gaat het ook nog uit enthousiasme als hij wil gaan staan en dan doe ik het natuurlijk niet terug.

5. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.496
    36.454
    113
    Hier ook zo eentje, hij doet het als hij boos is. Ik zet hem idd maar gewoon even weg en negeer hem even. Ik wilde een keer terugbijten, maar dat kon ik niet over mijn hart verkrijgen haha, denk ook niet dat het echt helpt. Ben eerder bang dat ik het dan in stand zou houden, dus maar gewoon negeren.

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Mijn zoontje heeft het ook gedaan.
    Hier was de oplossing (na genoeg geprobeerd te hebben). Na zo'n krab direct nee te zeggen en hem op de grond neer te zetten. En dan even negeren. Ongeveer een minuutje. Mijn zoontje begon dan wel te huilen, en na die minuut troosten we hem dan. Toch was dat minuutje negeren en huilen genoeg om het hem binnen een paar dagen helemaal af te leren.

7. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Thijmen doet het niet omdat hij boos is, maar omdat hij wil stoeien of kietelen. Hij kan echt heel hard knijpen en dan zo kijken van: "kijk eens wat voor leuks ik heb gedaan??" Heel moeilijk om boos op te worden...

8. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.496
    36.454
    113
    @rosao: oh, dat maakt het idd nog iets moeilijker! Jesper doet het echt om je pijn te doen, dus dan word je wel boos, maar als hij het niet slecht bedoeld lijkt het me ook heel moeilijk om boos te worden.

Deel Deze Pagina