wanneer verkleiner uit de Maxi cosi

Discussie in 'Verzorging' gestart door Vagans, 19 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vagans

Vagans Niet meer actief

Hallo allemaal

Mijn meisje is nu ruim 4 maanden. Ze is 60cm en heeft een hoofdomtrek van 38cm

Ik heb bij ons zelf en bij mijn ouders een maxi cosi (2 verschillende geen idee welke) en ze zit bij beide nog in de verkleiner.

Bij de maxi cosi bij mn ouders lijkt dr hoofd nu wel te groot en bij die van ons zit die precies pas.

Wanneer moet je de verkleiner er eigenlijk uit halen?
    Hoe deden jullie dit?

Groetjes

2. lot23

lot23 VIP lid

13 aug 2006
    6.130
    0
    0
    gelderland
    Vagans ik vond het zonder verkleiner gelijk zo instabiel voor het hoofdje dus ik heb toen het kussentje uit de verkleiner zit gedeelte gehaald en de rest omhoog geschoven en nog een poosje gebruikt.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik heb het kussentje onder de billen er met 6 weken uitgehaald, en het hoofdding met 2,5 maand.. Maar mijn jochie had bij de geboorte al een hoofdomtrek van 37-38 cm. En groeide in het begin ook stug door in gewicht en lengte..

4. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Wij hebben dat kussentje onder de billen met 12 weken ofzo er uitgehaald, ze lag er zo verfrommeld in, dat kan niet fijn zijn geweest! Die ring wat boven haar hoofd zit hebben we er wel nog steeds in, ik vind haar nog niet stevig genoeg in de nek om een hobbelige autorit en alles zonder die steun te doen.

5. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Gemiddeld gaat zo'n verkleiner er met een maand of drie uit over het algemeen dus als het echt te klein gaat worden en je kindje gaat er bijna met zijn hoofdje op liggen zou ik hem verwijderen. Hij mag niet als hoofdkussen gaan fungeren.
    Je zou ook nog eerst kunnen proberen om het kussentje onder de billen eruit te halendan zakken ze weer net wat dieper in de zitting waardoor ze wat meer zit ruimte krijgen.

6. Vagans

Vagans Niet meer actief

Maar volgens mij (hij zit in de auto die vriendlief mee heeft dus ik kan nu niet kijken) zit het onderste deel en het hoofdgedeelte aan elkaar...

7. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Ja dat klopt maar als je er 1 hebt van het merk maxi cosi dan kun je aan de onderkant(is een soort van net achtig spul) het kussentje eruit halen.

8. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Ik vroeg mij dit ook af.

Heb net even gekeken bij onze Maxi Cosi-verkleiner. Het is inderdaad uit een stuk, maar aan de onderkant kun je het kussentje er via de zijkant uithalen. Heb ik net ook maar even gedaan.

Het hoofdgedeelte laat ik er nog maar mooi inzitten tot het nekje echt stabiel is.

9. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ooooo! Dan ga ik dat denk ik wel even doen en zolang dr hoofd nog in dat ding past laat ik dat wel zitten :)

Beetje raar dat bij de maxi cosi van mn ouders het hoofdgedeelte wel kleiner lijkt... terwijl het ook een echte maxi cosi (maar dan een heel licht wat prulleriger) is. Wij hebben geloof ik de cabrio fix ofzo? kan dat?

bedankt voor de reacties!

10. Stefanie78

Stefanie78 Fanatiek lid

7 jul 2010
    3.744
    1
    36
    Friesland
    Hey vagans,

Volgens mij hebben jullie dan de cabriofix en dan kan je idd het kussentje er via de zijkant uithalen, je moet effe goed kijken want je zou zeggen dat het 1 stuk is maar het is naar binnen gevouwen. Bij je ouders taat waarschijnlijk een city, die zijn net wat anders qua model

Deel Deze Pagina