Kan een meisje op de echo een 'verstopt' jongetje zijn?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door luca2504, 12 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gister een echo gehad in het ziekenhuis en de gyn was niet zeker van het geslacht. Ze heeft wel 4x gekeken en ze dacht een meisje te zien, maar wist het niet zeker. Ik heb zelf meegespiekt en bij de eerste pottyshot dacht ik zelf dus een jongetje te zien. Ik zag geen enkele keer de drie streepjes, maar inderdaad ook geen duidelijk uitsteeksel tussen de beentjes. Omdat ze de beeb nogal moeilijk in beeld kreeg ivm voorliggende placenta, en hij de beentjes steeds bij elkaar hield, was het moeilijk te zeggen. Helaas ook geen foto mee gekregen :(
    Dus ik ben benieuwd of het vaak voorkomt dat het op de echo op een meisje lijkt, maar later toch een jongen blijkt te zijn omdat het piemeltje tussen de beentjes verstopt zat oid?

Het zou me wel verbazen als het toch een meid blijkt te zijn. Toen ze zei een meisje 'klopte' het ook niet voor mijn gevoel. Bij mijn dochter geloofde ik het meteen en voelde het meteen goed en dat ervaarde ik nu helemaal niet zo. Maar ik was gewoon eens benieuwd hoeveel van jullie 'waarschijnlijke' meisjes later toch jongetjes bleken te zijn ;)

2. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Hier zeggen ze wel dat het een meisje is, dat zag er ook heel anders uit dan mijn jongens.

Maar als ze het niet zeker weet, kan het zeker wel zijn dat het een jongen is. Een balzakje tussen de benen kan er net zo uitzien als een hamburger.

Ik zou nog even afwachten dan. Moeilijk om wat over te zeggen ook, zonder foto. Maar je hoort het wel vaker ja.

3. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Ja, dit had mijn s. Zusje; al het roze kwam met 32 weken deze kant uit, het bleek toch n jongen!

4. Danoek

Danoek Bekend lid

30 nov 2007
    839
    0
    0
    Drenthe
    De kans dat een meisje een jongen is, is groter dan andersom heb ik wel eens gehoord.
    Maar als je straks de 20 weken echo hebt, dan kunnen ze het misschien ook wel zien.

5. Babbs

Babbs Niet meer actief

Volgens mij is het zo dat in de meeste twijfelgevallen het eerder een meisje is, omdat een "klokkenspel" vaak beter te zien is.

6. Ja we wachten nog even af, als ze zegt het niet zeker te weten zal dat wel een reden hebben. Maar mijn vriend zegt weer van ze heeft al zoveel echo's gemaakt, dan zal ze het heus wel gezien hebben maar zegt ze alleen dat ze twijfelt om zichzelf in te dekken. En ik had juist de indruk dat ze het echt gewoon niet kon zien, omdat ze zei; oh het wordt weer een meid! Ohnee.. jawel... nee ik weet het niet.. Voor mij persoonlijk zou het meer kloppen als ze volgende maand een jongen ziet. Aan de ene kant heb ik zoiets van als ze eenmaal een vermoeden heeft dan lijkt het me raar dat het nog verandert. En aan de andere kant; alles is mogelijk :p

7. Speentje

Speentje Fanatiek lid

13 jan 2008
    1.343
    2
    0
    Toen ik zwanger was van mijn tweede dacht de gyn bij 14 weken een meisje te zien, maar bij 17 weken was het toch echt een jongen! Dus ja, het kan!

8. Ahh spannend! Mijn volgende controle-echo is met 18 weken.. de 20 weken echo pas met 23 weken! Dus ik hoop dat ze volgende keer toch even controleert ;)

9. Matonneke

Matonneke Fanatiek lid

1 mei 2012
    1.087
    0
    36
    Hier bleek na 28 weken mijn tweede kindje toch geen dochter te zijn maar echt een zoon. Ook ik had het gevoel dat het niet klopte. (toen bestond de 20 weken echo nog niet)

Bij de eerste wisten we het geslacht niet.

Bij nummero drie dacht de verloskundige een jongen te zien... Met 16 weken bleek toch echt dat het overduidelijk een meisje is. Door de vele echo's heb ik nu helemaal geen twijfel erover.

Gelukkig ben ik geen vroeg shopper en had ik nog niks gekocht in kleur!
    (ook nu nog niet, met 31 weken)

Ik ben benieuwd!!!! Spannend

10. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Ik kreeg met 14 weken een echo en heb bewust niet naar het geslacht gevraagd, omdat ze dat nog niet met zekerheid kunnen zien. Denk dat er niks anders op zit dan wachten tot de volgende echo en nu nog even nergens vanuit te gaan.

11. minimuis

minimuis Fanatiek lid

17 aug 2007
    4.066
    5
    38
    Vrouw
    Bij de overburen van mijn ouders was het zeker een meisje. Ze is enkele weken geleden bevallen van een jongen

12. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Niet van die enge topics maken nu :p

13. shahrazed

shahrazed Fanatiek lid

12 aug 2012
    1.638
    0
    0
    NULL
    NULL
    Van de keren dat ze ernaast zitten, is het 90% een jongen die eerst als meisje werd gezien. Andersom komt veel minder voor. En in ongeveer 5% van de gevallen zitten ze er naast. Dat is wat een echoscopiste uit het Erasmus MC me verteld heeft.

14. ukoldaatje

ukoldaatje VIP lid

2 feb 2008
    5.082
    0
    0
    Jep, bij week 15, 17, 19 zeiden ze een meisje, (echoburo en de verloskundige) bij de 20 weken echo in het ziekenhuis zagen we toch echt t piemeltje en de balletjes..en er ligt nu een heerlijk manneke in zijn ledikantje te slapen ;)

15. Ytest

Ytest VIP lid

11 mei 2012
    13.444
    9
    38
    Ik wil dit nu niet lezen :p:p

16. Jij moet dit ook niet lezen! Ksst ga weg! ;)

17. Ja dit dacht ik inderdaad al. Het is dat mijn gyn zelf ook al ze dat ze het niet zeker wist, dus als het nog veranderd ben ik voorbereid :p.. Hopelijk dat het bij de 20(23) weken echo dan wel gewoon duidelijk is. Ze had het over het uitsteekseltje dat dat momenteel op een meisje zou wijzen maar dat het ook een jongen kon zijn als het zich niet terug ging trekken, en dat het nog een beetje vroeg was (15 wk) om dat nu goed te kunnen zien. Dus we wachten (on)geduldig af ;)

18. Pfoe dt lijkt me ook wat zeg! Wordt het eerst 3x bevestigd en dan toch nog veranderd :$ Na drie echo's met dezelfde uitkomst zou je het toch geloven. Of was er in jouw geval ook steeds nog twijfel?

19. Jade12

Jade12 Niet meer actief

oooow, nee! Nu bekruipt me weer dat angstige gevoel...

nog 1 week wachten tot de 20 weken echo!

Deel Deze Pagina