Hai Vandaag nekplooimeting gehad. Nekplooi was mooi klein 1.4mm De uitslag was kans van 1:924 Wat vinden jullie hier van? Ik weet dat de kans pas verhoogd is bij 1:200, maar kan mij herinneren van mijn vorige zwangerschap dat de 1:4500 was. Ze zei dat het een goede uitslag was, maar ben benieuwd naar jullie reacties! Tnx alvast!
Ik had 1:1800 en ik weet nog dat ik in huilen uit barstte. Eenmaal nuchter, vrij van de hormonen dacht ik eraan terug en vind ik het eigenlijk niet zo een grote kans. As dinsdag ga ik voor de 2e x combitest doen. Ik ben benieuwd wat er nu uitkomt. Hoe voel jij je over de uitslag? Het is echt een prima uitslag als je het mij vraagt. Maar ik snap wel dat het vergeleken met je 1e, als een grote, grotere kans klinkt.
Ik vind jouw uitslag nog goed hoor! Ik heb afgelopen donderdag de nekplooimeting gehad en de uitslag van de combinatietest was 1:338 En ik ben 27 jaar. De gemiddelde uitslag op mijn leeftijd was 1:887 ofzo. Dus voor mijn leeftijd best een hoge kans.. De nekplooi is 2 keer gemeten en was 1,8 en 2,3 mm, dus die was best goed. Zal voornamelijk aan m'n bloed liggen dan denk ik.. Dus jouw uitslag vind ik nog meevallen, weet niet hoe oud je bent?
Dank jullie wel. Ik ben 34 jaar nu. Ik weet wel dat het een goede uitslag maar vergeleken bij mijn vorige zwangerschap voelt deze uitslag wat minder goed zeg maar.
Bij mijn zoontje was ik overigens 23 jaar en toen was de uitslag 1:550 ofzo, ook vrij hoog voor die leeftijd. Maar hij is toch echt gewoon kerngezond! Dus zou me over jouw uitslag niet al te druk maken hoor
Ik had bij de oudste 1:7000 en bij de jongste dochter 1:700 Moet er wel bij zeggen dat de tweede zwangerschap in duitsland is gecontroleerd etc. In Duitsland krijg je dan een extra medische echo (18e week en 23/24e week) Dus eigenlijk twee 20-weken echo's Ja op zich is dit geen slechte uitslag hoor. Mijn derde zwangerschap had ik 20% kans op een kindje met "problemen" dus 1:5. Helaas bleek uit de VWP dat hij trisomie18 had en hebben we de zwangerschap met 20 weken afgebroken.
Ik had 1:5000 2x en toch heb ikzelf en mijn dochters gen afwijking op chromosoom 14. Ik ben 32 Mijn vriendin had 1:250 en deed niets mee: gezonde jongen! Ze is ook 32 jaar
Ik had 1:217 voor down, maar verder geen onderzoek laten doen (kwam ik ook niet voor in aanmerking) en bij de 20 weken echo zag alles er helemaal top uit. Dus we gaan er gewoon vanuit dat dit kindje geen down heeft. Ik zou me dus bij jouw uitslag ook geen zorgen maken (heb ik zelfs bij mijn uitslag ook niet gedaan)
Tijdens m'n vorige zwangerschap had ik een uitslag van 1:50, de echo was prima, alleen week m'n bloed nogal af. Uiteraard vervolg onderzoek laten doen, een vlokkentest. Aan de ene kant stond ik doodsangsten uit, aan de andere kan dacht ik: ik heb 98% kans op een gezond kindje. En dan klinkt het toch een stuk positiever. En dat was de uitslag dan ook. Nu ging ik er maar vanuit dat ik weer een "slechte" uitslag zou hebben. Ook nu weer een prima echo, nekplooi 1.2mm, alleen weer m'n bloed niet helemaal oké. Maar nu een uitslag van 1:210, ik was in de gloria met deze uitslag, dikke verbetering ten op zichte van de vorige zwangerschap, en ook de echoscopiste zag geen reden tot vervolg onderzoek. Dus ik zeg; geniet, prima uitslag, het is maar een kansberekining en de kans op een gezond kindje is vele malen groter.
Dank jullie wel allemaal! Doet mij wel even goed om dit te lezen! Ga zeker genieten, dat deed ik al en dat blijf ik doen! De kans op een gezond kindje is inderdaad veel groter als de kans van niet! Nogmaals, bedankt iedereen!
Ik had bij zl 1 uitslag 1:30.000 en 2x 1:95.000 op trisomie 13, 18 en 21. Bij zl 2 hadden we 1:114. De nekplooi was 3.8 mm. Dus dat was ook even slikken. Vlokkentest aangeboden gekregen en net de GUO gehad en alles was helemaal goed jouw kansen zijn prima, lijkt me
Ook al lijkt het een veel slechtere kans dan je vorige uitslag; vergeet niet dat uit een groep van 924 kindjes er maar eentje Down (of trisomie 13/18) heeft!
Ik ben mij er inmiddels van bewust dat het gewoon een mooie uitslag is! Kwam gewoon dooordat het bij mijn eerste zwangerschap 1:4500 was en dat verschil schrok ik nogal van! Trisomie 13 en 18 waren nog veel kleiner met 1:3000 en hoger! Dank jullie we allemaal! Nu spannend wat het is, een jongen of een meisje
Ik vind het een mooie uitslag, ik had met 29 jaar een uitslag van 1:110. Na de Nipt geen afwijkingen gevonden dus helemaal goed. Lekker genieten zou ik zeggen!