langere tijd ziektewet/ ander werk?

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door saphira85, 9 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. saphira85

saphira85 Lid

7 apr 2015
    91
    0
    6
    Hallo,

Ik zit sinds twee jaar op en af in de ziektewet , dit ivm pijn in mijn onderrug uitstralend naar mijn rechterbeen, waardoor ik continue pijn heb.
    Meerdere onderzoeken wijzen niks uit, heel vaak fysiotherapie gehad maar dat is ook geen permanente oplossing.

Nu heb ik twee keuzes via mijn werkgever/bedrijfsarts:

Spoor 1: multidisciplinair traject:

Mocht ik hiervoor in aanmerking komen dan ga ik een zwaar traject in dmv gesprekken, onderzoeken en oefeningen om op deze manier weer(met aanpassingen) terug te kunnen keren naar mijn werk(hoewel ik nooit meer pijnvrij zal zijn en dat dus eigenlijk hetzelfde is als wat ik nu doe qua aangepaste werkzaamheden) Dit traject kan in twee grote plaatsen waarvoor ik minimaal 40 minuten moet autorijden en juist die houding is heel erg slecht voor mij. Ik zou dan maandenlang een paar keer per week op en neer gaan rijden.

Spoor 2: begeleiding naar ander werk:

Dan wordt er een externe instantie ingeschakeld die dmv gesprekken en trainingen mij gaan begeleiden naar ander werk. Werk wat ik wel kan doen met mijn beperkingen.
    Ook dit is een pittig traject.
    Ik blijf dan voorlopig nog wel in dienst van mijn oude werkgever maar ga dus proefdraaien bij andere bedrijven om te kijken wat bij mij past.

Het wordt nu steeds ingewikkelder lijkt het wel. Terwijl ik alleen maar mijn werk wil doen.
    Ik zou het heel fijn vinden om bij mijn werkgever te blijven omdat ik een vast contract heb. Echter ik zie zelf geen uitdaging in het werk. Het is in een supermarkt en voornamelijk kassa draaien en vracht vullen.

Dus ik zou wel ander werk willen maar dan heb ik dus geen vast contract meer.
    Aangezien ik nu 6 weken zwanger ben vind ik dat ook een groot risico, omdat ik verwacht dat bedrijven mij niet zomaar meer een vast contract gaan geven. Ik ben zelfs bang dat ze mij er na een jaar bij wijze van uit gaan zetten(ivm zwangerschap/net bevallen)

Mijn werkgever en bedrijfsarts weten nog NIET dat ik zwanger ben btw.

Graag hoor ik jullie meningen/adviezen/ideeën hierover.

Groetjes Saphira

2. Annacatharina

Annacatharina Actief lid

15 feb 2014
    417
    4
    18
    NULL
    NULL
    Hoe lang ben je nu precies aan gesloten ziek gemeld dan wel geheel of gedeeltelijk. Je werkgever mag sowieso na 2 jaar een ontslagvergunning aanvragen en dan is je vaste contract ook niks meer waard.
    Daarnaast zou ik eerst eens met de bedrijfsarts gaan praten over feit dat je zwanger bent, voordat je een keuze maakt. Hij is en blijft arts en heeft dus geheimhouding. Daarin zijn ze strikt (en zo niet dan heb jij ook weer rechten ivm privacyschending).
    Zelf denk ik dat spoor 2 je echt kansen geeft, zeker als je je werk niet uitdagend vindt.

3. saphira85

saphira85 Lid

7 apr 2015
    91
    0
    6
    De laatste ziekmelding is van februari dit jaar. Ik wacht de echo van volgende week dinsdag even af(die was nov 2015 niet goed,bij de eerste zwangerschap) en dan ga ik toch maar weer een gesprek aan met onze personeelsfunctionaris en de bedrijfsarts.

Deel Deze Pagina