In de kraamtijd verschoonde de kraamzuster ons zoontje altijd tussen de voeding: eerst de ene borst, dan verschonen en evt in bad, dan de andere borst. Dit doe ik nu nog steeds maar ik heb het idee dat ik dan het voedingsmoment verstoor... niet dat hij er last van lijkt te hebben hoor, hij is het tenslotte gewend. Maar zit je net lekker te voeden, moet je er weer af en iets heel anders gaan doen... De reden erachter was dat hij dan weer wat wakker werd, maar dat was in de eerste week meer, nu blijft hij wel wakker tijdens het drinken. Maar ik wil eigenlijk niet voor het drinken verschonen omdat hij dan ongeduldig is en ik maak van het verschonen ook een gezellig momentje vaak Even een gekke bek trekken, laat hem ook altijd even op zn buik liggen dan. Maar na het voeden is hij soms al wat slaperig en kan hij zo weer hup in bed waar hij dan weer heerlijk slaapt... Dus toch maar voor het voeden doen en dan na het voeden gezelligheid en op zn buik liggen? Heel verhaal.... Ben benieuwd hoe andere moeders dit doen...!
Ik heb alleen de oudste tijdens een voeding verschoont, en dat ook maar tijdelijk. Ik verschoon met uit bed halen, of als het voor een voeding nodig is. Eigenlijk nooit vlak na een voeding omdat er bij mijn kinderen dan best veel voeding uitgespuugt werd.
Ik deed het altijd voor de voeding. Ik was bang dat mijn zoon misselijk zou worden of zou gaan spugen als ik t na de voeding deed. Met een volle maag platliggen en draaien leek me niet prettig. Ik hield mn zoon wel een poosje rechtop tussen linker en rechterborst. Tuseen de borsten door verschonen word vaak gedaan om je uk weer goed wakker te krijgen
Afhankelijk van wanneer je kindje poept en slaapt. Poept je kindje tijdens het drinken, dan verschoon je best na het drinken. Maar ik verschoonde vaak voor het drinken, als daar tijd voor was, qua hongerigheid.
Ik verschoon altijd VOOR de voeding. Dit omdat Joviƫlla vaak wakker wordt van het verschonen en tijdens de voeding wil ze nog weleens in slaap vallen, daarna kan ze zo naar bed en slaapt ze verder. Als we haar na de voeding verschonen wordt ze weer erg alert en wakker. Het komt een enkele x voor dat we het omdraaien, voeding - verschonen.
Onze kraamverzorgster verschoonde altijd voor de voeding dus ik nam dit ook zo over, maar mijn kleine dame had een abonnementje op poepen tijdens de voeding, dus maar snel overgestapt op verschonen na de voeding anders gingen de luiers wel erg hard
Bedankt voor jullie reacties! Onze man poept op elk willekeurig tijdstip dus dat maakt niet zoveel uit. Ik ga het toch maar voor de voeding doen... want hij slaapt soms na de voeding ook zo heerlijk. En zoals river song zegt, spugen wordt wel bevorderd met verschonen tijdens het voeden. Dat doet onze man ook regelmatig idd. Vannacht het voor de voeding verschonen al ingevoerd, en hij sliep na 1 borst leeg gedronken te hebben, kreeg hem met geen mogelijkheid aan de andere kant. Het gevolg was behoorlijke lekkage maar wel een heerlijk slapend kind en dat is me meer waard
ik verschoon mijn dochtertje voor het voeden. 1 dan drinkt ze beter, en 2 zorgt er voor dat de maaginhoud netjes binnen blijft.
Ik verschoon juist na, omdat die van ons 8 vd 10 keer ligt te poepen als hij aan de borst ligt.. Anders blijf ik bezig!
Voor de voeding i.v.m. reflux. Mocht hij tijdens de voeding gepoept hebben, dan hield ik hem altijd eerst een poosje rechtop voor ik hem weer ging verschonen. Onze vent poepte altijd op willekeurige tijdstippen Nu hij ouder is zit er meer regelmaat in zijn "schema" Ik verschoon hem altijd als hij uit bed komt of soms even tussendoor.
Verschonen als de luier vies is! Ongelooflijk dat hier voor schema's bestaan . No offence trouwens. Ieder z'n ding. Een tegengeluid om eens te lezen (het gaat onderliggend over voeden op verzoek, maar het artikel geeft weer hoe vreemd de maatschappij in mijn ogen kan denken) Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Varia - Verschonen: regelmatig op vaste tijden of op verzoek? En als je de natuurlijke manier van omgaan met je baby je aanspreekt: Rust en regelmaat: Voorspelbaarheid voor baby's | Kiind Magazine
Ik verschoon mn dochter voor de voeding, soms nog een keer tijdens de voeding als ze net besluit om te poepen. En verder als de luier vies of vol is, dan eerder dan de voeding!
Tja, verschonen als de luier vies is: tuurlijk! Maar mn zoontje poept de hele dag door dus daarom standaard bij elke voeding verschonen (past meteen mooi in het RRR). Veel vaker lukt ook niet, want na een uurtje gaat hij alweer naar bed. Kan hem moeilijk elk uur wakker maken om te checken of zn luier verschoont moet worden
Ik probeer voor de voeding maar soms is hij zo hard aan het huilen dat ik het of laat zitten (afhankelijk van hoe lang hij al deze luier aan heeft) of erna doe. Eigenlijk gewoon net hoe het uitkomt. Hij vindt verschonen gelukkig helemaal prima dus heb niet het idee dat ik echt een vaste volgorde aan moet houden
Ik wacht meestal een half uur na de voeding, want hij maakt meestal stoelgang tijdens of vlak na het eten. plaspampers enkel als ze goed gevuld zijn, niet bij elk mini plasje.
Tsja, ik maak er geen geheim van dat zelf bedachte rrr schema's niet bij ons passen. Vandaar ook mijn link naar het artikel. Ik verschoon als z'n luier vies is, maar naargelang de tijd vorderde poept zoonlief gek genoeg op meestal dezelfde tijdstippen. Elke ochtend en elke namiddag. Hij is natuurlijk ook al wat ouder. In het begin met bv was de luier na elke voeding vies.
Voor het voeden ivm reflux. Als ze tijdens de fles poepte of plaste dan een half uur na de voeding nog een keer maar dat betekende steevast een lading spuug, alles vies en nog meer gerommel met verkleden. Dus als het een klein plasje was lieten we de luier meestal gewoon zitten.
Hier nu tussen het voeden door; eerst 1 borst drinken, dan verschonen en dan borst 2. Dit omdat ze wat vroeg geboren is en vrij makkelijk in slaap valt tijdens het voeden, verschonen maakt haar weer wakkerder.
hier was altijd: voeden, luier verschonen... dat is een vast ritueel geweest heel lang hihi. hier was drinken en eten gelijk aan poepen/plassen.
Je mag het ongelooflijk vinden, maar met een refluxbaby moet je echt rekening houden met wanneer je de baby verschoont. Ik vind je reactie dus ook een klein beetje ondoordacht en wat tactloos Juist door te luisteren naar mijn kindje, moest ik me aan een "schema" houden (ja, ik doel op je linkjes).