Voor d, voeding we hebben het ook gezellig, fijn kletsen, hij heeft reflux dus voor ons is het niet eens een optie. S avonds valt hij snel in slaap na de fles zou het zonde vinden om hem dan wakker te maken
Nog even over verschoning omdat het vies is.natuurlijk eerdere verschoning als het gaat om een poepluier. Als je gaat verschonen wanneer het vies is een baby plast ongeveer elke 20 min,dat zijn heel wat luiers en heel veel tijd. Onze uk zou niet eens zo vaak plat kunnen.
Ik heb het toch ook niet over medische problemen? Wat ik ongelofelijk vind is dat er geadviseerd wordt om alles in vaste volgorde te doen en daar vooral niet vanaf te wijken. Die volgorde wordt dan zelf bedacht zonder naar de behoeftes van het kind te kijken. Zo van het boekje zegt: wakker-voeden-verschonen-eerste vermoeidheidssignalen naar bed. Maar ook als je een kindje hebt met refluxklachten, hebben ze toch niet altijd op hetzelfde moment een vieze/volle luier? Hoe ontzettend lastig het ook is om te verschonen met volle maag (geloof me hier hebben we hetzelfde meegemaakt met reflux). Onder aan de streep bedoel ik met mijn post dat het ik het helemaal niet gek vind om dingen niet volgens een schema te doen. Een soort tegengeluid. En jammer dat je het tactloos vindt, want ik benadruk vooral 'ieder zijn ding'.
Wij verschonen onze dochter zodra ze 's ochtends uit bed komt, voor de voeding en eventueel extra tussendoor. Dus eigenlijk altijd een natte of vieze luier. Een luier die nog zo goed als droog is, laat ik nog even zitten en verschoon haar dan wat later als hij wel vol is.