Extreem droge huid

Discussie in 'Verzorging' gestart door Bambix, 5 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bambix

Bambix Lid

24 jul 2013
    29
    0
    0
    Heerlen
    Hallo,

Mijn dochter heeft onlangs een creme en shampoo meegekregen om van haar ringworm af te komen. De creme zullen we 7 dagen gebruikt hebben in combinatie met de creme en de shampoo (Selsun) nu 2 weken. Nu kijk ik net op haar buikje en ik schrok me rot, het was écht ontzettend droog! Het zag er gewoon zielig uit en heb haar hele buikje maar even ingesmeerd met Sudocreme. Nu denk ik dat het door de Selsun komt en heb dus uiteraard besloten deze nu niet meer te gebruiken. Nu heb ik 2 vragen;

Heeft iemand hier ook last van gehad en wat heb je toen gedaan? Bijv. de creme weer aangeschaft?

En ik heb ergens gelezen dat La Roche-Posay Lipikar heel goed werkt tegen een droge huid, heeft iemand hier misschien ervaring mee en welk product kan ik dan het beste aanschaffen? Of raad iemand dit misschien af?

Ik ga uiteraard even naar de huisarts als het niet minder word van de sudocreme en het niet wassen met de selsun shampoo.

Alvast bedankt,
    Bambix

2. Bambix

Bambix Lid

24 jul 2013
    29
    0
    0
    Heerlen
    In badje gebruik ik overigens altijd de extra vettende balneum omdat ze van zichzelf ook een iets drogere huid heeft.

3. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.295
    113
    Wat vervelend, hopelijk jeukt het niet.Ik zou geen sudocreme gebruiken voor grote oppervlakte. Het is een crème die geen lucht doorlaat. Onze zoon heeft eczeem en wij gebruiken vaseline lanette.deze laat lucht door en kun je vaker gebruiken op 1 dag.wij smeren 3x en het gaat al een stuk beter.
    Verder gebruiken we shampoo/ douche zwitsal gevoelige huid.

4. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
  5. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Het lijkt wel of ik er aandelen in heb, maar helaas. Ik ben echter zo te spreken over Avène dat ik het iedereen wil aanraden.

Babylijn voor de dunne en droge huid.
    Trixera tegen droge huid
    Xeracalm tegen eczeemhuid.

Er is badolie (goed afspoelen), creme en balsem.

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik gebruik bij mijn dochte lipikar baume ap voor de droge huid, werkt super!

7. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.328
    10.295
    113
    Vaseline lanette is een algemene basis crème die lucht door laat.zou verder geen zalfjes/crème nemen met onnodige toevoegingen. Deze crème was op aanraden van cb als kinderarts.het verschil is al zo groot dat we het blijven gebruiken.

8. wishfulthinking

wishfulthinking Fanatiek lid

7 aug 2012
    4.828
    2.498
    113
    Vrouw
    Ik gebruik ook de balneum. .

9. sunshineS1976

sunshineS1976 Niet meer actief

Hier vaseline lanette gekregen voor droge huid in combi met eczeem. Hielp niet en na een jaar smeren was ik het beu.
    Vervolgens bij kinderarts geweest en goede zalf tegen het eczeem gekregen en hele vette glibberzalf (vaseline paraffine) waarmee ik dr elke avond insmeer en ze dan een speciaal rompertje en broekje aankrijgt die ervoor zorgt dat het goed wordt opgenomen door dr huidje. Nou weet niet wat ik mee maak want zo een zacht babyhuidje heeft ze nog nooit gehad!

10. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Gebruik Avène trixera, je hebt er badolie en creme of balsam van. Echt super. Mijn kind is van haar eczeem af, hoef zelfs geen creme meer te smeren. De badolie is voldoende.

Het is terugvettend en op basis van thermaalwater.

11. 2de leg

2de leg Fanatiek lid

24 jan 2014
    3.053
    476
    83
    NOP (Flevoland)
    Hier na d geboorte een extreem droge huid. E hier hielp de gevoelige huid lijn van Zwitsal heel goed. Maar vooral smeren, smeren en smeren.

Voor echte uitslag en een gevoelige huid kun je bij de apotheek een creme speciaal laten mengen. Dit is een middel zonder toevoegingen. Gebruikt mijn zusje voor haar exceem. Is nu bijna over.

12. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Oeps.... meende dat ik nog niet gereageerd had.... sorry.

13. Bss

Bss Lid

8 sep 2014
    11
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje heeft ook ringworm en moet ook inderdaad miconazol creme smeren. Maar daarnaast ook enorm droge huid, bultjes van de droogte.
    Nu doe ik hem in bad met een theelepeltje kokosolie/boter, dit smelt in t water, en smeer hem ook 2 maal per dag in, ook ipv sudo/bepathen/zinkzalf voor op zn billetjes. Bij ons had hij binnen 2 dagen alweer een zachte huid, en kokosolie is ook nog een schimmeldodend dus kan sowieso geen kwaad bij ringworm aangezien dit een huidschimmeltje is!

Succes!

Deel Deze Pagina