Hoi hoi, Even een onzekerheidje hoor.. Wanneer is het nou het beste om af te kolven, ik ga weer 1x in de week sporten. Mijn vriend gaat dan een flesje geven. Ik geef beide borsten aan de kleine. Kolf ik dan tussen twee voedingen door, of gewoon als die kleine klaar is met drinken Tis weer iets nieuws dus graag jullie reactie... Alvast bedankt doeg
Je kunt na elke voeding nog even kolven. Ik had in de ochtend na een voeding nog best veel. Zo spaar je de hele dag een beetje. Ook toen sven ging doorslapen, werd ik toch wakker en kolfde toen een voeding af. Succes! Groetjes Britt
Ikzelf ben na 6 weken begonnen met sporten en ik voedde gewoon vlak daarvoor en dan redde hij het echt wel tot ik weer terug was.. is fijner voor je borsten als ze leeg zijn als je gaat sporten. Als je wilo kolven is sochtends het meest handig omdat je dan het meeste melk hebt over het algemeen maar ik kolfde altijd savonds... da zat er 5u tussen vaak en ik kolfde dan na 2,5 u zodat ik daarna nog 2,5u had tot de volgende voeding. Sochtends kwam ik er niet aan toe.
s ochtends een uurtje na de voeding. s Ochtends maak je meer en sneller melk aan, dus is de opbrengst groter! Maar je kan ook een paar keer per dag kolven en dat dan (van die dag) bij elkaar gooien, heb je ook een flesje.
Hoe zit dat nu precies met de melk bij elkaar gooien. Stel ik zet een kleine hoeveelheid in de koelkast, dan kan ik er diezelfde dag dus nog melk bij gooien. En als ik dan de volgende dag weer kolf, kan dat er dan niet meer bij? Hoe geld dit voor ingevroren melk? Waarschijnlijk spreekt het allemaal voor zich, maar wil altijd zo graag in dingen bevestigd worden. Ben nl. gister begonnen met kolven en ben er nog een beetje onzeker over. Wat gebruiken jullie om de melk in in te vriezen? Groetjes!
Melk van dezelfde temperatuur mag je bij elkaar gooien. Als je melk wilt invriezen moet je dat binnen 24 uur doen (wel eerst koud laten worden in de koelkast). Ik bewaar de melk zelf in via bekers van avent. Zodra de melk bevroren is druk ik het uit en stop ik het in een diepvrieszakje. Hierop schijf ik dan de datum en de hoeveelheid. Het spaart zo ruimte in de vriezer en je hebt niet zoveel van die bekertjes nodig. Als je de melk wilt ondooien haal je het uit het zakje en stop je het weer in het bakje
Idd melk van dezelfde temp. mag bij elkaar. Melk altijd bewaren in de koelkast. En dan onderin achter iets groots (bij. pak melk o.i.d.) om grote temp.wisselingen te voorkomen. Melk kan 5 dagen in de koelkast bewaard worden. Wil je het invriezen dan moet dat binnen 24 uur. In de vriezer is het 3 maanden houdbaar en in de diepvriezer 6 maanden. Ik vries altijd in in Via bekers van Avent. En als je melk uit de koelkast haalt en er zit een vetrandje aan je potje/flesje vast dan rustig zwenken, en dus niet wild gaan schudden. Nog meer vragen
Bedankt voor jullie antwoorden. Begrijp ik het dan zo goed. Stel ik kolf vandaag een hoeveelheid, zet dit in de koelkast. Kolf morgen weer, dan zet ik dit apart in de koelkast. Als ik dan een flesje wil geven kan ik het wel bij elkaar gooien en verwarmen.. Verder voor nu geloof ik geen vragen, of misschien toch. Ik wil Nick laten wennen aan het drinken uit een flesje. Vandaag dronk hij voor het eerst zonder problemen uit een avant flesje. Denk je dat ik dit dagelijks moet blijven herhalen of 2 of 3 x per week een kleine hoeveelheid via een flesje aanbieden. Over twee weken ga ik een avondje weg, dan kan hem dan toch een hele voeding laten geven. Bedankt alvast weer voor jullie antwoorden!