wanneer vertel je dat je zwanger bent?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door sydneys, 2 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sydneys

sydneys Niet meer actief

Zo erg zal het niet zijn:) niemand van men werk kent iemand van men vriendengroep of familie dus dat scheelt ook weer ;)

Leuk om van anderen te weten hoe snel hun het vertelden. Bedankt

Morgen bloedtest :$

2. Syrse

Syrse Fanatiek lid

9 feb 2012
    1.157
    0
    0
    NULL
    NULL
    Een paar heel goeie vrienden een aantal weken na de positieve test :)

Familie en de rest pas na 8 weken, we wilden eerst dat kloppend hartje zien.

En op je werk ben je pas verplicht het te melden als je in verlof gaat, dus gewoon je mond houden tot je buik te dik wordt :p

3. Melindy

Melindy Fanatiek lid

2 jan 2012
    1.078
    0
    0
    maandag wisten wij het. dinsdag hele goede vrienden die we enkele keren per week zien (het zou opvallen als ik opeens geen wijn meer zou nemen). woensdag ochtend mijn schoonouders omdat het zo uit kwam, woensdagavond mijn ouders.
    zaterdag mijn schoonzusje en zondag mijn broer.

al met al wisten de meest belangrijke personen het met 5 weken (wij wisten het ook pas laat).
    opa en oma met 9 weken op een verjaardag verteld.

pas vanaf een week of 11 mocht men het doorvertellen, en vertelden wij het aan ander familie en vrienden. En het was notabene mijn schoonvader die zich in week 10 al tegen een kennis versprak :D

4. kyrah12

kyrah12 Actief lid

2 mei 2012
    339
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik kan me dus echt niet stilhouden hihi iedereen wist het dus ook vrijwel meteen:p

5. Augustus baby

Augustus baby Actief lid

31 dec 2011
    371
    0
    0
    Friesland
    Wij hebben het met kerst verteld, toen waren we ongeveer 8 weken zwanger!

Wij hadden een koffertje gemaakt voor de ouders (opa en oma) en daar een rompertje, boekje, slabje enzo in, op de romper hadden we voor mijn ouders een eendje aan de voorkant en aan de achterkant Weer eendje om van te houden (2e kleinkind) en bij zijn ouders eendje om van te houden!
    Voor de broers en zussen hadden we slabbetjes met jullie worden oom en tante.

Op mijn werk aan naaste collega's wat eerder aangezien ik veel misselijk was, en aan de baas na de echo.
    Heb nog een half jaar contract gekregen en in mijn verlof vlieg ik er dan dus uit, maar was anders ook gebeurt vaste contracten geven ze niet meer.

Ik weet niet hoe jou contact is met je werkgever, maar het lijkt me niet echt een goede basis voor een contract als je dingen verzwijgt, en op zich zal het de baas misschien niks uitmaken aangezien die toch niks hoeft te betalen als jij met verlof bent, hoogstens een vervanger.
    En als jij het een paar week later verteld zit je misschien nog in je proeftijd, en kunnen ze daar misschien nog onderuit?!
    Maar je moet natuurlijk doen, waar jij je goed bij voelt!

Succes!

6. Patjuh2010

Patjuh2010 Actief lid

25 feb 2010
    424
    0
    0
    1ste keer ouders, zusjes en vrienden met 9 weken. De rest met 10 weken (na de echo)
    Nu ouders en zusjes met 5 weken, vrienden met 6 weken en met 9 weken wist iedereen het wel al eigenlijk, incl. werk. Dat was al wel voor de echo, maar kon t niet meer voor me houden ;)
    Gewoon zeggen wanneer je het zelf wil...
    Ik vind het knap dat er mensen zijn die het tot 12 weken stil kunnen houden :p

7. LadyT

LadyT Fanatiek lid

10 jun 2011
    1.042
    1
    38
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Wij hebben het onze ouders en twee vrienden verteld na de echo met 7 weken en nu met de tweede echo (bijna 11 weken) zijn we het beetje bij beetje aan iedereen (familie, vrienden) te vertellen.
    Met 12 weken willen we het ook op ons werk vertellen en ik denk met een week of 13 het nieuws breed de wereld "inslingeren" middels FB :)

De vk gaf aan dat de 12weken grens echt iets 'van vroeger' was en dat het meer om gaat dat je een goede echo hebt gehad (wij dus met bijna 11 weken). De 12wk grens komt nog uit de tijd dat er geen echo's werden gedaan.
    Maar bovenal blijft....je moet doen wat je goed voelt!

8. miepmiep83

miepmiep83 Bekend lid

6 feb 2012
    509
    0
    0
    Wij hebben het met ongeveer 9 weken aan de aanstaande opa's en oma's en oom en tante verteld, kwam toevallig zo uit dat we dat weekend handig bij allemaal langs konden gaan. Zij moesten het nog tot na de echo geheim houden (en ondanks hun grote enthousiasme is ze dat gelukt!)

Bij bijna 12 weken hadden we de echo, daarna wat andere familie en vrienden verteld. Bij 14 weken had ik een familiedag, daar heb ik het aan de rest van de familie verteld. Bij 15 weken aan wat minder close vrienden verteld, omdat we die toen "live" zagen (en we elkaar via die groep kennen). Daarna op Facebook gegooid voor de rest van de wereld.

9. PluizigSpook

PluizigSpook Actief lid

28 jan 2012
    450
    0
    0
    Onze ouders hebben we het met 6 weken verteld. Hierbij hebben we ze ook absolute geheimhouding laten beloven. Nu verteld mijn moeder ook graag dingen, vooral als ze iets zo leuk vindt als dit nieuws, maar hier heeft ze keurig haar mond over gehouden. We hebben dit verteld door ze I love opa/oma rompertjes te geven.
    De rest van de familie hebben we het verteld na de eerste echo (na ongeveer 8 weken).
    Vrienden en collega's hebben we het met 12 weken verteld. Een enkeling iets eerder.
    Vooral de mensen waarmee ik ook eventueel slecht nieuws had willen delen wisten het wat sneller. Bij een miskraam had ik hun steun ook goed kunnen gebruiken, om deze reden hebben we bij lang niet iedereen tot 12 weken gewacht.

10. Stella80

Stella80 Niet meer actief

Ik heb het de vorige keer na een goede echo met 7 weken aan mijn ouders en beste vriendinnen verteld. Niet veel later ook op het werk gedeeld aan de directie.

Helaas werd het een MA. Ik vond het erg fijn dat mensen wisten dat ik zwanger was. Ik hoefde niet te zeggen: 'ik was zwanger maar het is mis'. Dat is zo'n gekke dubbele boodschap. Ik heb ook heel veel steun gekregen van iedereen en dat heeft mij echt door die vreselijke periode gesleept. Nu ben ik weer 4 weken zwanger en denk dat ik het idd volgende week met moederdag met onze ouders wil delen. Alleen nog zien of manlief dat ook ziet zitten...

Het is zo'n groot geluk, dat wil je delen. En voor het verdriet geldt voor mij hetzelfde.

11. mnonc

mnonc Fanatiek lid

9 mrt 2012
    2.589
    0
    0
    beste vriendin en mn vriend direct..
    ouders 10 weken
    vrienden kennissen en overige familie 12 weken

Deel Deze Pagina